X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרכז העבודה אישר ההסכם להצטרפות לממשלה; האישור ניתן בתנאי ששרון ימנה את פרס לתפקיד מ"מ; בחירת השרים והסגנים תבוצע ביום חמישי; ח"כ מיכאל איתן הבטיח לראש הממשלה לסיים עד 10 בינואר את הדיונים בתיקון החוק שיאפשר מינוי פרס למ"מ
▪  ▪  ▪

מרכז העבודה אישר (יום ג') את ההסכם הקואליציוני עם הליכוד. ההסכם כולל מינוי שמונה שרים (בהם שמעון פרס) מטעם העבודה ושלושה סגנים. 765 מחברי המרכז הצביעו בעד, 91 הצביעו נגד.
כינוס העבודה התנהל בשקט יחסי, וזאת לאחר יממה מורטת עצבים במהלכה נאסר כינוס המרכז על-ידי המוסד לבירור עתירות, בעקבות עתירת חבר המרכז, דני כהן, ולאחר מכן אושר בערעור שהגיש פרס.
גם לאחר ההצבעה נמשכה הסאגה המשפטית: מזכירות המפלגה קיבלה צו מניעה שניתן בערב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, השולל כינוס המרכז. הצו ניתן לבקשת חבר מרכז העבודה, דני כהן, שנדחה קודם לכן על-ידי המוסד לבירורת עתירות של המפלגה. כהן טען, כי המרכז זומן בהנחיית פרס באופן בלתי תקין וללא סמכות. כינוס המרכז, טען, יכול להתבצע רק בהנחיית לשכת המפלגה. משפטני המפלגה בודקים עתה את משמעות הצו.
מרכז העבודה קיים במקביל הצבעה: באיזו שיטה לבחור את השרים והסגנים. כמעט כל חברי הכנסת מטעם העבודה מתמודדים על 11 התפקידים הנחשקים. שתיים משיטות הבחירה שהובאו להצבעה: "מצעד הפיזמונים", "קיר המוות". ההצעה שנבחרה, בהפרש של שישה מחברי המרכז, היא "מצעד הפזמונים", אותה הציע ח"כ מתן וילנאי.
על-פי התוכנית, ביום חמישי יכונס המרכז כדי לבחור את השרים לתיקים השונים. על-פי השיטה שנבחרה, ייבחר כל חבר מרכז בחמישה מועמדים לתפקידים מסויימים. מי שייזכה במירב הקולות, יוכל לבחור את התיק שיעדיף.
המרכז אישר כאמור את ההצטרפות לממשלה, אך בהסתייגות מהותית: בתנאי שהליכוד ימלא את כל חלקי ההסכם, לרבות מינויו של פרס לתפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה. ההסתייגות הוכנסה, בין היתר, נוכח הקשיים בהם נתקלים הליכוד והעבודה באישור התיקון לחוק בכנסת.
שרון הפציר בח"כ איתן
ראש הממשלה, אריאל שרון, המשיך (יום ג') להפעיל את השפעתו כדי לקדם את התיקון שיאפשר מינוי פרס. שרון זימן את מיכאל איתן לפגישה, ובמהלכה ביקש ממנו לפעול לזירוז הטיפול בהצעת החוק, המצויה עתה בפני ועדת החוקה חוק ומשפט בראשה עומד איתן.
איתן - המתנגד אישית ובתוקף לתיקון החוק - הבטיח לשרון לקיים דיון ענייני ורציני, בלא פניות, ולסיימו עד 10 בינואר 2005. איתן לא התחייב לגבי התוצאה, ומכל מקום לא הסתיר את דעתו והתנגדותו הנחרצת לתיקון. איתן ציין, כי לדיונים בנושא יזומנו גורמים רבים, לרבות משפטנים ובעלי עמדה מן האקדמיה.

תאריך:  21/12/2004   |   עודכן:  22/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
סקר של משרד התמ"ת: שיעור הקונים באמצעות האינטרנט בקרב האוכלוסיה היהודית הוא מיזערי בלבד
גל ברגר
אתמול הוחתמו ראשי השבטים הבדואים בסיני על "כתב שבועה" המחייב אותם למסור לידי כוחות הביטחון המצריים כל אינפורמציה הנוגעת למבוקשים בפרשת מתקפת הטרור באוקטובר; התחייבו שלא להעניק מקלט למבוקשים
אלונה קורן
החלטה מקדמית
רנית נחום-הלוי
כך החליטה היום ועדת האתיקה, לאור דברים שהשמיע ח"כ מח'ול נגד שרת החינוך; ועדת האתיקה הגיעה להחלטה בהסתמך על התבטאויות קודמות שהשמיע מח'ול נגד חברי כנסת וראש הממשלה; ח"כ מח'ול בתגובה: אמצא דרך לפתחון פה, לא יכול להיות שגזען ופאשיסט יעמוד בראשות ועדת אתיקה [בהתייחסו לח"כ אלדד]
הדר פרבר
דוא"ל שנשלח על-ידי סוכן FBI מצביע על פקודה מאושרת מגבוה - לשימוש בשיטות שנויות במחלוקת בחקירות האסירים בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il