X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כושרם הפיסי של הילדים יורד בתקופה זו של השנה מה שמקשה עליהם לשרוף את הקלוריות הנוספות של הסופגניות ושאר החטיפים הנאכלים מול הטלוויזיה בחופש; ילדים שורפים מחצית מהקלוריות בחורף מאשר בקיץ; יש לאזן בין צריכת הקלוריות והוצאת הקלוריות
▪  ▪  ▪

מלבד המאמצים שאנו עושים כדי לשמור על ילדינו בריאים ומטופחים הרי שעכשיו אנו צריכים להתמודד עם משהו נוסף - חלומות על סופגניות בחנוכה וחטיפים מול הטלוויזיה בחופש.
העזרה לזאטוטים לעבור את החגים וגם את החופשות הבאות ללא שיפתחו כרס קטנה כבר בגיל זה כוללת הרבה יותר מהרחקת הסופגניות והממתקים מהבית.
הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי כושרם הפיסי של הילדים יורד בתקופה זו של השנה מה שמקשה עליהם לשרוף את הקלוריות הנוספות של הסופגניות ושאר החטיפים הנאכלים מול הטלוויזיה בחופש. למעשה, ילדים שורפים מחצית מהקלוריות בחורף מאשר בקיץ.
כיצד הורה יכול להתמודד עם הזלילה בשאר חודשי החורף?
התשובה מסתכמת באיזון בין צריכת הקלוריות והוצאת הקלוריות.
תחילה, צריכת הקלוריות:על-פי המלצת מומחי בריאות הילדה והנערה הממוצעת צריכות לאכול כ-2,200 קלוריות ליום. הילד והנער הממוצע צריכים לאכול כ-2,800 קלוריות ביום. יחד עם זאת, רצוי לא להיות מוטרדים בצורה אובססיבית מהמספרים.
חשוב יותר לתת טון חיובי בנושא המזון, כך קובעת ליסה יונג, פרופ' לתזונה באוניברסיטת ניו יורק. הורים המייחסים למזון 'תכונות שליליות' משבשים את מאמצי הילדים לאכילה בריאה. לא רצוי לקבוע תדמית שלילית לגמרי לגבי המזון, הנושא של מזון הופך לחיובי או שלילי ואז הילד הופך ל'רע' או 'טוב' בגלל שאכל את המזון.
היא קוראת להורים לקבוע טון מתון הכולל ציפיות ברורות. לדוגמא, יש לומר לילד כי זה בסדר להכנע לתשוקות אך עליו לאכול רק קינוח אחד בערב החג. יש גם להבהיר מתי אפשר להכנע לתשוקות ומתי לא. ממתקים במסיבות ובארועים מיוחדים הם בסדר גמור, אך רצוי לא לעודד אכילת ממתקים בבית. למעשה, רצוי לא להחזיק ממתקים בבית בכלל, גם לא לקישוט עוגות וכ'.
כדאי גם להרחיק את הילדים מהקלוריות המיותרות שבמשקאות הממותקים. כדאי לשמור קלוריות אלו לעוגיות, עוגות ופשטידות שישאירו את הילדים גם שבעים יותר.
כשמדובר במסיבות, רצוי להימנע מהגשה של מגשי ממתקים המעודדים אכילה מופרזת. עדיף במקום זאת לתת לכל ילד צלחת או שקית ממתקים או לחילופין להגיש צלחת גדולה עם חטיפים בריאים ולתת לכל ילד ממתק בנוסף. לא רצוי לשלוח ילדים רעבים למסיבה. כדאי לתת להם חטיף בריא לפני שהם עוזבים את הבית.
גם שגרה יכולה לתרום לבעייה. ימי החופשה עלולים להוביל לזלילת חטיפים כל היום ואפשר להמנע מכך על-ידי זמנים מוגדרים לארוחות וחטיפים.
אך גם עם כל 'אמצעי הזהירות' הללו הטוב ביותר הוא לקבל את העובדה כי ילדים יאכלו במהלך החופש יותר מאשר בימים רגילים זו הסיבה לחשוב כיצד להעלות את מספר הקלוריות אותם שורפים.
יותר מאשר הדאגה האובססיבית לגבי כל פירור שהילד מכניס לפה, במיוחד אם עשיתם את המאמצים לעודד אכילה מתונה, עודדו פעילות גופנית כדי לשרוף את הקלוריות המיותרות.
חוק מס. 1: לעולם אל תשתמשו באוכל כמוקד באירוע של ילדים. במקום מסיבת פיצה, בחרו במסיבת באולינג או שעת יצירה. זה יגרום לכך שמוקד המסיבה תהיה הפעילות ולא הזלילה.
חוק מס 2: שמשו דוגמא. אם אתם מצפים מילדכם להיות פעילים, אתם צריכים להיות פעילים גם כן. הורים לעיתים לא מודעים לכך שאם הילד יושב מול הטלוויזיה האשמה נעוצה גם בהם.
עידוד הילדים לעסוק בפעילות גופנית לא בהכרח מסתכם בהליכה לחדר כושר בכל יום, אלא גם במשחקים פשוטים ומהנים. כל פעילות, מ"המלך אמר" ועד בניית בית מכריות בסלון היא דרך לשרוף קלוריות. גם פעילויות שבדרך כלל מדכאות את הכושר ניתן להפוך לפעילות חיובית, כולל משחקי וידאו.
הילדים מלאים באנרגיות בתקופה זו של השנה ויש צורך לעשות משהו כדי לתעל את האנרגיה למקומות הנכונים ולהצליח להפטר מהזלילות של החג.

תאריך:  15/12/2004   |   עודכן:  15/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
ביום ראשון הקרוב תעבור חברת התעופה הלאומית לידיים פרטיות, אלה של האחים בורוביץ', ובכך ייחתם פרק משמעותי בחיי החברה; "המטרה שלי היא לעשות את אל-על לחברה טובה יותר ורווחית יותר", אומר איזי בורוביץ, יו"ר מיועד; לאן פניה של החברה החדשה?
יפעת גדות
השפעה זו כפי הנראה קשורה לשינויים הארעיים במבנה הקרנית, ומשמעות הדבר היא כי היתרון לא נשמר לאורך זמן
אורלי ממן
נציגי חברות הרכבות בומברדייר, אלסטום וסימנס יגיעו לישראל ב-16 בדצמבר כאורחי מכון הייצוא; הערכה - "השידוך" יביא לתעשיה הישראלית עבודות בהיקף של כ-9 מיליארד ש"ח עד 2010 ויספק כ-20 אלף מקומות עבודה
יואב יצחק
שרון הציע לעבודה שבעה תיקים: הפנים, תקשורת, תשתיות, בינוי ושיכון, מדע, איכות הסביבה ושר בלי תיק; ח"כ איציק דורשת גם את תיק החינוך; בכירים בליכוד מתנגדים להעביר את תיק הפנים לידי העבודה; שרון שוחח בטלפון עם פרס והבטיח לעשות ויתורים בתחום הכלכלי
אורלי ממן
בתגובה להערכות כי הצעות המתמודדים נעות סביב 60% מהוון העצמי: "בשביל למכור מיליארד ש"ח של מניות בדיסקאונט של יותר מ- 30%, על השוק לא צריך מכרז; "פניה למספר בתי השקעות וגופים מוסדיים תביא למכירת כל הכמות תוך פרק זמן קצר בהרבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il