X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום שלישי הקרוב תפתח בבית ראובן תערוכה של צילום עכשווי מול ציורי ראובן מאוסף הפניקס ואוספים אחרים
▪  ▪  ▪

חברת הביטוח הפניקס, שבבעלותה אחד האוספים החשובים והגדולים של אמנות ישראלית בארץ ובעולם, תמשיך להעשיר ולהרחיב את האוסף, תוך דגש מיוחד לרכישת עבודות של אמנים צעירים עכשווים. מהפניקס נמסר, כי כחלק ממדיניות זו, הקצתה החברה סכומים נכבדים לרכישה של יצירות אמנות חדשות.
במסגרת זו, תפתח בבית ראובן בתל אביב, ביום שלישי הבא (21.12.04) תערוכה משולבת מאוסף הפניקס ומאוספים אחרים - "בימים ההם. בזמן הזה". התערוכה, המציגה חיבור בין ציורי ראובן וצילומים עכשוויים, יוצרת מפגש ייחודי ובין דורי של יצירות אמנות בציור ובצילום. עבודותיהם של האמנים, מיכה קישנר, שמחה שירמן, אריאלה שביד, אפרת שווילי, דוד עדיקא, אורי גרשוני, שרון יערי, איחלם שיבלי, מיכל רובין ואחרים, אשר נבחרו לתערוכה לצד מיטב יצירות ראובן, מציגים הווי ארץ ישראלי בראי הזמן והתקופה.
מירי בן משה, אוצרת אוסף הפניקס, מציינת כי התערוכה מהווה הזדמנות לשוב ולהציג יצירות נבחרות מאוסף הפניקס לקהל הרחב. עוד מציינת בן משה, כי מתוך מודעות לחשיבותו הערכית של האוסף הוחלט בפניקס לשמרו ואף להרחיבו כדי לעודד יצירה מקומית צעירה והתערוכה בבית ראובן מהווה ביטוי ליישום מדיניות זו.
אוסף האמנות של הפניקס כולל למעלה מ-1,500 יצירות של כ-200 אמנים שונים במגוון תחומים: פיסול, ציור, צילום ומיצבים. באוסף עבודות מ-1906 עם יסוד "בצלאל" ועד עבודות עכשוויות, והוא מהווה יחידה מגובשת המציגה את התפתחותה של האמנות הישראלית באופן היסטורי.
הדגש בתקופה שלפני קום המדינה הוא בעבודות משנות ה-20 של ראובן רובין, נחום גוטמן, אנה טיכו, משה מוקדי, ישראל פלדי, ציונה תג'ר, מנחם שמי. מוקד חשוב באוסף מהווה תנועת "אופקים חדשים" המיוצגת בעבודות של אריה ארוך, יצחק דנציגר, מרסל ינקו, יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אביגדור סטימצקי, יחיאל שמי ולצדם עבודות של מרדכי ארדון.
האוסף ממשיך עם שנות ה-50 וה-60 המיוצגות באינטנסיביות על-ידי לאה ניקל, אביבה אורי, מיכאל גרוס, משה קופפרמן, רפי לביא ויגאל תומרקין, שנות ה-70 בהם משה גרשוני, מנשה קדישמן, פנחס כהן-גן, שנות ה-80 עם מיכה אולמן, דוד ריב, ציבי גבע, מיכל נאמן, ליליאן קלאפיש ועד אמנים עכשווים כמו כן, מכיל האוסף 150 צלומים נדירים המתעדים את ארץ ישראל במאה ה-19 ומהווים רקע לפן ההיסטורי של האוסף.
תאריך:  15/12/2004   |   עודכן:  15/12/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
פרקליט המדינה וצוותו לא השתכנעו מההסברים של הרב ובית המלון 'מצודת דוד' בירושלים, באשר להטבות שקיבל מהמלון; כזכור, ערוץ 2 חשף כי הרב הראשי לישראל קיבל לכאורה הנחות מפליגות בשווי עשרות אלפי ש"ח בעת שהותו במלון בחגים
אורלי ממן
ברבעון השלישי של 2004 גדל מגזר ענפי המסחר והשירותים בכ-43 אלף מועסקים לעומת תקופה מקבילה אשתקד, והמגזר העסקי כולו גדל ב-65 אלף מועסקים
נועם שרביט
החל משנת 2007 לא יתוקצבו עוד מוסדות חינוך חרדיים על-יסודיים המלמדים לימודי קודש בלבד, ואינם עומדים בדרישות הפדגוגיות של משרד החינוך; השופט לוי: התקצוב השנתי בסך 180 מיליון ש"ח, למוסדות שאינם עומדים בדרישות החוק, נעשה בחוסר סמכות ו"מעורר חשש לפגיעה בעקרון השוויון"; ח"כ פרוש: בג"צ הכריז שישראל אינה עוד מדינת היהודים
מחלקה ראשונה
תחום האסתטיקה והפלסטיקה מוצג על-ידי אומנים בתערוכה במגדל עזריאלי
אורלי ממן
על-פי ההצעות הנדונות, כל עליה במחיר המים לחקלאות החל מינואר 2005 תהווה מקור לתמיכה ישירה בחקלאים; התמיכה תכוון, ככל האפשר, כך שתחזור לאותן אגודות שתשאנה בעלות יקור תעריפי המים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il