X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוב הישראלים והפלשתינים מאמינים כי עם המנהיגות הנוכחית ניתן להגיע להסדר; 70% מהפלשתינים מעריכים כי ערפאת הורעל; אילו נערכו כיום בחירות ברש"פ: אבו-מאזן היה מנצח רק בקרב הציבור בעזה; 63% מהישראלים ו-59% מהפלשתינים תומכים בתוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪
מנצח רק בעזה

רוב לתוכנית ההינתקות

61% מן הישראלים ו-53% מן הפלשתינים מאמינים כי מותו של ערפאת מגדיל את הסיכויים להשגת הסדר פוליטי בין הצדדים. 62% בציבור הישראלי ו-52% בקרב הפלשתינים מאמינים כי ניתן כעת להגיע להסדר פשרה עם המנהיגות הנוכחית בצד השני.
כך עולה ממחקר שערך המכון למחקר ע"ש הרי ס' טרומן למען קידום השלום באוניברסיטה העברית והמרכז הפלשתיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה (PSR) בתקופה שבין 30 בנובמבר ל-6 בדצמבר 2004. הסקר נועד לבחון את כוונות ההצבעה ואת עמדות הציבור הפלשתיני לקראת הבחירות הקרובות ברשות הפלשתינית ואת יחס הציבור הישראלי לבחירות אלה בעידן שלאחר ערפאת.
מהסקר עולה עוד, כי 56% מן הישראלים ו-52% מן הפלשתינים סבורים גם כי המנהיגות הנוכחית שלהם חזקה מספיק כדי לשכנע את דעת הקהל לקבל הסדר פשרה עם הצד השני.
89% מן הישראלים ו-80% מן הפלשתינים תומכים בשיבה מיידית לשולחן המשא ומתן. 76% מן הישראלים ו-86% מן הפלשתינים גם סבורים כי המשא ומתן יתחדש עם או בלי הפסקה מוחלטת של האלימות לעומת 63% מן הישראלים ו-72% מן הפלשתינים שסברו כך ביוני 2004.
בבחירות לרש"פ: אבו-מאזן מוביל על פני ברגותי רק בעזה
אילו נערכו הבחירות היום, המרוץ בין המועמדים היה צמוד כאשר מחמוד עבאס (אבו מאזן) זוכה ב-40% מקולות המצביעים, מרוואן ברגותי ב-38% מן הקולות, מוסטפה ברגותי ב-6% וכל יתר המועמדים יחדיו בכ-3% מקולות המצביעים. 13% אחוזים מן המצביעים לא החליטו עדיין עבור מי להצביע.
מן הסקר עולה כי אבו-מאזן מוביל על-פני מרוואן ברגותי ברצועת עזה (48% לעומת 34% בהתאמה) אך ברגותי מוביל על פני אבו-מאזן בגדה המערבית (40% לעומת 35% בהתאמה).
באשר ליישום מפת הדרכים:
63% מן הישראלים ו-59% מן הפלשתינים תומכים בתוכנית בהשוואה ל-59% מן הישראלים ו-54% מן הפלשתינים שתמכו בה ב-2002.
42% תופסים את תוכנית ההינתקות של שרון כניצחון פלשתיני בהשוואה ל-53% שדוחים פרשנות כזאת. לעומת זאת, בקרב הפלשתינים 75% תופסים את תוכנית ההינתקות כניצחון פלשתיני ורק 23% אינם סבורים כך.
נשמרת התמיכה במדיניות ערפאת; מאמינים שערפאת הורעל
יותר מ-80% מן הפלשתינים שבעי רצון מתרומתו של ערפאת לקידום מטרות העם הפלשתיני, מתרומתו לשמירת הזכויות הפלשתיניות מול ישראל ומתרומתו לאספקת שירותי חינוך ובריאות לציבור הפלשתיני. 65% שבעי רצון מתרומתו לדמוקרטיזציה ולהשלטת חוק וסדר ברשות, 54% שבעי רצון ממאמציו לסיום הכיבוש הישראלי ו-51% שבעי רצון ממאבקו בשחיתות.
בקרב הציבור הפלשתיני מאמינים כי מותו של ערפאת נגרם מהרעלה. מקרב אלה המאמינים כך 64% סבורים כי ישראל אחראית לכך.
בחירות מאורגנות ברש"פ - צעד קדימה
70% מקרב הישראלים ציינו כי הם יראו בבחירות אשר יאורגנו בצורה מסודרת ברשות הפלשתינית צעד קדימה לקראת דמוקרטיזציה ברשות. 72% בציבור הישראלי סבורים כי שלטון דמוקרטי ברשות יגדיל את הסיכויים להסכם שלום.
באופן כללי, 81% מן הישראלים מאמינים כי רפורמות שלטוניות מקיפות ויתר דמוקרטיה ברשות הפלשתינית חשובים או חשובים ביותר כדי להתקדם בתהליך השלום. עם זאת, הציפיות בציבור הישראלי כי שלטון דמוקרטי אכן יתממש ברשות הפלשתינית או במדינה פלשתינית עתידית נמוכות למדי.

תאריך:  12/12/2004   |   עודכן:  12/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
חגורת הנפץ הגיע לחוליה בתוך קרטון ענבים; שני תושבי עיסאוויה קלטו את המחבל המתאבד מהכפר רנטיס שבאזור רמאללה, הובילו אותו לדירת מסתור בשועפאט, שם הולבש בחגורת הנפץ; לאחר מכן הובילו אותו עד לקפה הלל, תוך שהם נהנים מחופש תנועה בהיותם בעלי תעודות זהות כחולות
רנית נחום-הלוי
כך אומר יו"ר מפלגת העבודה בכינוס מרכז המפלגה בגני התערוכה בתל אביב; המרכז אישר מועד קיום הפריימריז ביום 28.6.05; פרס: הקמת ממשלת אחדות - "... למען קידום השלום, למען יציאה מעזה, למען פינוי ההתנחלויות"; "... המפלגה עשתה אתמול צעד פטריוטי"
מיכאל דבורין
זאת בעקבות שלילת היתר הזרמת הבוצה לים; התפטרות חברי הדירקטוריון תיכנס לתוקף ב-31.12.04; לטענתם: החלטת הוועדה למתן היתרים יצרה תנאי עבודה בלתי אפשריים שחושפים אותם לדין פלילי למרות פעילותם האינטנסיבית בשנה האחרונה להוצאת הבוצה מהים
מירב לוי
תערוכה וכינוס בבית הספרים הלאומי במלאת 800 שנה לפטירת הרמב"ם; בתערוכה יוצגו כתביו של הרמב"ם ובכללם ספרים עתיקים ונדירים
גל ברגר
8% מהמשיבים לסקר חדש סבורים, כי אפשר שפקודות מעורפלות ולא ברורות ממפקדי צה"ל הם הגורם ל'התנהגות חריגה' של חיילים במהלך פעילות מבצעית; לדעת 70% מהציבור, התקשורת 'מנפחת' את אופן הצגת האירועים בהם מתעורר חשד להתנהגות חריגה של החיילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il