X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום ראשון הקרוב תעבור חברת התעופה הלאומית לידיים פרטיות, אלה של האחים בורוביץ', ובכך ייחתם פרק משמעותי בחיי החברה; "המטרה שלי היא לעשות את אל-על לחברה טובה יותר ורווחית יותר", אומר איזי בורוביץ, יו"ר מיועד; לאן פניה של החברה החדשה?
▪  ▪  ▪

ביום ראשון הקרוב יסתיים פרק בחיי חברת התעופה הלאומית של ישראל. אל-על תעבור מבעלות ממשלתית לידיים פרטיות ותחתום בכך כ-55 שנים של זיהוי רגשי ולאומי עם מטוסי החברה הנוחתים וממריאים בנמלי תעופה שונים ברחבי העולם. זה יקרה כאשר כנפיים תממש את האופציות למניות אל-על שישנן בידיה ותהיה בעלת כמחצית ממניות חברת תעופה.
הבעלים והמנהלים החדשים לא יהיו כבר ממשלת ישראל, אלא צמד האחים איזי ודדי בורוביץ', המזוהים יותר מכל איש עסקים ישראלי אחר עם תעופה מקומית (דרך אחזקתם ב-33.7% מחברת כנפיים, המחזיקה בארקיע), וכעת גם עם תעופה בינלאומית ברמה אחרת לגמרי.
המפה הניהולית החדשה של אל-על עשויה להראות כך: איזי (ישראל) בורוביץ', יו"ר פעיל של החברה ותמי מוזס-בורוביץ' (אישתו של דדי) תשמש סגן יו"ר הדירקטוריון, כאשר ישיבת מועצת המנהלים הראשונה של החברה צפויה לבחור ולאייש את אנשי המפתח הנוספים והמובילים של החברה ובראשם המנכ"ל.
"המטרה שלי היא אחת - לעשות את אל-על חברת תעופה טובה יותר ורווחית יותר", אומר איזי בורוביץ', לקראת כניסתו לתפקיד. בינתיים, עד שיממש את כוונתו זו, תצא בקרוב כנפיים אחזקות ארקיע במכרז למכירת חברת ארקיע קווי תעופה, כולל כל אמצעי השיווק שלה והשותפויות בחברות אחרות, למעט חברת הליסינג שאותה היא מתכוונת להמשיך ולהפעיל גם לאחר ההשתלטות.
המכירה תתבצע בהתאם לאישור שקיבלה החברה בעבר מדרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, להתמזג באל-על. המכירה תכלול את כל החברות השיווקיות והאחרות שארקיע קשורה אליהן, כמו קשרי תעופה, איסתא, ארקיע אינטרנשיונל, כנפי רקיע וחברות נוספות. מכירת ארקיע בצירוף חברות אלה הופכת אותה לאטרקטיבית יותר, היות שכך נשמר כוחה הכלכלי הדרוש לקיומה ולפרנסת עובדיה.
בכפוף לאישור של שטרום, כל גורם שירכוש את ארקיע יהיה רשאי לשתף פעולה עם אל-על או עם ישראייר. רק בתחום הטיסות הפנים-הארציות ימשיך הממונה לדרוש תחרות, ולא שיתופי פעולה.
או אז, יתפנה בורוביץ לניהולה של חברה מסדר גודל אחר. עם רקע ניהולי ממשלתי, עם יחסי עבודה של ארגון עובדים חזק, עם תמורות עולמיות בענף התעופה, עם רווחיות נשחקת. בורוביץ' שומר על חשאיות ואינו ממהר לפזר הצהרות באשר לתוכניותיו בדרך להשגת המטרה היחידה המוצהרת הזו.
אחת ההחלטות החשובות איתה יצטרכו הבורוביצ'ים להתמודד היא שאלת הטיסות בשבת. באופן רשמי, אל-על לא טסה כיום בשבת בשל אופייה הלאומי והחלטת ממשלה מלפני שנים, שאסרה עליה לטוס בשבת. בפועל, חלק מהקווים הסדירים של אל-על מופעלים בשבת על-ידי החברה-הבת סאן-דור, וגם טיסות מטען של אל-על טסות כל השנים בשבת.
איזי בורוביץ מודע לרגישות הסוגיה. אמנם אל-על תהיה כעת חברה פרטית שאינה מחוייבת להחלטות ממשלתיות ושיקולים פוליטיים, אך איש עסקים מנוסה כמוהו מודע לכוחם הצרכני של נוסעים, חרדים למשל. ההערכה היא, כי הוא לא יכריז רשמית על הפעלת טיסות בשבת לפחות בשנה הראשונה, אלא ירחיב את טיסות בשבת באמצעות סאן-דור.
כחברה ממשלתית, נאלצה אל-על לטוס ליעדים שלא כולם בהכרח רווחיים בכל השנה. על-פי הערכות בענף התעופה, אל-על תוותר על קווים סדירים שאינם רווחיים. כחברה פרטית, היא לא תזדקק לאישור משום גורם כדי להפסיק לטוס בקווים אלה.
בתחום יחסי העבודה, עוברת משפחת בורוביץ' לזירה אחרת לגמרי מזו המוכרת לה בשוק הפרטי. כל שינוי בתנאי העסקה עלול להיתקל בוועדי העובדים של הטייסים, או הדיילים או של עובדי הקרקע. גם אם שביתות אינן המאפיין העיקרי של מאבקי ארגוני עובדים יש לא מעט דרכים בהם ארגוני עובדים יודעים להשחג את מבוקשם.

תאריך:  15/12/2004   |   עודכן:  15/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
השפעה זו כפי הנראה קשורה לשינויים הארעיים במבנה הקרנית, ומשמעות הדבר היא כי היתרון לא נשמר לאורך זמן
אורלי ממן
נציגי חברות הרכבות בומברדייר, אלסטום וסימנס יגיעו לישראל ב-16 בדצמבר כאורחי מכון הייצוא; הערכה - "השידוך" יביא לתעשיה הישראלית עבודות בהיקף של כ-9 מיליארד ש"ח עד 2010 ויספק כ-20 אלף מקומות עבודה
יואב יצחק
שרון הציע לעבודה שבעה תיקים: הפנים, תקשורת, תשתיות, בינוי ושיכון, מדע, איכות הסביבה ושר בלי תיק; ח"כ איציק דורשת גם את תיק החינוך; בכירים בליכוד מתנגדים להעביר את תיק הפנים לידי העבודה; שרון שוחח בטלפון עם פרס והבטיח לעשות ויתורים בתחום הכלכלי
אורלי ממן
בתגובה להערכות כי הצעות המתמודדים נעות סביב 60% מהוון העצמי: "בשביל למכור מיליארד ש"ח של מניות בדיסקאונט של יותר מ- 30%, על השוק לא צריך מכרז; "פניה למספר בתי השקעות וגופים מוסדיים תביא למכירת כל הכמות תוך פרק זמן קצר בהרבה"
קריות באינטרנט
תושבת חיפה התלוננה במשטרת זבולון כי נאנסה על-ידי שני בני מיעוטים בדרך למסיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il