X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-500 פעילים מרכזיים בתנועת ש"ס, חברי כנסת ואישי ציבור, קיבלו הזמנה דחופה; המתח גדול בגלל עיתוי ההזמנה - ערב הקמת ממשלה חדשה
▪  ▪  ▪

כ-500 פעילים מרכזיים בתנועת ש"ס, חברי כנסת ואישי ציבור, קיבלו הזמנה יוצאת דופן: להתייצב (ביום א' בערב) באולמי האופרה בירושלים, לרגל כינוס דחוף אותו זימן מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף.
מטרת הכנס המיוחד לא צוינה בהזמנה, אולם נכתב בה: "הזמנת כבוד לכנס הגדול לכבודה של תורה אשר יתקיים במעמד במעמד מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה שימסור מסר חשוב לעם ישראל".
ההזמנה, ובמיוחד העיתוי שבו שוגרה - ערב הקמת ממשלה חדשה והמו"מ המתקיים בניסיון לצרף את ש"ס, גרמה לחרושת שמועות: מה יאמר הרב. בשלב זה מעריכים פעילים בתנועה, כי מטרת הכינוס היא הנאום שישא הרב בנושא החינוך התורני, זאת עקב הפגיעה בחינוך התורני וברשת החינוך העצמאית התורנית "אל המעיין", אותה ייסד הרב יחד עם הקמת ש"ס ב-1984.
רשת "אל המעיין" מנחילה ערכי דת חרדיים לילדים ממוצא מזרחי. למרות מעמדה, נפגעה רשת חינוך זו בשנים האחרונות בעקבות הקפאת תקציבים. כך למשל, הודיע משרד החינוך (20.9.04) על החלטתו לעצור כליל את העברת כספי התמיכות לעמותת "אל המעיין". זאת בנוסף לעצירת הזרמת 7 מיליון שקל, לפני כשנה, בצו מניעה ארעי שהוציא בג"צ.
בשבוע שעבר (15.12.04) פסק בית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ, כי החל משנת 2007 לא יתוקצבו עוד מוסדות חינוך חרדיים המלמדים לימודי קודש בלבד [ראו קישורים]. לכל זה מצטרף דוח דוברת. החשש של המגזר החרדי והדתי הוא: החלטות ועדת דוברת יפגעו בממסד החינוכי הדתי.
על אף זאת, לא מן הנמנע, שבכינוס יתייחס הרב יוסף לסוגיות פוליטיות-מדיניות העומדות על סדר היום. פעילים בתנועה אינם שוללים את ההערכה, לפיה הרב יוסף יחדד את פסק ההלכה שנתן בנושא תוכנית ההינתקות - כמסר ברור לכלל ישראל בכלל ולסיעת יהדות התורה בפרט. זאת לאור פעילות תורנית שהתרחשה בשבוע האחרון, במהלכה נפגשו הרבנים יוסף, שלום אלישיב, ומרדכי אליהו כדי להכריע בסוגייה זו.
הכנס שמתכנן הרב יוסף יתקיים באולמי האופרה בירושלים. צפויים להשתתף בו, לצידו של הרב עובדיה יוסף, גם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, חברי הכנסת, עוזריהם בכנסת וברשויות המקומיות, רכזי האזורים, פעילים מרכזיים באל המעיין ובמעיין החינוך התורני, הנשים הפעילות המרכזיות בש"ס ועוד.

תאריך:  19/12/2004   |   עודכן:  19/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עו"ד יורם ראב"ד, העומד בראש צוות המו"מ של הליכוד, אמר כי סמכויות פרס יסוכמו עם שרון; מערכת Nfc חושפת, כי המדובר בעיקר במסלול הישראלי-אירופי; שר החוץ סילבן שלום עלול להיפגע מהעברת הסמכויות; צוותי המו"מ נפגשו במוצ"ש לגבש טיוטת הסכם
גל ברגר
הערב הסתיים המבצע שהחל שלשום בלילה במחנה הפליטים חאן יונס ויועד לפגוע במוקד שיגור הפצמ"רים לעבר ישובים ישראליים ברצועה; כוחות צה"ל יצאו מהאזור ונפרסו בעמדות שולטות מחוץ למחנה; הישגי המבצע: 21 מחבלים חמושים נפגעו
אורלי ממן
הגישה בקשה לרשות ניירות הערך האמריקנית לגייס עד 77 מיליון דולר
גל ברגר
בארה"ב התוודעו היום לרמת אכזריות חדשה: אשה בת 36 הגיעה לביתה של אשה בהריון בת 23 מעיירה קטנה בקנזס, חנקה אותה למוות, ביתרה את ביטנה ושלפה את התינוקת מן הרחם; לאחר מכן, הודיעה הרוצחת לבעלה: "יש לנו בת"; היא נעצרה והוגש נגדה כתב אישום; לתינוקת שלום והיא הושבה לאביה
יואב יצחק
המילון כולל 800 ערכים; שוטרים הם "עקרבים"; סוהר משת"פ הוא "ציפור/עספור"; אסיר המשמש שופט עליון בבית הסוהר הוא "ראיס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il