X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זו הפעם השלישית בה מוארך מעצרו של רוזנשטיין ב-20 יום, ואם בקשת ההסגרה של ארה"ב לא תוגש בסופם, ייאלץ בית המשפט לשחררו ממעצר; הוא חשוד בסחר במיליוני כדורי אקסטזי ברחבי ארה"ב ואירופה, וכן בהזמנת רציחתם של האחים יעקב וניסים אלפרון
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים האריך (יום ה', 16.12.04) ב-20 ימים נוספים את מעצרו של העבריין זאב רוזנשטיין, החשוד בסחר במיליוני כדורי אקסטזי ברחבי ארה"ב ואירופה, וכן בהזמנת רציחתם של האחים יעקב וניסים אלפרון.
זו הפעם השלישית בה השופט יצחק מילנוב מאריך את מעצרו של רוזנשטיין ב-20 יום, ואם בקשת ההסגרה של ארה"ב לא תוגש בסופם, ייאלץ בית המשפט לשחררו. עם זאת, אם תוגש הבקשה אך היועץ מזוז לא יספיק לעתור לבית המשפט בבקשה להכריז על רוזנשטיין כ'בר הסגרה', יחליט בית המשפט אם להעניק לו 10 ימים אחרונים של מעצר.
המדינה: אנחנו מזרזים את האמריקנים
עו"ד יובל ששון מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, שייצג את היועץ מזוז החתום על הבקשה להארכת המעצר, אמר בדיון כי מאז הדיון הקודם בהארכת המעצר, נעשתה בארה"ב התקדמות רבה בגיבוש בקשת ההסגרה על הנספחים שלה. לדבריו, רשויות ארה"ב התחייבו לפעול מהר ככל הניתן, על-מנת להשלים את בקשת ההסגרה ולהעבירה מוקדם ככל הניתן לידי הרשויות בישראל".
הוא הוסיף, כי אנשי הפרקליטות נמצאים בקשר רציף, כמעט יום יומי, עם רשויות התביעה בארה"ב והדגישו בפניהם את דחיפות העניין והחובה לעמוד בלוח הזמנים לפי האמנה והחוק.
סניגוריו של רוזנשטיין טענו, מנגד, כי אין לראות בהתחייבות הבינלאומית של ישראל, לפי האמנה - חזות הכל, ויש לשקול את משך זמן המעצר, למעשה מאז ספטמבר האחרון, את תנאי המעצר ואת חזקת החפות שלו, שאם לא כן, לא מתקיימים כל פיקוח או בקרה של בית המשפט על תהליך הגשת בקשת ההסגרה, וכאילו המעצר של 60 ימים, מובטח מראש, שהרי, לטענתו, לא התחדש דבר במשך 40 ימי המעצר שחלפו.
השופט: ביהמ"ש אינו חותמת גומי
השופט מילנוב כתב בהחלטתו, כי "היועץ המשפטי לממשלה, נתן לבית המשפט הסבר, מעבר ל'מינימלי כלשהו' באשר 'לנסיבות המעכבות הגשת העתירה להסגרה'", ומשכך הרי ש"שאין מקום לעקוב, עם 'שעון עצר' ביד, אחרי פעולות הרשויות המשפטיות בארה"ב, כל זמן שהן עומדות בדרישות האמנה".
השופט דחה את טענות הסניגורים, וציין כי "בית המשפט אינו חותמת גומי לבקשות מעצר לצרכי הסגרה, ובהחלט אפשר לחזות מקרים, שבהם יורה בית המשפט, על שחרור מלא או בתנאי חלופת מעצר. יהיו אלה, להערכתי, מקרים נדירים או חריגים, כמו למשל, שינוי מהותי שיתרחש, באשר למצב הראיות או העדים, אף לפני הגשת בקשת ההסגרה".
השופט מילנוב הוסיף, כי מאז הדיון הקודם "לא התחדשו אירועים או נסיבות, המצריכים דיון בשאלה, אם יש מקום לשנות החלטותי הקודמות", ומשכך הורה על המשך מעצרו של רוזנשטיין עד ל-4 בינואר.
הסניגור: המעצר בהליכי הסגרה - מעוות לגמרי
אחד מסניגוריו של רוזנשטיין, מוטי כץ, אמר בתגובה: "לטעמי, כל הליכי המעצר בהליכי ההסגרה הם הליכים מעוותים לחלוטין, משום שהעובדה שרשויות מסויימות שוקדות על בקשת ההסגרה, אינן מחייבות בהכרח נקיטת אמצעי דרסטי של מעצר ובהחלט ניתן היה להסתפםק בחלופת מעצר. מה גם שמדובר באדם שאינו אזרח ארה"ב, לא שהה בארה"ב ולא ברח ממנה".
כזכור, רוזנשטיין נעצר לפני כחודש וחצי בתום מבצע משותף של משטרת ישראל והרשות הפדראלית למלחמה בסמים של ארה"ב (DEA). מעצרו אינו נדרש לצרכי חקירה, אלא כדי לאפשר למשרד המשפטים האמריקני להגיש בקשה להסגרתו לארה"ב, אותה אפשר להגיש בתוך 60 יום מיום מעצרו. בית המשפט רשאי להוציא צו מעצר זמני לתקופה של 20 יום בכל פעם, עד לתקופה מקסימלית של 60 יום, כאמור.
החשדות: ניהול רשת הברחת אקסטזי והזמנת רצח
בשעת לילה של ה-7 בנובמבר, הסתערו בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת מחוז תל אביב על מכונית המרצדס הכסופה המשוריינת של מי שמוגדר מזה שנים רבות כראש ארגון פשיעה וכיעד מספר אחד של משטרת מחוז תל אביב, זאב רוזנשטיין.
השוטרים הודיעו לו כי הוא עצור, בגין סחר במיליוני כדורי אקסטזי בארה"ב ובאירופה. המעצר התאפשר בעיקר הודות לפענוח עסקת סמים נרחבת שנערכה בארה"ב בשנת 2001. ארבעה ישראלים שנעצרו במהלך ארבע השנים האחרונות על חלקם בעסקה, במהלכה נתפסו וברשותם כ-700 אלף כדורי אקסטזי, הפלילו את רוזנשטיין כמי שעומד מאחוריה, ואיפשרו את מעצרו.
מחקירת הפרשה עולה, כי ביולי 2001 נעצרו שני בלדרי סמים ישראלים בניו יורק. השניים, דוד רואש וישראל אשכנזי, יצאו מיפו לארה"ב ונתפסו בדירת פאר בניו יורק, כשברשותם 700 אלף כדורי אקסטזי וסכום כסף גדול. השניים נחקרו במשטרת קווינס, בין היתר על-ידי חוקרים מימ"ר תל אביב.
רואש ואשכנזי טענו בחקירתם, כי נשלחו להפיץ את הסמים בארה"ב על-ידי רוזנשטיין ואנשיו. הם נידונו ל-4 שנות מאסר בפועל, אותן החלו לרצות בבית סוהר במיאמי. בתחילת שנת 2002 העבירה משטרת ניו יורק את חקירתם של רואש ואשכנזי לידי ה-DEA במיאמי, ובמקביל נעצר שותף שלישי שלהם, הקולומביאני פטריסיו ויווס.
הזמנת רצח האחים יעקב וניסים אלפרון
הפרשה השנייה בגינה נעצר רוזנשטיין, היא הזמנת רצח האחים יעקב וניסים אלפרון מגבעת שמואל, שעמדו בראש ארגון פשע המתחרה ברוזנשטיין. גם פרשה זו החלה בקשר לעסקת הסמים. באפריל 2002 נעצר במדריד מוטי כהן, עבריין ישראלי המתגורר בספרד, בחשד כי הוא מעורב בעסקת הסמים בניו יורק. את המעצר ביצעו סוכני DEA, שהביאו להסגרתו של כהן לארה"ב.
כהן, שפעל כסוכן סמוי של משטרת ישראל ואסף ראיות והקלטות נגד רוזנשטיין, עבורו עבד, דיווח כי אחד משותפיו ומקורביו של רוזנשטיין, שם-טוב מכתבי, פנה אליו בשמו וביקש ממנו לנצל את קשריו כדי לגייס שני רוצחים שכירים קולומביאניים, כדי שייכנסו לישראל ויתנקשו באחים אלפרון.
בחודש אוגוסט 2001 הגיעו שני שכירי החרב הקולומביאניים לישראל, ובמשך חודש עקבו אחריהם בלשי ימ"ר תל אביב, בעקבות המידע המודיעיני שהעביר הסוכן מוטי כהן, עד שהשניים עזבו את ישראל במפתיע, מבלי לבצע את המשימה. במשטרה מעריכים, כי הם חשו שעלו על עקבותיהם.
בחקירתו ב-DEA, קשר כהן את רוזנשטיין ואת מכתבי לעסקאות הסמים בניו יורק. ביוני 2003 נעצר מכתבי בבולגריה בגין מעורבתו בעסקת הסמים, והוסגר אף הוא לארה"ב. מוטי כהן נידון בארה"ב ל-7 שנות מאסר, ואילו שם-טוב מכתבי הורשע במשפטו, וגזר דינו אמור להינתן ב-19 בנובמבר.
מ' 11287/04 היועץ המשפטי לממשלה נ' זאב רוזנשטיין

תאריך:  16/12/2004   |   עודכן:  19/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כזכור זוכו תדמור ושותפיו מחמת הספק בערעור על הרשעתם בפרשת הדוחות הכספיים של חברת ישקר; לטענת הפרקליטות פסק הדין "חותר תחת העיקרון הבסיסי העומד ביסודו של חוק ניירות ערך, עיקרון הגילוי הנאות, ומצמצם את היקף הגילוי המוטל על חברות ציבוריות
הדר פרבר
גיורא רוזן יתארח ביום א' הבא בשעות הערב, יענה על שאלות ויתייחס לעמדות שונות של ציבור הגולשים
מיכאל דבורין
גם הפעם עומדים במרכז הפרשה עובדי ציבור; מהמשטרה נמסר ל-Nfc כי נחקרים עשרות עובדים בחשד שזייפו תארים אקדמיים במטרה להגדיל את שכרם; התארים הפיקטיביים התקבלו מאוניברסיטת לומומבה במוסקבה ונמסר כי המדובר בזיוף "ברמה גבוהה במיוחד"
הדר פרבר
מכבים את הסיגריה - ומתחתנים; זוגות נשואים נוטים יותר לשמור על הבריאות, או שמא מוסד הנישואים הוא ששומר עליה?
אורלי ממן
בקו הרכבת תל אביב- אשקלון יושקעו כמיליארד ש"ח ובשנת 2008 מספר הנוסעים בו יעלה על 300,000; פרופ' ברוורמן- ממשלת ישראל חייבת לקבוע בחקיקה הטבות מס שיקבל המגזר העסקי בנגב בדיוק כמו המודל בסינגפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il