X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפחות 50 בני אדם נפצעו בהתקפה של טילים או פגזי מרגמה שפגעו בחדר האוכל של המתקן הצבאי; כוח המשימה האמריקני "אולימפיה" מוצב בבסיס הממוקם בעיר הנשלטת ברובה על-ידי רוב מוסלמי-סוני; הארגון המוסלמי רדיקלי אנצר אל-סונא נטל אחריות לתקיפה
▪  ▪  ▪

פיצוץ עז אירע בבסיס בצפון העיר מוסול שבעירק (ג', 21.12.04). מדובר בכ-24 הרוגים - מהם 19 חיילים אמריקנים ושלושה עירקים, וכ-50 פצועים, בהם ככל הנראה גם עובדים זרים, אשר עבדו עם הכוח האמריקני בבסיס.
בהודעת הצבא האמריקני נמסר, כי "בשעה 12 בצהריים אירע הפיצוץ במתקן צבאי אמריקני במוסול וגרם לנפגעים רבים. סיבת הפיצוץ עדיין נבדקת". גורם רשמי ממשרד ההגנה האמריקני אישר בבפנטגון, כי כי רקטות ופצמ"רים פגעו בבניין הגדול שאכלס את חדר האוכל במקום. המקור לא הזדהה בשמו.
נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, אמר מאוחר יותר בערב כי החיילים האמריקנים היו במשימת שלום. בוש שלח נחומים למשפחות, ואמר כי הכאב גדול בשל אירועי הדמים הסמוכים לחג המולד.
כוח המשימה האמריקני "אולימפיה" מוצב בבסיס הממוקם בעיר הנשלטת ברובה על-ידי רוב מוסלמי-סוני. גורמים רשמיים מסרו לרשת CNN כי בין ההרוגים יש חיילים אמריקנים רבים, חיילי המשמר הלאומי בעירק ואזרחים. הארגון המוסלמי רדיקלי אנסר אל-סונא נטל את האחריות לתקיפת הבסיס.
אנשי "אנסר אל-סונא" פרסמו באתר אינטרנט איסלמי הודעה, שבה מסרו כי מטרת התקיפה היתה אחד מהאולמות הגדולים בבסיס. זוהי קבוצת טרור אלימה במיוחד, אשר קוראת להפיכת עירק למדינה בעלת משטר מוסלמי אדוק. חברי הקבוצה אחראים, בין השאר, לעריפת ראשיהם של 12 בני ערובה נפאלים בחודש אוגוסט האחרון.
לפני כשבוע נהרגו ארבעה בהתקפה במוסול, ראשו של אחד מהם נערף. שלושה מהם ככל הנראה זרים. צלם של סוכנות הידיעות רויטרס דיווח, כי ראה ארבע גופות מוטלות ברחוב, ככל הנראה של זרים, כאמור, בשעות אחר-הצהרים. עדי ראייה אמרו כי אחד מהקורבנות נראה טורקי, שניים אחרים נראים אירופאים ובעלי גוון עור בהיר.
מוסול, העיר השלישית בגודלה, הפכה למטרה להתקפות רבות בשבועות האחרונים. גם המתח האתני במקום גובר - בעיר אשר משמת ביתם של ערבים וכורדים. על-פי השערות בעבר, אבו מוסאב א-זרקאווי, אשר פועל בשיתוף עם אל-קאעידה, אשר פעל בעבר בפלוג' העביר את רוב פעילויותיו לקרבת מוסול. בעיר, אשר נמצאת כ-390 ק"מ צפונית לבגדד, נמצאים גם נאמניו של שליט עירק לשעבר, סדאם חוסיין.
הבוקר הגיע רה"מ הבריטי לבגדד [ראו קישור] וערך מסיבת עיתונאים לצד עמיתו העירקי, איאד עלאווי. השניים עודדו את קיום הבחירות הצפויות בסוף חודש ינואר [ראו קישור].

תאריך:  21/12/2004   |   עודכן:  22/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
האירנים מסרבים לבקשת האיחוד האירופי להכיר בישראל ולהפסיק את התמיכה בארגוני הטרור הפלשתיניים, כתנאי לשיפור היחסים בין טהראן לאיחוד; דובר משרד החוץ האירני: התמיכה בארגונים הפלשתינים היא עניין אידיאולוגי
מירב לוי
עונת החורף אינה מציעה חופשות ובילוי משפחתי בלבד - השילוב של עיכובים בטיסות עקב מזג האוויר עם עומס של נוסעים היוצאים לחופשה, עלול לגרום לעיכובים ארוכים וביטולים של טיסות
נועם שרביט
גופתה של פחימה, בת 39 ואם לארבעה, נמצאה בצהריים במושב הסמוך לבית גוברין, דרומית לבית שמש, כאשר גרונה משוסף והיא דקורה בחלקים רבים; גששים של צה"ל מצאו פירצה בגדר היישוב, המצוי על גבול הקו הירוק, המובילה לכיוון השטחים
אורלי ממן
המניה סבלה לאחרונה מגלי מימושים; איבדה כ-20% מערכה מרמות השיא ביוני האחרון
גל ברגר
ביוזמת אונסק"ו ייפתחו במקביל שני קורסים לעיתונאים לשם לימוד השפה הערבית/עברית: בקמפוס גליל מערבי ובאוניברסיטת ביר זית; הקורס בקמפוס גליל מערבי ייפתח בראשית ינואר וההשתתפות מוגבלת ל-25 איש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il