X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדף המעו"ף הגיע לשיא של 596.59 נקודות; ההסתדרות והאוצר חתמו בסוף בשבוע על הסכם קיבוצי חדש, במסגרתו בוטלו גזירות בהיקף של מיליארד ש"ח; גם המשך הדיבורים על שלום מצידו של המלך עבדאללה תרמו לאווירה החיובית בשווקים
▪  ▪  ▪

חגיגות החנוכה הגיעו היום (א', 12.12.04) גם אל הבורסה לניירות ערך בתל-אביב. הפעם - בשל ממשלת האחדות שצפויה לקום בימים הקרובים וההסכם הקיבוצי החדש שנחתם בסוף השבוע בין ההסתדרות לאוצר.
גם המשך הדיבורים על שלום מצידו של המלך עבדאללה תרמו לאווירה החיובית בשווקים. עבדאללה ציין כי נפתח חלון הזדמנויות חדש במזרח התיכון.
מדד המעו"ף (ת"א-25) הולך ומתקרב לרמת ה-600 נקודות: מדד 25 המניות הגדולות בבורסה עלה ב-1.19% לשיא של 596.59 נקודות, מדד תל-אביב 100 עלה ב-1.12% לשיא של 616.93 נקודות ואילו מדד מניות הטכנולוגיה, התל-טק, הוסיף 1.32% לרמה של 425.25 נקודות.
בשוק המט"ח לא התקיים היום מסחר בדולר. במסגרת המסחר באופציות נסחר הדולר בעלייה של 0.09% לעומת היציג של יום שישי, שנקבע ברמה של 4.364 שקלים.
הסכם קיבוצי חדש
לאחר משא-ומתן ממושך הגיעו בסוף השבוע ההסתדרות ומשרד האוצר להסכם קיבוצי, המסדיר כמה מחלוקות הנוגעות לכלל העובדים במשק, לעובדי המגזר הציבורי בפרט ולגמלאים.
עיקרי ההסכם:
- ביטול מיסוי נוסף במסגרת חוק ההסדרים בהיקף של 1.27 מיליארד שקל.
- הקדמת תשלומים בשיעור 1.2 מיליארד שקלים.
- ביטול קיצוץ מתוכנן בשכר בהיקף 1.5 מיליארד שקלים.
- השבת קיצוץ של 1% בגמלאות של עמיתי הקרנות הוותיקות.
- המשך המו"מ על הסכמי השכר.
מההסתדרות נמסר, כי לגבי הסכמי השכר הפתוחים יימשך המשא-ומתן. כמו כן, יישארו על כנם סכסוכי העבודה הפתוחים במשק. עוד נמסר מההסתדרות, כי כל העובדים והגמלאים במדינת ישראל ייהנו מההסכם - הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי.
"המשמעות של ההסכם החדש היא אלפי שקלים שייכנסו לחשבונות רוב השכירים מהמגזר הציבורי כבר במשכורת הקרובה, מניעת מיסוי ופגיעה בזכויות של בכלל העובדים במשק, מניעת הפגיעה בגמלאים ובחיסכון של העובדים, עידוד פריון העבודה בתעשייה ומניעת פגיעה במעסיקים במגזר היצרני", נמסר מההסתדרות.
ראש הממשלה בירך
ראש הממשלה, אריאל שרון, בירך הבוקר על ההסכם שהושג. שרון שיבח את שר האוצר, בנימין נתניהו, ואת יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ. הוא ציין, כי הוא תמיד דוגל בפתרון עניינים בהסכמה - ולא בדרך אחרת.
לטענת האוצר, הגזירות שבוטלו הינן בהיקף של מיליארד ש"ח - ולא מעבר לכך, כפי שטוענת ההסתדרות. כדי לסגור את "החור" שנוצר, עומד האוצר להעלות מיסים בשורה של מוצרים, בעיקר דלק וסיגריות.
שר האוצר בנימין נתניהו אמר הבוקר, כי העובדים תרמו את חלקם לתקציב, וכך גם האוצר. הוא ציין, כי הויתור על חלק מהגזירות נובע מכך שהתוכנית הכלכלית שהוא מוביל - הצליחה. נתניהו הדגיש, כי העובדים מחוייבים עתה לשקט תעשייתי עד אמצע 2005.
יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, אמר הבוקר כי הוא מרוצה מההסכם שהושג. יחד עם זאת אמר, כי קיים פער תהומי בין ההסתדרות והאוצר באשר למדיניות הכלכלית.

תאריך:  12/12/2004   |   עודכן:  12/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בראש המנהלה יעמוד קצין משטרה בכיר אשר תפקידו יהיה לתאם בין הגורמים המקצועיים השונים; במסגרת תוכנית זו תוקם יחידה משטרתית ייעודית שתסייע באכיפת דיני המקרקעין לרבות בניה ללא אישור, פלישות למקרקעי ציבור וכריה וחציבה ללא היתר
מירב לוי
רוב הישראלים והפלשתינים מאמינים כי עם המנהיגות הנוכחית ניתן להגיע להסדר; 70% מהפלשתינים מעריכים כי ערפאת הורעל; אילו נערכו כיום בחירות ברש"פ: אבו-מאזן היה מנצח רק בקרב הציבור בעזה; 63% מהישראלים ו-59% מהפלשתינים תומכים בתוכנית ההינתקות
גל ברגר
חגורת הנפץ הגיע לחוליה בתוך קרטון ענבים; שני תושבי עיסאוויה קלטו את המחבל המתאבד מהכפר רנטיס שבאזור רמאללה, הובילו אותו לדירת מסתור בשועפאט, שם הולבש בחגורת הנפץ; לאחר מכן הובילו אותו עד לקפה הלל, תוך שהם נהנים מחופש תנועה בהיותם בעלי תעודות זהות כחולות
רנית נחום-הלוי
כך אומר יו"ר מפלגת העבודה בכינוס מרכז המפלגה בגני התערוכה בתל אביב; המרכז אישר מועד קיום הפריימריז ביום 28.6.05; פרס: הקמת ממשלת אחדות - "... למען קידום השלום, למען יציאה מעזה, למען פינוי ההתנחלויות"; "... המפלגה עשתה אתמול צעד פטריוטי"
מיכאל דבורין
זאת בעקבות שלילת היתר הזרמת הבוצה לים; התפטרות חברי הדירקטוריון תיכנס לתוקף ב-31.12.04; לטענתם: החלטת הוועדה למתן היתרים יצרה תנאי עבודה בלתי אפשריים שחושפים אותם לדין פלילי למרות פעילותם האינטנסיבית בשנה האחרונה להוצאת הבוצה מהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il