X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשמע תמוה? - אבו מאזן חושב אחרת; העיתון "אל-מוסתקבל" הלבנוני מצטט היום את אבו מאזן בהקשר זה: "האשמה הזו מזיקה לי - אני מוסלמי סוני"; מסתבר שמדובר בשמועות שמקורן בזרמים איסלמיים שניסו לפגוע בעבר במעמדו של אבו מאזן; האשמה, כרגיל, מופנית לעבר ישראל
▪  ▪  ▪

יו"ר אש"ף, מחמוד עבאס (אבו מאזן), מאשים את ראש המוסד, מאיר דגן, כי הוא האחראי למעשה להפצת "השמועות והשקרים" כאילו אבו מאזן הוא בן דת הבהאיים. העיתון "אל-מוסתקבל" הלבנוני מצטט (יום ג', 21.12.04) את אבו מאזן בהקשר זה: "האשמה הזו מזיקה לי - אני מוסלמי סוני". טרם נמסרה תגובת לשכת ראש הממשלה לדברים (בהיות הלשכה הגוף המדוברר את המוסד).
תחילה לא ברור היה במה מדובר, אך חיפוש פשוט בגוגל סיפק את הסחורה: שמועות אלה התרוצצו בעבר בפורומים של טלוויזיית "אל-מנאר" (הטלוויזיה של חיזבאללה) ואף בפורום של הפת"ח. כמו כן, היה לכך איזכור באתר האינטרנט "אילאף" (המקורב לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני).
מסתבר, שמדובר בהאשמות לא חדשות כלפי אבו מאזן עוד מהתקופה בה כיהן כראש הממשלה הפלשתיני הראשון בשנת 2003. יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר לענייני המזרח התיכון והאיסלם, מסביר: "השמועות מקורן דווקא בזרמים איסלמיים אשר ניסו לפגוע בלגיטימיות של אבו מאזן על-רקע הקו המדיני הפרגמטי המיוחס לו".
"חוגים אלה", מוסיף דחוח-הלוי, "ניסו להכפיש את אבו מאזן (מחמוד עבאס) כנצר למשפחת עבאס - המשפחה המייסדת של דת הבהאיים, ובכך להציגו למעשה ככופר באמונתו. באיסלם, כידוע, דינם של כופרים הוא מוות... אבו מאזן מעדיף להאשים את ישראל ולא להתמודד עם משמיציו מן הזרם האיסלמי, בדיוק כפי שטמן ראשו בחול בתקרית הירי בסוכת האבלים בעזה, אז התכחש למצב לאשורו וטען כי מדובר באירוע ירי שגרתי לאות שמחה".
מתוך ויקיפדיה (האנציקלופדיה החופשית): דת הבהאיים הנה כת מונותיאסטית שנוסדה ב-1884 על-ידי ה"באב" מיראז מוחמד עלי, שחי בפרס. בנו בהה אללה (פירוש השם: זוהר האל) נחשב למייסד דת זו, כפי שהיא מוכרת היום והוא זה ששינה את שמה מדת ה"באביסטית" לדת ה"בהאית". בנו וממשיך דרכו הוא עבאס אפנדי (מכאן כפי הנראה הקשר התמוה המיוחס למחמוד עבאס, אבו מאזן).
עוד על דת הבהאית, באתר ויקיפדיה: [קישור]

תאריך:  21/12/2004   |   עודכן:  22/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
החלטת ועדת החוקה התקבלה בסיפוק על-ידי חברי הכנסת מן המפד"ל והאיחוד הלאומי, שטענו נגד הענישה הנכללת בחוק, המזכירה ימים אפלים; ועדת החוקה החליטה: די בכלים המצויים עתה מכוח חוק העונשין הקיים כדי לטפל במי שיפעל שלא כדין במהלך יישום ההינתקות
מירב לוי
מנהלת החפירה: בשליחות על-פי יוחנן פרק 2 פסוקים 1-11 מוזכר היישוב כנא של הגליל כמקום בו ישו ביצע את הנס הראשון של הפיכת המים ליין בחתונה היהודית
ענבל אביב
מחר תפורסם בעיתון "הארץ" מודעה ובה מכתב שחיברה קבוצה המאגדת 97 הורים הקוראים לילדים להימנע מפעילויות לא מוסריות בפעילות בשטחים; מהמכתב: "ייעודו של צה"ל הוא הגנה ולא כיבוש, אינכם חייבים לתת את ידכם לדיכוי עם אחר"
מירב לוי
במעבדה ייחקרו התהליכים המתרחשים במוח במצבים של דידאון, התמכרויות לסמים, פסיכוזות ויחפשו אמצעים תרופתיים לטיפול בהם
מירב לוי
ראשי אגוד המוסכים, דני וולמן ואבי אורן: "צרכי הענף מכתיבים לנו את הצורך להכשיר את הדור הבא של המנהלים"; יו"ר הוועדה, שלמה דברת, דיבר על הצורך בהכשרת הדור המקצועי הבא במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il