X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם זאת, מקומן באיחוד אינו מובטח עדיין - האיחוד האירופי טרם אישר את הדברים ומאותת גם לטורקיה; האיחוד מעלה את סף הקבלה
▪  ▪  ▪

רומניה ובולגריה השלימו כמעט חמש שנות מו"מ אשר יובילו אותן לאיחוד האירופי ב-2007 - תאריך אשר מנהיגי האיחוד צופים לאשר בפגישה שתתקיים השבוע.
עם זאת, מקומן באיחוד אינו מובטח עדיין - האיחוד האירופי טרם אישר את הדברים ונראה כי הדבר מצביע על כך, שקיימת עדיין אפשרות כי טורקיה תקבל תאריך יעד לכניסתה לאיחוד באותן שיחות.
כניסתן של רומניה ובולגריה מותנה בסעיפים מיוחדים אשר עלולים לעכב את הצטרפותן עד 2008, אם לא יהיו מוכנות עד שנה קודם לכן. בולגריה תתחייב לשפר את מערכת אכיפת החוק שלה ואת המערכת המשפטית ולמגר את השחיתות וארגוני הפשע במדינה. על רומניה לקדם את מערכת הצדק והמשפט ומערכת האכיפה גם כן, לשפר את הטיפול באיכות הסביבה, להאיץ ברפורמות התחוקתיות ועוד.
התנאים המיוחדים מצביעים על כך, שהאיחוד האירופי מעלה את הרף לחברות בו, לאחר השיחות בקפריסין, מלטה ועם שמונה מדינות מזרח-אירופאיות נוספות ב-1 במאי. עוד נראה, כי למעשה שולח האיחוד איתות לטורקיה, אשר ככל הנראה תעלה לשולחן הדיונים להחליט על חברותה ב-2005.
במסיבת עיתונאים משותפת, שר החוץ הבולגרי, סולומון פסי ועמיתו הרומני, מירצ'ה גאואנה בירכו את השיחות ואמרו כי הם מקווים לחתום על האמנה באביב הקרוב.
הדיונים עם שתי המדינות החלו בפברואר 2000. גורמים רשמיים אמרו כי שני הצדדים עבדו קשה, על-מנת להתאים את עצמם לדרישות האיחוד האירופי - אך הדרך עוד ארוכה.
בשבוע שעבר אמר שגריר ארה"ב לבולגריה, ג'יימס פרדו, כי מערכת המשפט של המדינה מושחתת ולא יעילה במלחמה בארגוני הפשע. פסי אמר עוד, כי בולגריה נחושה להשלים את הרפורמות במהירה.
טריאן בססקו, אשר נבחר לנשיא החדש של רומניה [ראו קישור] אמר כי יפעל לדון מחדש בחלק מהדרישות של האיחוד האירופי.
נשיא ועדת האיחוד האירופי, חוזה מנואל בריואס בירך את בססקו על נצחונו ואמר כי מדובר ברגע הסטורי "בו רומניה השלימה בהצלחה את הדיונים על כניסתה לאיחוד האירופי".

תאריך:  14/12/2004   |   עודכן:  14/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מדובר בהצעת החוק הראשונה של ח"כ טיבי שנרשמה בספר החוקים של מדינת ישראל; החוק מציע לסמן אזהרה על גבי אריזת המוצר ו-או על גבי שלט שיוצב במקום הממכר; מוצע לציין בנוסף כי יש לחתוך את הנקניקייה לאורכה ובכך לצמצם את סכנת החנק באכילה אצל פעוטות
הדר פרבר
ערוץ 33 ישדר בשבת תוכנית שבועית חדשה בעקבות סיפורים שאינם מגיעים לכותרות
נועם שרביט
במסגרת הסדר טיעון שנחתם בעקבות התאבדותו של העד המרכזי נגד פרידמן, משה ורנר, הוא הורשע בסיוע לייבא סמים ובהחזקת סם בלבד; ורנר העיד, שפרידמן ביקש ממנו להעביר חבילה מאמסטרדם לישראל ולכן מסר אותה לידי שגב; השופט: "קיים פער תהומי בין העובדות שנטענו בכתב האישום, לבין אלה שהוצגו במסגרת הסדר הטיעון"
אורלי ממן
עלייה בהשקעות הפיננסיות של תושבי חו"ל בארץ; בהשקעות תושבי חוץ בניירות ערך ישראלים נסחרים נרשמה עלייה ניכרת של 3.8 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה; בהשקעות הישירות של ישראלים בחו"ל נרשמה עלייה ניכרת של 2.6 מיליארד דולר; בהשקעות אלה כלולה עסקה חריגה בהיקפה ברבע הראשון של השנה
מירב לוי
המטרה: קיצור זמן ההמתנה לתיירים ושיפור את נוהלי הכניסה לארץ; בתחילת החודש הבא תגיע לנמל אילת ספינת נופש "אלברטורוס" ועל סיפונה כ-700 נוסעים מגרמניה וכ-300 אנשי צוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il