X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מראה מזעזע נגלה לעיני מטיילים באזור, לאחר ששמעו קולות זעקה של עופות והבחינו בשובל מתמשך של נוצות וטיפות דם לאורך השביל המוביל מטה למעיין
▪  ▪  ▪

כ-200 תרנגולות מלולים מתועשים הושלכו למעיין אשקף בקרבת מושב אבן-ספיר. עשרות גופות תרנגולות כיסו את פני המעין, גדותיו וענפי העצים המסוככים. חלק מהתרנגולות נותרו בחיים מדממות שבורות עצמות וגוססות.
המראה המזעזע נגלה ביום שבת (18.12.04) לעיני מטיילים באזור, לאחר ששמעו קולות זעקה של עופות והבחינו בשובל מתמשך של נוצות וטיפות דם לאורך השביל המוביל מטה למעיין. המטיילים יצרו קשר עם עמותת אנונימוס, שם משערים כי שאיפתם של לולנים להיפטר באין רואה מתרנגולות חולות בלהקה, או תרנגולות עודפות למכסות המותרות רשמית - הם שהביאו למעשה.
מעיין עין אשקף נמצא בסמוך למושב אבן-ספיר. עם זאת, הקשר בין השניים הוא בהשערה בלבד, וזאת בשל הכמות הגדולה מאד של התרנגולות - אשר אינה סבירה כי הגיעה מגורם פרטי יחידני. נוסיף, כי יו"ר הוועד של המושב, דוד אפריים, אמר כי במושב אין לולים מרוכזים או בבעלות האגודה, אלא כמה מהחברים מגדלים תרנגולות באופן פרטי. את מספרם לא ניתן היה לקבל.
יונה, פעילה במאבק לשימור עמק הצבאים בי-ם, אחת ממשתתפות הטיול: "פינת חמד נודעת במערב ירושלים, אשר עדיין נותרה נקייה וצלולה, הפכה בין רגע למפגע תברואתי. דבר מאוד אופייני לחיות המגודלות במשקים מתועשים, היא עובדת היותן נגועות במחלות קשות. התרנגולות המסכנות האלו, עשויות להיות נגועות למשל בחיידקי הסלמונלה הקטלניים והמדבקים. חובה על הרשויות המתאימות לערוך חקירה מקפת ולתבוע את הפושעים".
גיל קרמר, דוברת עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים, מסרה כי "התקיים כאן בנוסף לאסון האקולוגי, גם אסון מוסרי של התעללות ביצורים חשים ורגישים. היחס לתרנגולות בתעשיית הביצים הוא כאל אובייקט חסר נפש חיה. במקרה הזה נהגו בהן כאילו היו פסולת דוממת של אתר בנייה.
חשיפת המקרה אינה מפתיעה את מי שכבר מכירים את התנהלותן הבריונית של המשחטות. הרי "דוח מבקר המדינה קבע זה מכבר, שהפיקוח של משרד החקלאות על המשחטות מצומצם ביותר ולא מתבצעת אכיפת חוקי התברואה במקרים שמתגלות הפרות חוק".
עוד אמרה דוברת העמותה ל-Nfc, כי "התרנגולות, כמו שהן נראות... חייבות להיות מאחד הלולים כיוון שמדובר במאות". המקום בו נמצאו התרנגולות סמוך למעיין ולא לכביש ראשי. לכן, מעריכים באנוניטמוס כי מקורן בלולים תעשייתיים או משחטות. "מדובר במעשה שקורה יום יום". המידע התקבל אמש (שבת).
באנונימוס חשים בתסכול, כאשר פעמים רבות בפניית העמותה לגורמים המתאימים - נענים בעמותה בהכחשה. "המעין זוהם - ייתכן והתרנגולות חולות. גם אם לא יימצא אשם - נעשה אסון אקולוגי וגם היבט של בע"ח".
לאתר אנונימוס www.anonymous.org.il

תאריך:  19/12/2004   |   עודכן:  19/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מטרת הביקור, לראשונה מאז פרוץ האינתיפאדה בספטמבר 2000: לבחון את הדרכים לשיקום המערכת הכלכלית ברשות; מהבנק העולמי נמסר, כי השיחות יעסקו בצעדים שעל ישראל והפלשתינים לנקוט ליצירת התנאים המקדימים לצמיחה כלכלית ברשות
אורלי ממן
על הממשלה לקבוע יעד אבטלה במקביל ליעד לאינפלציה וגירעון בתקציב; שיעור האבטלה בקרב בעלי השכלה אקדמאית גדל מ-3.8% בשנות ה-90 ל-5.9% ב-2003; בכל נקודת זמן גבוהה אבטלת נשים מאבטלת גברים
גלית יצחק
האגודה למלחמה בסרטן הכשירה כ-100 סטודנטים מרחבי הארץ במטרה שירצו בבתי ספר, מתנ"סים ותנועות נוער בנושא נזקי העישון ונזקי השמש
אורלי ממן
שווי העיסקה: כ-128.4 מיליון דולר קנדי; חלקה הצפוי ברווח התפעולי השנתי מכלל נכסיה המניבים בחו"ל, מסתכם בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח
מחלקה ראשונה
מספר על שני עולים חדשים מקווקז בעלי יוזמה ותושייה בלתי רגילים שהקימו כנגד כל הסיכויים, מועדון אגרוף בשדרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il