X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צריכה מוגבלת של קלוריות מפעילה מנגנון המגן מפני אובדן תאי מוח אצל אנשים שאובחנו כחולי פרקינסון; עד כה נעשו ניסויים בתחום רק בקופים
▪  ▪  ▪

תזונה דלת קלוריות יכולה לסייע בהורדת הסיכון למחלת הפרקינסון, כך עולה ממחקר חדש.
צוות חוקרים, מהמוסד הלאומי האמריקני להזדקנות, גילה כי צמצום בצריכת הקלוריות הגן בטווח הארוך על קופי רזוס ומנע מהם לפתח את המחלה. הם מאמינים כי צריכה מוגבלת של קלוריות מפעילה מנגנון המגן מפני אובדן תאי מוח אצל אנשים שאובחנו כחולי פרקינסון. ההמצאים פורסמו ב"התרחשויות מדעיות של האקדמיה הלאומית".
מספר מחקרים הציעו כבר בעבר כי תהליך הזדקנות נורמלי גורם לאיבוד תאי מוח המייצרים כימיקל מפתח הנקרא דופמין, באזור במוח הנקרא substantia nigra. ההנחה היא כי מחלת פרקינסון מאיצה איבוד תאים אלו ומובילה לבעיות בתנועה המופיעות במצב זה.
הפחתה במספר הקלוריות נראתה כבעלת השפעה רבה על ההאטה של תהליך ההזדקנות. צוות החוקרים האמריקני החליט לבדוק האם צמצום הקלוריות יכול גם למנוע את התפתחות תסמיני מחלת הפרקינסון בקופים. במשך שישה חודשים קיבלו הקופים תזונה עם 30% פחות קלוריות מכמות הקלוריות בדיאטת הבקרה. בנקודה זו, הוזרק לקופים חומר הגורם למחלה דמויית פרקינסון.
כימיקל מגן
הקופים שהוגבלו בצריכת הקלוריות הראו שליטה טובה יותר בתנועתם, ורמות גבוהות יותר של דופמין במוח. כמו כן הם היו בעלי רמות גבוהות יותר של גורם גדילה - GDNF, שהחוקרים מאמינים שיכול להגן על תאי המוח מהרס.
תוצאות המחקר מציעות כי ירידה בכמות הצריכה של הקלוריות יכולה לצמצם בטווח הארוך את הסיכון לפתח פרקינסון על-ידי כך שתגרום לייצור של גורם גדילה זה.

תאריך:  14/12/2004   |   עודכן:  14/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
על-פי תחושת בני העדה, צה"ל אינו מבקש השכלה מלאה בשירות סדיר, דבר שיוצר תחושה של אי ניצול כישורים כראוי; טוענים: פרשת מדחת יוסוף גרמה לתופעת סרבנות; צה"ל בתגובה: לא ידוע על תנועת סרבנות או על סרבנות לשרת בצה"ל בקרב בני העדה הדרוזית
אורלי ממן
במידה וכך, יעמוד שער הריבית על 2.25%, רמתו הגבוהה זה שלוש שנים; הגירעון התופח של ארה"ב בסחר החוץ מהווה זרז לכיוון של העלאות נמשכות בשער הריבית
גל ברגר וסוכנות איי.פי
ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס היושב בדמשק, גילה בראיון ל-BBC, כי ארגונו ממשיך בפגישותיו עם האיחוד האירופי, על-אף ההכחשות; "לפני מספר חודשים גם הממשל בוושינגטון יצר קשר"; ההסבר אליבא דמשעל: "הם מבינים כי ללא דיאלוג עם התנועה - לא תשרור יציבות"
גלית יצחק
כך אמר ד"ר מיכאל שכטר; לדבריו, מניעת מחלות לב קשורה, בין היתר, לשמירה על רמת ויטמינים תקינה של מכלול הוויטמינים ולא רק של אחד מהם; גברים שרמת הלייקופן בדמם היתה נמוכה, היו בסיכון גבוה פי 3.3 להתקף לב או שבץ
רוץ yes+ פותח את השנה האזרחית החדשה עם סיפורים קטנים, מרגשים, מצחיקים ואמיתיים - שכולם אנימציית פלסטלינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il