X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי המלצות הוועדה שהוצגו על-ידי שלמה דוברת בכנס במכון ון ליר, תורכב תוכנית הלימודים משישה אשכולות לימודים ותלמידים שיעמדו רק בחלק מהתנאים לקבלת בגרות, יקבלו תעודה חלקית; עוד מומלץ לשדרג את מעמדו של ציון "המגן"
▪  ▪  ▪

ועדת דוברת הציגה היום (ב', 20.12.04) בכנס במכון ון ליר בירושלים את המלצותיה למבנה חדש של תעודת הבגרות ושל תוכנית הלימודים במערכת החינוך, במה שנחזה להיות מהפך של ממש וניסיון לשדרוג במעמדו ואיכותו של החינוך בישראל.
בין ההמלצות המרכזיות של הוועדה ניתן למנות את ההמלצה כי תוכנית הלימודים תורכב משישה אשכולות לימודים ובהם אשכול מתמטיקה, אשכול חברה ואזרחות בהתאם להמלצות הגורמים המקצועיים להרחיב לימודים אלה, אשכול שפות, אשכול מורשת ורוח, אשכול מדעים, אשכול כישורי חיים, ואשכול אומנות וגוף. על-פי ההמלצה, יוחל בלימוד לפי האשכולות המדוברים כבר מהכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי ועד לכתה יב'.
עוד החליטה הוועדה כי מי שיעמוד רק בחלק מהתנאים לקבלת בגרות, יקבל סוג של תעודת חלקית, וזאת למרות שמעשית אין לכך משמעות של ממש במוסדות האקדמיים.
בנוסף ממליצה הוועדה, כי תוכנית זו תיעשה ברצף ארגוני לאורך כל שכבות הגיל ובעיקר כי תעודת הבגרות תהיה מורכבת מ-8 מקצועות. שמונת המקצועות יהיו: מתמטיקה, היסטוריה, אנגלית, ספרות, אזרחות, תנ"ך, שפת אם כאשר הכוונה גם ללשון וגם לספרות, ובתחום מקצועות הבחירה יהיה מקצוע טכנולוגי-מדעי וכן מקצוע נוסף לבחירה.
עוד מומלץ לשדרג את מעמדו של ציון "המגן", אותו ציון המשקף את הישגי התלמיד בזמן הלימודים, לעומת ציון בחינת הבגרות ועל-ידי כך למעשה לתמרץ את בני הנוער להתאמץ יותר גם לאורך השנה ולא רק ברגע האחרון. יודגש, כי על-פי ההמלצה יורכבו ציוני "המגן" משקלול של כלל הישגי התלמידים בכיתות י'-יב' בהסתמך על ציוני מבחנים, עבודות ופרויקטים.

תאריך:  20/12/2004   |   עודכן:  20/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
יו"ר ועד העובדים צפוי להכריז על שיבושים חמורים, לרבות על השבתת הבנק
גלית יצחק
כך סבורים 64.7% מהאוכלוסיה בישראל; לדעת 24.7% ברוב המקרים, החוקים בנושא זכויות נשים בהריון נשמרים; 46% מהאוכלוסיה חושבים שהחוק נותן הגנה וזכויות ברמה מספקת
אורלי ממן
נחתכת ב-75% לפני תחילת המסחר בוול סטריט; השלב השלישי של ניסוי התרופה לטיפול בפגיעות ראש נכשל לחלוטין; פרופ' אביב: בשבועות הקרובים ננתח בזהירות את תוצאות הניסוי
מחלקה ראשונה
המחירים יוזלו בשיעור ממוצע של 2 אגורות לביצה; בשנה האחרונה עלה מחיר הביצים בכ-10%
גלית יצחק
77% מהנשים בישראל לובשות מכנסיים במידה 40 ומעלה; אצל 14% מהנשים מידת מכנסיהן הינה הרבה מעל הממוצע; ככל שגילן עולה ורמת ההכנסה יורדת, כך עולה מידת המכנסיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il