X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועד רבני יש"ע, הרב דוב ליאור תומך בולרשטיין ואומר: "בזכות התעוררות הגבורה נזכה להנהגה על-פי תורתנו הקדושה. הציבור יישמע להוראות גדולי הדור שכבר פסקו לכוחות הביטחון כיצד לנהוג"; ח"כ יולי תמיר הגישה הצעת חוק לפיה ייאסר שימוש בסמלים ודימויים של השואה
▪  ▪  ▪
ולרשטיין, גורר הדים[צילום: AP]

   רנית נחום-הלוי
שרון נגד ולרשטיין: יש לשמור על החוק; ההינתקות תבוצע

   עומר שיקלר, נועם שרביט
המפכ"ל: מצפה לאחריות מאישי ציבור

מתנגדי תוכנית ההינתקות נוקטים עתה (יום ג', 21.12.04) בדרך לא שגרתית ושנויה במחלוקת, על-מנת לגרום לציבור להקשיב להם: תושבי גוש קטיף החלו לענוד על חולצותיהם טלאי כתום, הדומה לטלאי הצהוב שנדרשו היהודים לתפור לבגדיהם בתקופת השואה.
ח"כ יולי אדלשטיין פנה הבוקר במכתב חריף אל ראש מועצת גוש קטיף, בו הוא דרש להפסיק עם המחאה בה נוקטים תושבי הגוש. ח"כ אדלשטיין מבהיר, כי לא יתמוך באלו המשתמשים "שימוש מזוויע בסמל השואה".
ח"כ חמי דורון אמר היום בתגובה למחאת תושבי גוש קטיף: "היוזמות האחרונות של תושבי יש"ע שהן קריאה למעבר על החוק וענידת טלאי כתום המביע זילות בשואה, פוגעות במאבקם הלגיטימי, היות והן גורמות לציבור שכן תמך בהם לאבד מהאמפתיה שהוא רוכש להם".
יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו, יצא בקריאה להימנע בכל תוקף משימוש בסמלים ומושגים הלקוחים מהשואה, ובעיקר מעריכת השוואות מופרכות בין המציאות כיום לשואה. "הכוונה לענוד טלאי כתום מעוותת את העובדות ההיסטוריות וגורמת לזילות זיכרון השואה", אמר שלו.
"בימים אלו כשהויכוח הציבורי-פוליטי הולך ומתלהט, קורא יד ושם להימנע בכל תוקף משימוש בביטויים ומושגים הלקוחים מהשואה ובעיקר להימנע מהשוואות מיותרות שגורמות לעיוות הזיכרון ואף נגועות בהכחשת שואה... חשוב שזיכרון השואה יהווה גורם מאחד בחברה הישראלית ולא להיפך".
ח"כ יולי תמיר מהעבודה הגישה היום בתגובה הצעת חוק על שולחן הכנסת לפיה ייאסר שימוש בסמלים ודימויים של השואה. העבריין ייקנס בסך של 1,000 ש"ח.
בהסבר להצעת החוק כותבת ח"כ תמיר: "למרות המחויבות לחופש הביטוי יש לשים סייג לחירות זו בכל הנוגע לשימוש בסמלים ודימויים מהשואה. השפה העברית ועולם הדימויים רחב מספיק כדי להביע כל עמדה ושיעה ללא שימוש בסמלים אלה. שימוש כזה פוגע בריגשות ניצלוי השואה ומשפחותיהם, ומוזיל ושוחק את זכרון השואה, ופוגע בדמותה של מדינת ישראל".
ועד רבני יש"ע תומך בולרשטיין
ועד רבני יש"ע בירך היום את פנחס ולרשטיין, ראש המועצה האזורית בנימין, ואת חברי מועצת יש"ע שתמכו בדבריו. ולרשטיין הפיץ איגרת לציבור תושבי המועצה, בה הוא קורא להפר את "חוק הטרנספר", כדבריו (הכוונה לחוק ליישום תוכנית ההינתקות) ולהיות מוכן לשלם את המחיר עד כדי הליכה לכלא.
יו"ר ועד רבני יש"ע, הרב דוב ליאור, אמר כי "בזכות התעוררות הגבורה נזכה להנהגה על-פי תורתנו הקדושה. הציבור יישמע להוראות גדולי הדור שכבר פסקו לכוחות הביטחון כיצד לנהוג".
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן הודיע היום בישיבת הוועדה, כי לא תהיה ענישה מיוחדת כלפי המתנחלים. "חקיקה עונשית מיוחדת לא תתרום להרגעת הרוחות אלא להיפך – תביא להסלמה", אמר ח"כ איתן.
בדיון הוחלט עוד, כי יוקם צוות שיבחן את גבולות המחאה הדמוקרטית, זאת לאור האיגרת שהפיץ ולרשטיין.
ח"כ איתן אמר בישיבת ועדת החוקה של הכנסת בדיון בנושא ההינתקות: "נראה לי שהרכבות דוהרות לכיוון של עימות קשה מאוד גם מצד הממשלה וגם מצד המתנחלים. אני לא רוצה שישתמע כאילו על-ידי הקצנה ואיומים משיגים דברים. אנחנו לא נשנה את החוק בגלל מה שנאמר".
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כינס אמש דיון ראשון בנוגע לדברים, בסופו הוחלט לפתוח בבדיקה של הדברים שכתב ולרשטיין. את הבדיקה תנהל המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, אשר גם תכין חוות דעת בשאלת עבירת ההמרדה בכל הקשור לדבריו. בתום הבדיקה, יקיים היועץ מזוז דיון נוסף עם הגורמים המקצועיים, בשאלה אם יש לפתוח בחקירה פלילית במקרה זה.

תאריך:  21/12/2004   |   עודכן:  21/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
56% מהנשאלים - המחיר של המלחמה בעירק כבד מהרווחים ממנה; ספיקות באשר לתפקודו של רמספלד
הדר פרבר
שתי מכוניות תופת התפוצצו ביום א' וגרמו למותם של עשרות בני אדם ולמאות פצועים
ענבל אביב, עומר שיקלר
בית הכנסת היה מלא מתפללים בעת הפגיעה; 2 רקטות נוספות נפלו הבוקר בשטחים פתוחים סמוך לקיבוץ נחל עוז ובאזור נתיב העשרה; שלוש פצצות מרגמה נחתו במושב נצר חזני;
מאיר ינקו
במשך שלושה חודשים פעל בחברת החשודים, סוכן סמוי
אלונה קורן
בלו פמפקין, שנוסדה ב-1996, פיתחה תוכנה המבצעת אופטימזציה ומאחדת את כל תהליכי ניהול כוח האדם במוקדי שירות לקוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il