X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון הציע לעבודה שבעה תיקים: הפנים, תקשורת, תשתיות, בינוי ושיכון, מדע, איכות הסביבה ושר בלי תיק; ח"כ איציק דורשת גם את תיק החינוך; בכירים בליכוד מתנגדים להעביר את תיק הפנים לידי העבודה; שרון שוחח בטלפון עם פרס והבטיח לעשות ויתורים בתחום הכלכלי
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, מציע למסור לידי סיעת העבודה שבעה תיקים בממשלה, ולמנות את ח"כ שמעון פרס לסגן ראש הממשלה, וזאת תמורת הצטרפות העבודה לקואליציה ותמיכתה בו עד נובמבר 2006. שרון מבקש לקבל מהם התחייבות ברורה, לפיה לא ייפרשו קודם לכן, ויצביעו עם הממשלה גם בעניינים אחרים, ובראשם: תקציב המדינה.
הצעת שרון, הכוללת את תיק הפנים, ניתנה למרות ההתנגדות העזה לכך בקרב בכירים בליכוד, ובמיוחד מצד שר החקלאות, ישראל כץ, הרואה עצמו מועמד לקבלת תפקיד זה.
שרון שוחח בנושא זה עם יו"ר העבודה, שמעון פרס, ואף הודיע לו כי חבילת התיקים המוצעת עתה היא-היא החבילה הסופית שביכולתו להציע לסיעת העבודה. שרון הודיע לפרס, בשיחת טלפון שקיימו היום, כי אין באפשרותו למסור תיקים נוספים, משמעותיים יותר, לעבודה. הבוקר (יום ה') עומד פרס לשוחח שוב עם שרון, כדי להכריע בחילוקי הדעות שנותרו. השיחה, שתתקיים אולי בפגישה בין השניים, נערכת ביוזמת אנשי פרס, בעקבות מה שהוגדר: האולטימטום של שרון.
בשעות הערב המאוחרות (יום ד') נועד צוות המו"מ של העבודה עם יו"ר העבודה, שמעון פרס, במטרה לגבש את עמדתם להודעת ראש הממשלה אריאל שרון. בפגישה הלינה ח"כ דליה איציק, כי אנשי שרון מבזים את תנועתה עבודה. פרס אמר בפגישה: אסור למתוח את החבל יותר מדי; צריך להיכנס לממשלה בהקדם, כדי ליישם את ההינתקות.
אלה התיקים המוצעים: משרד הפנים, משרד התשתיות, משרד הבינוי והשיכון (ללא מנהל מקרקעי ישראל וללא מע"צ), משרד המדע, המשרד לאיכות הסביבה, משרד התקשורת (ללא רשות השידור), ושר בלי תיק. נודע, כי צוות העבודה אינו מסתפק בכך. חברי הצוות מתרעמים במיוחד על הוצאת רשות השידור מאחריות משרד התקשורת.
צוות המו"מ דרש קודם לכן, במקביל, לקבל גם את תיק החינוך והתרבות, וכן תפקיד מיוחד לפרס: מ"מ ראש הממשלה, בלא סמכויות. לשם כך דורש צוות המו"מ אף לערוך שינוי בחוק יסוד: הממשלה, שינוי שיאפשר מינוי פרס - נוסף לאהוד אולמרט, המכהן כמ"מ ראש הממשלה - גם ללא סמכויות ביצועיות.
בכירי העבודה, ובהם יו"ר העבודה, ח"כ שמעון פרס, וחברי הכנסת דליה איציק וחיים רמון, הודיעו לשרון, כי לא יסתפקו ב"פירורים", והתנאי לתמיכת העבודה בממשלה במשך שנתיים (עד נובמבר 2006) הוא מתן דריסת רגל, שתאפשר להם להשפיע על תקציב המדינה, וכן קבלת תיקים משמעותיים, ובהם תיק החינוך.
ל-Nfc נודע, כי שרון - המודע לכך שיש בליכוד גורמים העלולים להכשילו - כבר הנחה אמש את צוות הליכוד: לעשות ויתורים לעבודה בתחום הכלכלי, ובמיוחד בתחום הסיעודי לשכבות החלשות ובתחום הבריאות. שרון מבקש לעשות זאת בדרך שתאפשר לו, עם השגת ההסכם, להצביע על ויתורים אלה כעל צעדים הנעשים מטעם הממשלה בראשותו, לטובת החלשים.
המו"מ בין הצדדים "תקוע" למעשה. ח"כ דליה איציק, העומדת בראשת צוות המו"מ מטעם העבודה, סירבה אמש להגיע לפגישה עם צוות המו"מ של הליכוד בראשו עומד עו"ד יורם ראב"ד. לטענתה, גורם מסוים בליכוד - כוונתה, כנראה, לשר האוצר בנימין נתניהו, מנסה לטרד את כניסת העבודה, וזאת בדרך של הערמת קשיים והדיפת דרישות מינימליות וצודקות של העבודה בנושאי תקציב.
בקרב צוותי העבודה והליכוד הולכת ומתחדדת ההבנה, כי על-מנת לקדם את המו"מ אין די בשיחת טלפון בין פרס לשרון, אלא יש צורך לערוך פגישה נוספת בין שרון לפרס. אנשי פרס פעלו כבר מאמצע השבוע לקיים פגישה כזו עד סוף השבוע - להגיע להבנות והסכמות בתחום הכלכלי, להגביר את האמור בין הצדדים, וכן כדי לשכנע את שרון להפקיד בידי העבודה תיקים משמעותיים יותר.

תאריך:  15/12/2004   |   עודכן:  16/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
בתגובה להערכות כי הצעות המתמודדים נעות סביב 60% מהוון העצמי: "בשביל למכור מיליארד ש"ח של מניות בדיסקאונט של יותר מ- 30%, על השוק לא צריך מכרז; "פניה למספר בתי השקעות וגופים מוסדיים תביא למכירת כל הכמות תוך פרק זמן קצר בהרבה"
קריות באינטרנט
תושבת חיפה התלוננה במשטרת זבולון כי נאנסה על-ידי שני בני מיעוטים בדרך למסיבה
אורלי ממן
במסגרת הרה-ארגון בקרב מבטחים התברר כי עמיתים בקרן צברו סכומי כסף בקרנות חופשה שלא מומשו בסכום כולל של כ-13.6 מליון ש"ח; הקרן התקשרה עם רשות הדואר וב-700 סניפיה ונציגותיה ברחבי הארץ ניתן יהיה לקבל את הכסף
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
נהגו והמתורגמן שלו שוחררו עם שחר וגופתו נמצאה בשעות המוקדמות של הבוקר בדרום אפגניסטן
גל ברגר
ההחלטה קוראת ליציאת סוריה מלבנון; המינוי אושר על-ידי מזכ"ל האו"ם וייכנס לתוקף בתחילת החודש הבא; גורם בממשל לעיתון כוויתי: "אנו רציניים בכוונתנו לאכוף את החלטה 1559 המאפשרת לנו לעשות שימוש גם באופצייה הצבאית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il