X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת דנה היום במקרי אונס בשירותי מועדונים ומקומות בילוי; בוועדה נשמעה עדות של קורבן אונס שהטילה דופי בחקירת המשטרה; ח"כ חן רשף, חבר בוועדה: יש למנוע פינות התייחדות במועדונים; הוועדה תבדוק אפשרות לתיקון חוק רישוי עסקים: חיתוך הדלתות למניעת אטימות והצבת מצלמות בחלל השירותים
▪  ▪  ▪
ח"כ לבני, מנסה למזער נזקים

ח"כ חן, למנוע התייחדות

עדות על אונס בשירותים:
"קיבלתי תיק חקירה לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, יכולתי להבחין בסתירות של המשטרה. יש לה את כל הסיבות שבעולם לעצור את היצור הזה לכמה שנים טובות. אבל הם אומרים לי שאם הוא יעשה את זה עוד פעם אז יכניסו אותו. ואני שואלת אתכם, האם זו אמורה להיות משאלת ליבי?".
כך עולה מעדות של קורבן אונס, בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. הנאנסת, עובדת לשעבר במועדון ה-TLV בתל אביב, נכנסה לשירותים עם אלמוני ושם נאנסה באכזריות. בשל אטימות חדר השירותים, לא הוגשה לה כל עזרה. מעדות הנאנסת עולה, כי זמן קצר לאחר המקרה, שאירע לפני שלושה חודשים, היא ראתה תמונה של האנס כשהוא מחובק ומלווה עם שתי נערות צעירות.
לדבריה, "אני הקורבן, אני לא אשמה בדבר ולא עומדת על דוכן הנאשמים. שיקול הדעת שלי לא פעל במלואו ונכנסתי לשירותים עם אדם זר, אך לא מגיע לי להיאנס באכזריות על כך. לאחר המקרה והתלונה שהגשתי חשבתי לפחות שמנעתי מהאנס לעשות זאת שוב, בעתיד, אך להפתעתי ראיתי תמונה שלו מבלה שוב באותו המקום".
"גם חקירת המשטרה לא הקלה עלי. המשטרה חייבת לשנות פאזה של 180 מעלות. לא ייתכן שאגיע למשטרה וארגיש שאני לא מוגנת. יש מקום לשנות את צורת החקירה המשטרתית ולפתח רגישות יתר למקרים מסוג זה. אני קוראת לבעלי המועדונים לגנות את התופעה ולהפסיק לפעול ממניעים כלכליים בלבד".
נגד החשוד באונס במקרה זה בוטלו כתבי האישום נגדו, על אף שביצע עבירות מין נוספות בעבר.
במהלך הדיון התעוררה חוסר מודעות גורפת, האם חוק רישוי עסקים מחייב התקנת שירותים נפרדים לגברים ולנשים, ולא כמו שנפוץ היום בהרבה מועדונים ברחבי הארץ: שירותים משותפים (יוניסקס). הבעלים של מועדון ה-TLV רל נדל, ציין בדיון, כי זמן קצר לאחר המקרה הוחלט לפעול בשני דרכים: הצבת שני שומרים בשני פתחי השירותים וחיתוך דלתות בתי השימוש מלמטה ולמעלה, כדי לאפשר לאדם שבמצוקה לקבל עזרה בשעת מצוקה.
לדבריו, "כיום השירותים מופרדים ואנו לא מאפשרים כניסה משותפת של גברים לשירותי הנשים וההפך. יש לנו שני שומרים בשני פתחי השירותים, אך עדיין אני לא יכול להתחייב על 100 אחוז אבטחה". נדל קרא להכנסת סעיפים חוקיים ברורים בחוק לרישוי עסקים, כמו הפרדה ברורה בין שירותי גברים לנשים, התקנת מצלמות בחלל השירותים ואיסור איטום מוחלט של הדלתות. הוא ציין, כי ספק אם בתי עסקים יוכלו להרשות לעצמם מבחינה כלכלית להחזיק שני מאבטחים בחדרי שירותים.
הילה קרנר-סולימן מנכ"לית איגוד מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית ציינה בוועדה, כי מתחילת השנה פנו אליהם 22 נשים צעירות שהתלוננו כי נאנסו בשירותי מועדונים ומקומות בילוי אחרים. לדבריה, יש עליה במספר הפניות, חלק מזה נובע בשל עליה במודעות. "אנו נלחמים בתופעה באמצעות קמפיינים שאנו עורכים והרבה חומרי הסברה שאנו מפיצים. יחד עם זאת, על המשטרה להפעיל נשים חוקרות שיטפלו באותן נפגעות אונס ומין ולהיות יותר רגישים בחקירות".
לאור הצעה שעלתה בוועדה, כי שוטרים יוצבו בכל מועדון ויעקבו אחר המתרחש, השיב בנ"צ ישראל סמלוביץ', ראש מדור סיור במשטרת ישראל, "אנו נכנסים בשגרה למועדונים כדי לבדוק את תנאי הרישוי. אין אפשרות להציב שוטרים בכל מועדון אך יש באפשרותינו לעשות פעילות מחוץ למקבץ מקומות בילוי ולהוות מענה למקרים חריגים". על אף דברים אלה הציע לבעלי המועדונים להפריד באופן ברור את שירותי הנשים והגברים, אפילו באמצעות מיקומם בקצוות שונים של המועדון, תאורה חזקה ומצלמה בכניסה לאזור השירותים. "אם ייכנסו הנחיות אלה, נבדוק שהן מיושמות", אמר.
ד"ר רויטל סלע מהמכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית, הציגה בוועדה עיקרי מחקר שערכה בנושא אלימות בדיסקוטקים של בני נוער. לדבריה, "אחד הדברים המרכזיים במחקר היה, שבמקומות הבילוי - מועדונים ודיסקוטקים יש גורמים שתורמים לאלימות, כמו מקום קטן יחסית וצפוף, סידורי אבטחה בכניסה בלבד, מוזיקה רעשנית, עשן ואורות מרצדים היוצרים תחושת עמימות ונכונות יתר לקחת סיכונים. גם לאלכוהול השפעה משחררת עכבות וגורמת להתנהגות אלימה ומינית".
ח"כ רשף חן: למנוע פינות התייחדות במועדונים
יו"ר הוועדה, ח"כ אתי לבני, קראה למנוע תופעה של הישנות מקרי אונס בשירותי מועדונים על-ידי טיפול משותף של המשטרה, בעלי המועדונים ושינויי חקיקה. "לא ייתכן שנשים יחששו לביטחונן במקומות בילוי", אמרה. חברה לוועדה, ח"כ רשף חן, אמר כי "על כולנו יחד לפעול למיגור התופעה. ידוע לנו שאנשים הולכים למועדונים כדי להתפרק, אך אסור לנו ליצור להם פינות התייחדות אשר בעצם מזמינות את הסיטואציה. הפתרון היעיל הוא שיוצב שוטר במועדונים. לא נראה לי שזו בעיה מבחינה כלכלית".
הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ לבני החליטה בתום הדיון, כי תיבדק האפשרות להכליל בחוק רישוי עסקים הפרדת השירותים, חיתוך הדלתות והצבת המצלמות. "נבדוק אם הדבר קיים בחוק, אם לא נגיש תיקון בנושא", אמרה ח"כ לבני. כמו כן, הוועדה תפנה לשר לביטחון פנים לבדוק אפשרות הצבת ניידת באזור מקומות בילוי, שיהווה כתובת לבעלי המועדונים.

תאריך:  15/12/2004   |   עודכן:  16/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
התוכנית החדשה תשמש כאחד הכלים העיקריים לעידוד השתלבותם של מובטלים כרונים בשוק העבודה; מרכזי התעסוקה צפויים להיפתח בחודש יוני 2005
מיכאל דבורין
את הכנס שייערך בסוף השבוע בקיבוץ מעלה החמישה' מארגנת המכללה האקדמית נתניה זו השנה השביעית; מלבד העימות האידיאולוגי המסקרן בין ברק לריבלין ישתתפו בכנס גם אישים כגון מפכ"ל המשטרה וד"ר עוזי ארד
אלונה קורן
מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 1.1%; קצב האינפלציה השנתי עומד כיום על 1%; הערכות: בנק ישראל יפחית את הריבית בסוף החודש בשיעור של 0.2%
מיכאל דבורין
מיכאל קומיסרוק, העומד בראש חברת התוכנה "ביסט" חשוד כי ביחד עם מספר עובדים יודעי סוד, ניהל בחברה פעילות בנקאית מחתרתית שתכליתה להלבין כספים בהיקפי ענק ולנייד אותם עבור לקוחות מהארץ ומהעולם; ההערכה היא כי בקרוב יוגש כתב אישום
מיכאל דבורין
השירות יצא לדרך החל מינואר 2005; זאת באמצעות תשתית התקשורת של HOT ופתרונות התקשורת האלחוטיים של חברת 2Plus
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il