X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת סייט אנד סאונד מחשבים מעניקה מספר המלצות כדי להימנע מבעיות בריאות כתוצאה מהקלדה במחשב; דלקת גידים עשויה להתפתח עקב שימוש לא נכון בכפות הידיים בזמן ההקלדה; שימוש לא נכון בכפות הידיים עשוי לגרום לתסמונת תעלת שורש כף היד וכו'
▪  ▪  ▪

"יש צורך לחנך לתפיסה חדשה של יציבה נכונה מול מחשב ולימוד הקלדה באופן נכון כדי למנוע בעיות בריאותיות". כך מציעה (יום א',12.12.04) לאה בלוסטוקי, יועצת חינוכית בסייט אנד סאונד מחשבים, חברה המתמחה בלימוד הקלדה עיוורת בשילוב קול וקריאה.
מערכת היחסים שלנו עם המחשב מתחילה בגיל צעיר מאוד. כבר בגיל שנתיים שולטות הפעוטות בלומדות ומשחקים לגיל הרך במחשב. כמו-כן, ילדים בכיתות ד'-ה' בבית הספר היסודי מתחילים לשבת שעות מרובות יותר על המחשב, בעבודה על שיעורי הבית, בחיפוש באינטרנט וגם במשחק. בבית הספר לא מלמדים אותם להקליד נכון, והרגלי יציבה והקלדה שגויים יכולים להפוך בעתיד לבעיות בריאותיות.
בסייט אנד סאונד מחשבים מונים את הסכנות
ונותנים מספר המלצות כדי להימנע מבעיות בריאות
דלקת גידים
דלקת גידים עשויה להתפתח עקב שימוש לא נכון בכפות הידיים בזמן ההקלדה. דלקת גידים היא תגובה דלקתית טבעית של הגוף למאמץ יתר של גיד אחד או יותר. כאשר הגידים באצבעות הידיים נמצאים בתנועה מונוטונית אחת, כמו למשל בזמן הקלדה, החיכוך המכני שלהם על העצם מביא לתגובת הדלקת. דלקת גידים מתבטאת בעיקר בכאבים באצבעות, לעיתים יופיעו הכאבים בתנועה בלבד, ולעיתים יופיעו אפילו בזמן מנוחה. ייתכנו גם רגישויות מקומית ונפיחות קלה. כיוון שבמירב המקרים, למרות הכאבים, אנו ממשיכים להקליד, הדלקת לא נרפאת ועלולה אף להחמיר.
כיצד למנוע את התפתחות הדלקת, יש לשים לב שכף היד נמצאת בקו ישר עם הזרוע ולא קיימת תנועה של כיפוף בשעת ההקלדה. יש המצליחים להקליד בצורה זו רק באמצעות מקלדות אגרונומיות, בהם המקשים ממוקמים בצורה אלכסונית. מי שמנסה ולא מצליח, כדאי שינסה להתאים את גובה הכיסא עד שכפות הידיים יוכלו להישאר מקבילות לזרוע.
תסמונת תעלת שורש כף היד (CTS)
שימוש לא נכון בכפות הידיים עשוי לגרום לתסמונת תעלת שורש כף היד. תעלת שורש כף היד היא תעלה צרה בחיבור שבין האמה לכף היד. אחת מתופעות הלוואי של דלקת זו היא נפיחות פנימית של הגיד עצמו. כאשר הדלקת מתרחשת באזור מרוחק יותר של הגיד, כמו בשורש כף היד, התנפחות הגידים בתעלת שורש כף היד, גורמת ללחץ על העצב האמצעי וכתוצאה מכך לכאבים עזים. בעבודה מול המחשב מתבצעות כ-10,000 הקשות בשעה, פעולה מונוטונית ללא הפסקה של שורש כף היד והאצבעות העלולות לגרום לנזקי מתיחה מצטברים ברקמות העצבים.
כיצד למנוע זאת יש לבצע מידי חצי שעה מתיחה של האצבעות, לנער את כף היד ולהרפות את השרירים במשך כמה דקות על-מנת להמריץ את מחזור הדם ולתת מנוחה לשרירים.
כאבי גב תחתון וכאבי צוואר
כאבי גב תחתון וכאבי צוואר נגרמים כתוצאה מישיבה ממושכת ויציבה לא נכונה מול המחשב. ישיבה ממושכת על כיסא מפעילה לחץ על השרירים המחוברים לחוליות עמוד השדרה. בנוסף, רוב האנשים נוהגים לשבת כאשר החלק העליון של הגב מוטה מעט קדימה והכתפיים שמוטות - מתכון בדוק לכאבי גב וצוואר.
כדי למנוע את הכאבים הללו יש להימנע מישיבה ממושכת. בזמן העבודה יש לשבת זקוף. מיומנויות הקלדה נכונות מקצרות את זמן השימוש במחשב ומאפשרות הפסקות לשחרור השרירים המומלצות מידי שעה.
כאבי עיניים
כאבי עיניים נגרמים כאשר אנו מאמצים את העיניים להתמודד עם בהירות מסך המחשב, ריצוד העיניים בין המקלדת למסך. התמונה על מסך המחשב מורכבת מאלפי נקודות זעירות, דבר המקשה על העין לתפוס תמונה שלמה ומאלץ אותה לעשות פוקוס על התמונות בכל פעם מחדש. הסימפטומים של CVS כוללים יובש בעיניים, ראיה מטושטשת, עייפות העין, תחושת "שריפה" בעין, רגישות לאור וכאבי ראש.
הפתרון הטוב ביותר כדי למנוי כאבי עיניים הוא הקלדה במחשב בשיטה עיוורת המונעת ריצוד העיניים בין המסך למקלדת ובכך מונעת יציאה וחזרה לפוקוס. במידה ולא שולטים במיומנות זו, יש להרבות במצמוץ, כדי להרטיב את גלגל העין ולהקל עליה לעבור מפוקוס בהיר של המסך לפוקוס האותיות במקלדת. לא להרבות בישיבה ממושכת מול המחשב הגורמת לעייפות העיניים. יש להקפיד שהתאורה בחדר לא תהיה חזקה מידי ולא חלשה ביחס למסך המחשב. כדי להקל על העיניים יש לשבת במרחק ממוצע של 80 ס"מ מהמסך, ישיבה זקופה, כאשר העיניים מעט מעל המסגרת העליונה של המסך.
לדברי לאה בלוסטוקי, "אנחנו נמצאים היום במה שקרוי עידן לוח המקשים. לפני עידן המחשב המשימה המרכזית היתה כתיבה, ולכן היה צורך בהתמקדות סביב המיומנויות של אחיזת עיפרון, של חיזוק חגורת הכתפיים לצורך יציבה נכונה וכדומה.
הילדים צריכים ללמוד שלכל אצבע מקש משלה, ההקלדה צריכה להיעשות באופן סיסטמתי שמחלק את העומס על שרירי האצבעות באופן שווה. מבחינה בריאותית יש תנאים רבים שצריכים להתקיים כדי שנוכל להגן על הילדים מכל הבעיות שעלולות להיווצר משימוש לא נכון בשורש כף היד, באצבעות, בעיניים, ישיבה לא נכונה וכדומה".
"ילדים שלמדו להקליד בגיל צעיר לא מדווחים על כאבים. קשה מאוד לשנות את ההרגלים לאחר שמתרגלים להקלדה בצורה מסוימת שמשפיעה על כל היציבה מול המסך. אנשים בחברות היי-טק שלא למדו להקליד יכולים להקליד במהירות מסחררת בשימוש שתי האצבעות המורות בלבד כשהעיניים מרצדות בין המקלדת למסך, ומבלי לעשות הפסקות רענון במשך שעות. אנשים אלה אינם מודעים כלל לנזק שהם גורמים לבריאותם שמתחיל להראות אותותיו בסביבות גיל 40. הזמן המומלץ ללמוד הקלדה בצורה פורמלית הוא גיל 10, מיד כשמתחילים להשתמש במקלדת לצורך כתיבה", הוסיפה.

תאריך:  12/12/2004   |   עודכן:  12/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
עיתון פלשתיני מפרסם היום את עיקרי מצע הבחירות של אבו מאזן - מצע המבוסס על נאום ערפאת מחודש אוגוסט: סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלשתינית, שחרור אסירים ופתרון צודק לפליטים; מקורות פלשתינים: היום או מחר צפויה הודעת ברגותי על פרישתו מהמירוץ מול אבו מאזן
הדר פרבר
הפיצוץ אירע במהלך מופע כשרימון-יד הושלך לעבר חזית הבמה; הנזירים הבודהיסטים התרעמו על תאריך המופע - יום השנה למותו של נזיר ידוע
אורלי ממן
המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר- "עניי ישראל אינם עניים כתוצאה מאי עבודה אלא בשל תמורה נמוכה בעד עבודה"; טוען- הנהגת מס הכנסה שלילי תסייע להם משמעותית; יוצא כנד התפתחות תופעת קבלני כוח אדם
מירב לוי
זאת בעקבות הצהרותיו החריפות של השגריר הצרפתי החדש בישראל; שינו את היעדים לאתרי סקי באיטליה בפילה, מרילבה ופסוטונלה (אזור האלפים האיטלקיים), לשוויץ - באזור דבוס וורבייה ולאנדורה
גלית יצחק
משרד הבריאות אישר את השימוש בתרופת 'יומירה' לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית בדרגה בינונית עד חמורה; התרופה משפרת את התפקוד הגופני של החולים וניתנת בהזרקה תת-עורית אחת לשבועיים; התרופה לא נכללת בסל הבריאות ומחירה עומד על 3,398 ש"ח - לטיפול חודשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il