X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי החוקר והעיתונאי יאיר שלג לוועדת החוקה של הכנסת בדיון בנושא חוק פינוי-פיצוי; יו"ר הוועדה ח"כ איתן: יש לי התחושה כי לא נעשים כל המאמצים למניעת שפיכות דמים; יו"ר סיעת שינוי: משרד המשפטים ממלכד את המתנחלים
▪  ▪  ▪
רשף, מזהיר המתנחלים

ח"כ איתן, "נרדמים בשמירה"

"פינוי ישובים הינו מהלך טראומטי לא רק למפונים עצמם, אלא לחברה בכללותה. הדבר כרוך בשבר אישי למפונים, ויכול להיות קשה עד כדי שפיכות דמים ויצירת בקעים שלא ניתנים לאיחוי".
כך לדברי יאיר שלג, חוקר ועיתונאי, אשר הסביר (יום ג', 14.12.04) את טיעוניו לחברי ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בעקבות דיון המשך שהתקיים בנושא הצעת חוק הממשלה ליישום תוכנית ההינתקות.
עוד הוא אמר, כי הליך הפינוי עשוי לעורר פעולות של המחתרת היהודית בדרך של נקיטת פעולה על-ידי "טרור יהודי". "זה לא חייב להיות התנקשות בראש הממשלה דווקא, אלא אפשרות של פגיעה בערבים, או מסגדים ['ליל המסגדים'], כאות נקמה. המטרה היא ליצור כאוס שימנע את ההינתקות. קיימת גם אפשרות של יריות באוויר, במטרה להזהיר את המתיישבים וכאוס אזרחי רחב".
בעבודת מחקר שהכין ציין שלג אלמנטים מצמצמים שונים, "ממזערי נזקים" למקרה של פינוי ישובים. לגישתו יש לנקוט במהלכים הבאים: לקבל הסכמה לאומית רחבה של העם [או החברה]; צמצום הפינוי - לפנות רק מה שהכרחי;
חתירה למציאות הסכמית עם הפלשתינים - צה"ל יצא והתושבים ישארו [הצעה שהעלה בעבר ח"כ הרב אברהם רביץ]; חלופה קהילתית - העתקת ישוב, על כל תושביו, למקום אחר כמו הנגב והגליל; פיצוי אידיאולוגי - אפשרות פינוי בתוך הקו הירוק; סיוע נפשי קהילתי ופיצוי כספי הוגן שיאפשר התחלת חיים חדשים.
לשאלה האם גורם מהממשלה פנה אליו כדי להתייעץ קודם לניסוח הצעת חוק פינוי-פיצוי, השיב שלג בשלילה.
לאור זאת אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, כי הכנסת צריכה לוודא שהממשלה נוקטת בכל האמצעים על-מנת שפינוי היישובים ייעשה ללא שפיכות דמים וללא נזקים שאפשר למנוע מראש. לדבריו, "יש לי התחושה כי לא נעשים כל המאמצים, לא של חברי הכנסת, לא של הממשלה ולא של ראשי המתנחלים, על-מנת למנוע שפיכות דמים במהלך הפינוי".
יו"ר סיעת שינוי: משרד
המשפטים ממלכד את המתנחלים
חברי ועדת החוקה של הכנסת הסכימו פה אחד [ימין ושמאל] כי יש לאמץ את שתי החלופות שהציע שלג: חלופה קהילתית - העתקת מקום הקהילה כולה למקום אחר, ופיצוי אידאולוגי - פינוי גוש קטיף וחבל עזה והתיישבות במקום אחר בשטחים.
נציגי משרד המשפטים והממשלה שהשתתפו בוועדה סירבו לאמץ שתי חלופות אלה. עם זאת הודיע עו"ד איתי אהרונסון, היועץ המשפטי של מינהלת ההינתקות, כי הממשלה תאפשר פינוי קהילות הומוגניות ליישובים מאושרים, וזאת, בתנאי שהמתיישבים ידרשו זאת.
לאור דברים אלה, נשמעה התנגדות בקרב חברי הוועדה. יו"ר סיעת שינוי, ח"כ רשף חן התייצב לצד המתנחלים כאשר אמר, "משרד המשפטים ממלכד את המתנחלים, זה לא פייר. יש להתיר לקהילות מתנחלים שרוצים להתפנות כקהילה ולא כבודדים. אם הממשלה החליטה להקים ישובים בנגב ובגליל יש להעניק מתן עדיפות לקהילות שיבואו".
יש לציין, כי באופן עקרוני, כבר עתה קוראים המתנחלים ודורשים פינוי כולל של ישובים ולא בודדים, אולם היענות וקריאה לדרישה שהציג עו"ד אהרונסון, "ממלכדת" אותם, כיוון שהדבר עשוי להתפרש כהסכמה להליך הפינוי. מכאן, כאמור, נשמעה "זעקת" ח"כ חן.
כמו-כן באותו עניין הפנה פרופ' שמעון שטרית [שר הדתות לשעבר], את חברי הוועדה לסעיף 2א' 2 להצעת החוק בה נרשם, כי הממשלה טרם החליטה אם לפנות ישובים. לאור זאת, מדגיש פרופ' שטרית, "הרי אם הממשלה טרם הכריעה כיצד יוכלו המתנחלים להחליט. על משרד המשפטים ומינהלת ההינתקות להיערך למקרה שלא יתקיים פינוי - בהתאם לסעיף זה".

תאריך:  14/12/2004   |   עודכן:  14/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
על-פי תוצאות בחינות ה-TIMSS הבינלאומיים דורגה ישראל במקום ה-19 מתוך 45 מדינות; מדובר בשיפור לעומת תוצאות הבחינות בשנת 1999 בהם הישגי תלמידי ישראל היו נמוכים; מנכ"לית משרד החינוך זוקפת את השיפורים בין היתר להתמקצעות המורים למתמטיקה
הדר פרבר
המועצה טוענת כי מתנהלת במדינה מסכת קיצוצים בקצבאות הילדים אשר הופכת את אלה לשק חבטות של אנשי האוצר וכי אינה מתכוונת לשקוט - עד שההחלטה תשונה
נועם שרביט
ביהמ"ש ביקר את החלטתה של המועצה האזורית משגב, שאסרה לערוך כינוסים פוליטיים במשרדיה או באולמות הדיונים; הדברים הושמעו בעת דיון בערעורן של האגודה לזכויות האזרח ועמותת "קול אחר בגליל"; השופטת ביניש: גם עיריית ת"א לא תוכל למנוע פעילות פוליטית בהיכל התרבות או במרכז עינב
אלונה קורן
נתניהו: אני מקווה שהקואליציה הבאה לא תפגע במהפכות הכלכליות שאנו מבצעים; האוצר נמצא בסיום ההכנה של הצעת חוק שתיתן פטור מלא ממס לחברות בינלאומיות שיעבירו את מרכזיהן לישראל
הדר פרבר
"קסם של כוכבים" - מפעל לייצור יוצרים אשר יובילו את המוסיקה הישראלית ב-2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il