X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הצעת החוק הניח ח"כ איוב קרא; על-פי הצעת החוק, תאסר מכירת סיגריות בבתי משפט, כנסת, בתי חולים ועוד; כמו-כן, זכייה במכרז לשירותי הסעדה במוסדות ממשלתיים תותנה בהתחייבות שבעל העסק לא ימכור מוצרי טבק; האגודה למלחמה בסרטן, מברכת
▪  ▪  ▪
ח"כ קרא

שעות ספורות לאחר שאישר משרד האוצר את העלאת המס המוטל על סיגריות בכשקל, מניח על שולחן הכנסת ח"כ איוב קרא, היו"ר היוצא של הוועדה למאבק בנגע הסמים של הכנסת, הצעת חוק האוסרת מכירת סיגריות מוצרי טבק ב"מוסדות ממשלתיים".
המוסדות עליהם תאסר מכירת סיגריות ומוצרי טבק, על-פי הצעת חוק זו הם: משרדי ממשלה, מוסדות שלטון מקומי, בסיסי צבא, משטרה, מתקני שב"ס, חברות ממשלתיות, בתי משפט, בתי חולים, מוסדות להשכלה גבוהה, בתי ספר וכנסת.
מהצעת החוק שהגיש ח"כ קרא עולה עוד, כי זכייה במכרז לשירותי הסעדה במוסדות ממשלתיים תותנה בהתחייבות של בעל העסק, להימנע ממכירת מוצרי טבק. כך מוגדר קנס על-סך 12,900 לעובר על החוק.
לדברי ח"כ קרא, "נגע העישון הוא גורם המוות הניתן למניעה מספר אחד בעולם המערבי ובישראל. ממשלת ישראל לא יכולה להרשות מכירת חומרים מסוכנים במוסדות ממשלתיים. אין זה מן הראוי שהממשלה תעודד את מכירת הסיגריות ומוצרי הניקוטין לאחר שהיא עצמה הכירה בסכנה הכרוכה בשימוש בהם".
האגודה למלחמה בסרטן תומכת בהצעת חוק זו. מנתוני האגודה עולה, כי מדי שנה מתים מעישון בישראל כ-10,000 איש, יותר מאשר מספר האנשים אשר מתים בתאונות דרכים, פעולות איבה ואיידס גם יחד. כמו-כן מציינים באגודה, כי בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בשיעור המעשנים, הדבר נובע לאור פעילות הסברה וחקיקה.
לדברי נאוה עינבר, מנהלת ההסברה באגודה למלחמה בסרטן, "בישראל בשנת 1970, בתקופה שלפני ההגבלות החוקיות ופעילויות ההסברה על נזקי העישון, עמד שיעור המעשנים על 42%. כיום, בשנת 2004 [על-פי דוח שר הבריאות על מצב העישון בישראל) הוא עומד על כ-24%. מדובר על שיעור המעשנים הנמוך ביותר בתולדות מדינת ישראל, אשר הושג בזכות חקיקה והסברה".
"האגודה למלחמה בסרטן מברכת על רעיון זה, המהווה נדבך נוסף במלחמה בתמותה ובתחלואה הנגרמים מעישון מוצרי טבק. הצעת חוק זו היא שונה ומקורית ועשויה להיות קשה ליישום אולם מניסיוננו במאבק במגפת העישון עולה כי רק בעזרת שילוב של חקיקה והסברה ניתן להילחם בה כראוי. מדינת ישראל צריכה להגן על אזרחיה מפני ההשלכות ההרסניות של צריכת טבק וחשיפה לעשן טבק ולצמצם ככל האפשר את מכירתו", הוסיפה.

תאריך:  13/12/2004   |   עודכן:  13/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
חברת אלביט מערכות, שתשמש קבלן ראשי בפרויקט, חתמה על הסכם עם משרד הביטחון בהיקף של 200 מיליון דולר
אלונה קורן
יו"ר הארגון: הנהלת הבנק מנסה להפוך אותנו לעבדים; עד שלא ייחתם ההסכם - סכסוך העבודה ילך ויחריף
גלית יצחק
תופעת רפולוקס אורולוגי הינה תסמונת בה השתן חוזר משלפוחית השתן בחזרה לכליות; הטיפול ניתן באמצעות הזרקת ג'ל לשלפוחית ללא צורך בניתוח; הטיפול אורך כ-30 דקות
נועם שרביט
התנועה לאיכות השלטון, איגוד הבמאים ואיגוד התסריטאים דורשים לחייב את רה"מ לעלות את הצעתו של השר אולמרט להדיח את יוסף בר-אל, בשל דיווחים שיקריים שמסר לכאורה לגורמים שונים ובגין התנהלות בלתי תקינה לדין בממשלה; מבקשים גם צו ביניים, שיאסור על בר-אל לבצע שינויים ארגוניים ומינהליים ולהתקשר עם גורמים חיצוניים; רשות השידור: לעותרים יש סכסוכים משפטיים אישיים איתנו
מיכאל דבורין
הרכב ביהמ"ש העליון בראשות הנשיא ברק דחה עתירתו של בנק המזרחי כנגד החלטת המחוזי כי זכותו של אדם שקנה דירה אך לא רשם את זכויותיו בה, גוברת על זכויות הבנק כמעקל מאוחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il