X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיקר המחלוקת בש"ס נסוב סביב דרישת הליכוד לשנות את פסק ההלכה של הרב בנושא תוכנית ההינתקות; בש"ס אומרים היום: הדרישה - בדיחה מעליבה; ח"כ הרב יעקב ליצמן מיהדות התורה אומר: קיימים מגעים עם הליכוד, ישנה התקדמות משמעותית, אנחנו בפנים
▪  ▪  ▪
ח"כ הרב ליצמן, נכנסים

   רנית נחום-הלוי
יהדות התורה מפולגת: האדמו"ר מגור תומך; הרב אלישיב מתנגד

צות המו"מ הקואליציוני של הליכוד ותנועת ש"ס חידשו בצהריים (יום ה', 16.12.04) את מגעיהם. הפגישה נקבעה לאמש, אולם נדחתה בשל חילוקי דיעות קשים בין הצדדים.
עיקר המחלוקת נסוב סביב דרישת צוות המו"מ של הליכוד לשנות את פסיקת מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, בנושא תוכנית ההינתקות. בש"ס רואים דרישה זו כהגזמה שאין כמותה.
"זו בורות של צוות המו"מ של הליכוד. עצם הדרישה היא בדיחה מעליבה. אי אפשר לדרוש מהרב לשנות פסק הלכה. אם הם מבקשים שינוי כזה בנושא תוכנית ההינתקות כפי שהיא שמוצגת כיום, אז הרב אמר את דברו בעניין, אלא אם כן תוכנית ההינתקות תשתנה", נמסר.
הפגישה שהתקיימה היום התנהלה ברוח טובה, כך אומרים צוותי שני הצדדים, אולם לא התקבלו הסכמות בנושאים המדיניים. "ש"ס הצביעה בכנסת נגד תוכנית ההינתקות, בגין היותה חד צדדית ועל-כן לא הגיעו הצדדים להסכמה. הנסיבות באזור עשויים לאפשר לש"ס לבחור את עמדתה בנושא על-פי עקרונותיה".
בנושא התקציב, בש"ס לא מכחישים כי דרישותיהם לשינוי התקציב גבוהות. עם זאת מדגישים, כי הסיעה אינה דורשת פריצת מסגרת התקציב אלא שינוי ביחס לסל התרופות, קיצבאות, ילדי אמהות חד-הוריות ומשכנתאות לזוגות צעירים. כמו-כן דורשת הסיעה, "פריצה בשירותי הדת".
פעילים בתנועה מדגישים, כי ראש הממשלה אריאל שרון צריך את ש"ס יותר משהיא צריכה אותו. "שרון מבצע הליך היסטורי לפינוי יישובים. זה מהלך קשה שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו (בעקבותיו) בסוג של מלחמת אחים. לסיטואציה כזו רה"מ צריך את ש"ס".
"הוא חייב להוכיח לציבור הישראלי ולעולם כולו, שיש לו קואליציה רחבה המורכבת מכל רבדיה לביצוע התוכנית, וש"ס היא נכס חשוב. הוא יכול לקבל את תמיכת התנועה, רק אם ירכך את התוכנית. מבחינת ש"ס, עדיף לה להגיע לבחירות מהאופוזיציה מאשר מקואליציה, בעיקר בכל הקשור לנושאים חברתיים-כלכליים, לכן אין להיטות להיכנס לממשלה כמו פעם".
אפשרות נוספת העומדת על הפרק היא כניסה מאוחרת של סיעת ש"ס לקואליציה במקרה ויימצא, למשל, פרטנר פלשתיני. לאור זאת, בש"ס דרוכים וממתינים לתוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית. עם זאת, ההעדפה היא כי אם נכנסים, זהו המועד ולא אחר. "אז יהיה קשה יותר, כי ש"ס תצטרף כגלגל חמישי ולא שווה בין שווים, אך האופציה הזו קיימת".
הרב ליצמן: אין ספק לגבי כניסתנו לקואליציה
ומה קורה בסיעת יהדות התורה? בימים האחרונים נראה כי היא קרובה יותר למשבר מאשר להצטרפות לממשלה. בתנועה מתעקשים, כי יוקפאו הקיצוצים על קצבאות הילדים, ושחלוקת התיקים תהיה הוגנת יותר ומכבדת מעמד של סיעה חרדית בקואליציה [ראו קישור].
עם זאת, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב יעקב ליצמן אומר היום ל-Nfc, אין בכלל ספק, אנחנו נכנסים לקואליציה. במהלך יום האתמול המשיכו המגעים בין צוות המו"מ של הליכוד ויהדות התורה. המגעים, מציין ח"כ הרב ליצמן, אינם רק בטלפון, "קיימת התקדמות משמעותית", הוא אומר. לדבריו, "אין כל ספק, אנחנו נכנסים לממשלה. בנושא התיקים ותתי תיקים אנחנו ממשיכים לטפל, מדברים עם גורמים שונים, יש התקדמות. השיחות הם מעבר להתקשרות טלפונית".

תאריך:  16/12/2004   |   עודכן:  16/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
בתוך חודשיים חלה ירידה של 3% במצטבר בכמות הכסף במשק, צמצום של 1.2 מיליארד ש"ח; נתון זה, לצד המדד השלילי האחרון, יאפשר הורדה מתונה נוספת בריבית
נועם שרביט
יצחק זוזיאשוולי, החשוד בהזמנת הרצח, נאשם בעבירות של רצח, קשירת קשר לביצוע רצח וסיוע לבריחה; רפי נחמני, החשוד בביצוע הרצח, נאשם בעבירות של רצח, קשירת קשר לביצוע רצח ובריחה ממשמורת חוקית; סניגוריהם: התיזה של המשטרה אינה אמינה; בין עדי התביעה: היועמ"ש, פרקליט המדינה, שופטים בהווה ובעבר
אורלי ממן
התשואה הנומינלית ברוטו בחודש אוקטובר הייתה 0.24% לעומת תשואה של 2.17% בחודש המקביל אשתקד; מנורה השיגה את התשואה ברוטו הנומינלית המצטברת הגבוהה ביותר מתחילת השנה בשיעור של 7.32%
נועם שרביט
לטענת חברת התכשיטים היוקרתית, הנתבעת שיושבת בגרנד קניון בחיפה, הפרה את זכויות היוצרים שלה, הטעתה את ציבור הלקוחות, פגעה במוניטין והתעשרה על חשבונה; מנכ"ל ה. שטרן: נתבע כל מי שיעתיק עיצובים ורעיונות שיווקיים שלנו
אורלי ממן
אולמרט: משמעות ההישג - יצירת פוטנציאל של 75 מיליון דולר לשנה לעסקאות רכש של חברות זרות מחברות ישראליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il