X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה המחזיקה בכמחצית משוק הסירים בישראל טוענת, כי השתתפה במכרז להענקת שי לחברי ארגון איפ"א לקראת חג הפסח תשס"ה, אולם זו בחרה את הזוכה בניגוד לתנאי המכרז - בדיקה של מכון התקנים; דורשת פיצוי כולל בסך 600 אלף ש"ח וכן צו שיצהיר כי איפ"א הוציאה את דיבתה
▪  ▪  ▪

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה השבוע תביעה של חברת סולתם-רדד, יצרנית סירי בישול ממותגים בשם "סולתם" בארץ ובחו"ל, נגד ארגון השוטרים הבינלאומי איפ"א, בגין פסילת מכרז להענקת שי לפסח לחברי הארגון, שלטענתה גרמה לה לפגיעה במוניטין והוציאה את דיבתה.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עידית בר-עוז ואורי ברנשטיין, טוענת סולתם-רדד, המחזיקה בנתח שוק של למעלה מ-50% משוק הסירים הישראלי, כי תוצאות המכרז התקבלו באופן שאינו חוקי, מנוגד לתנאי המכרז ובאופן שאינו מעיד על הגינות, יושר, שוויון ותום-לב.
לא משתתפת במכרז בשל ניסיון העבר
בחודש נובמבר השנה הוציא ארגון איפ"א מכרז בשווי של כ-7.5 מיליון ש"ח והצעת הסכם מחייבת, להענקת שי לחברי איפ"א לקראת חג הפסח תשס"ה. ההסכם מציין, כי ועדת השי תחליט על שלושה מוצרים נבחרים באיכות טובה, מספק אחד בלבד, וכי כל ספק יציג שלושה פריטים באיכות גבוהה שתיבדק במכון התקנים הישראלי.
סולתם-רדד החליטה שלא להשתתף במכרז, משום שבכל מקרה בעבר בו הגישה סולתם רדד הצעה למכרז, לא התקבלו הצעותיה. סולתם רדד טוענת, כי כבר בהצעת מכרז תלתה איפ"א את תוצאותיו, בבדיקת מכון התקנים ובכך הגבילה את שיקול דעתה בבחירת המוצרים.
איפ"א דוחקת בסולתם להשתתף במכרז
כמה ימים לאחר פרסום המכרז, התקשרה מזכירת עמותת איפ"א אל סולתם כדי לברר מדוע זו לא ניגשה למכרז והודיעה כי הפעם יש להם דרישה לסירים "ממותג איכותי" וכי המותג "סולתם" הוזכר כמותג שיש לו דרישה בקרב חברי המזכירות. לכן, ציינה, חשוב לאיפ"א שסולתם-רדד תשתתף במכרז ולצורך כך אף העניקה להם ארכה נוספת להגשת הצעה מאוחרת.
באותו היום, הגישה סולתם את ההצעה בתוספת 2,000 ש"ח דמי השתתפות במכרז. לאחר תצוגת הספקים, כך נטען, נבחר נושא "סט סירים" כאחת מקטגוריות השי הנבחרות במסגרת המכרז, ועל-כן הוזמנה סולתם להשתתף גם בתצוגה נוספת וקובעת.
ארגון איפ"א, כך נטען, קבע בפירוש בחוזר שהוציא כי "המוצרים הרשומים לעיל, כמו גם החוברת המפרטת את מגוון המוצרים על-פי המאפיינים שצויינו, ייבחנו במעבדת מכון התקנים לקביעת איכות וטיב מוצר. המוצר שיקבל את הדירוג הכי גבוה מבחינת טיב, איכות ועמידה בכל הבדיקות של מכון התקנים, יהיה המוצר הנבחר לחברי איפ"א לשנת 2005".
לטענת סולתם, אין ספק שתנאי מודגש ומפורש זה מהווה התחייבות חוקית ומלאה מצד איפ"א, לפיה כל המוצרים לפני בחירתם הסופית יעמדו לבדיקת מכון התקנים והמוצר שיקבל את הדירוג הגבוה ביותר יהיה המוצר הנבחר על-ידה.
הזוכה נבחר בלי שהמוצרים נבחנו במכון התקנים
לפני כעשרה ימים, טוענת סולתם, הודיעה לה איפ"א כי לשלב הגמר בקטגוריית הסירים עלו החברות "ברימאג" סוכנות ומפיצים בע"מ ו"מרכז הסחר אשאל בע"מ", שצורפו כנתבעות פורמליות לתביעה, וזאת מבלי שנעשו בדיקות כלשהן במכון התקנים, הן לגבי המוצרים שזכו והן לגבי מוצרי סולתם, שלא ניתנה כל סיבה לפסילתם.
בתשובה לטענות שהפנתה סולתם, שיגרה לה איפ"א מכתב אשר לטענתה "אינו כולל התייחסות ראויה למכתב שנשלח ומהווה השתמטות מטענות סולתם", אולם בו היא מאשרת את טענתה העיקרית, לפיה לא נערכה כל בדיקה במכון התקנים - דבר שהיווה כאמור לעיל את אחד מתנאיו העיקריים של המכרז.
לפיכך, מבקשת סולתם מבית המשפט לפסול את תוצאות המכרז, להוציא צו מניעה המורה לעמותת איפ"א שלא ליצור התקשרות כלשהי בנוגע לו, או לחלופין לחייבה לשלם לסולתם סך של 312 אלף ש"ח, אותו היא מעריכה כסכום ההפסד בגין אי השתתפות במכרז. בנוסף לכך, דורשת סולתם לחייב את איפ"א בפיצוי בסך 250,000 ש"ח בגין פגיעה במוניטין שלה ובשמה הטוב, וכן לתת פסק דין הצהרתי, הקובע כי איפ"א הוציאה לשון הרע עליה ולחייבה בפיצוי נוסף של 50 אלף ש"ח בשל כך.
טרם הוגש כתב הגנה.
ת.א. 75637/04 סולתם רדד 2001 בע"מ נ' איפ"א ארגון השוטרים הבינ"ל

תאריך:  16/12/2004   |   עודכן:  16/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
העותרים, ועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל, טוענים כי בהחלטת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין על בנושא התקציב נפלו פגמים חמורים עקב היותה והיא נגועה באי חוקיות, חוסר סבירות קיצוני והפלייה
מירב לוי
מימון שכר המורים יועבר לרשויות המקומיות; יוקמו מחלקות חינוך אזוריות אשר יקבלו סמכויות רבות; יונהג יום לימודים ארוך מגיל 3 עד 18; סל התקציב לתלמיד יעוגן בחקיקה; יישום הדוח בספטמבר 2005; עדי אלדר: לא רוצים להיות המעסיקים של עובדי ההוראה
נועם שרביט
פעילת השמאל חשודה בעבירות חמורות של סיוע לאויב בזמן מלחמה, מסירת מידע לאויב, מגע עם סוכן חוץ ועבירות בנשק; המשטרה: למרות שתיקתה, יש התקדמות ממשית בחקירה; נציג השב"כ: התנהגותה כלפי החוקרים בוטה ולפעמים ברוטאלית - על גבול האלימות; הסניגורית: המעצר נועד לגרום לה להודות, הם לא אוספים חומר בכלל
אלונה קורן, ענבל אביב
פרס אמר בוועידת העבודה: אם הממשלה תקבל את הדרישות הכספיות שלנו - נתמוך בתקציב; אנחנו בעד כלכלה מודרנית - מבלי שיווצרו עוני אזרחי והשפלה אנושית; אין סיבה שלא נהיה כטובות שבמדינות סקנדינביה; שרון הציע לעבודה 8 שרים ו-3 סגני שרים
אלונה קורן
העיקרון המרכזי: כל העובדים הזרים בענף הבניין יועסקו באמצעות קבלני כח אדם מורשים, שיקבלו רישיון מיוחד לכך - ולא ישירות ע"י קבלני הבניין; אולמרט: השיטה החדשה תתרום משמעותית להשבת הישראלים לעבודה בענף הבניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il