X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
''הצלחנו לזעזע את הציבוריות הישראלית''

בגוש קטיף הוחלט להפסיק השימוש בטלאי הכתום

כך הוחלט במטה המאבק המרכזי של הגוש, בעקבות הביקורת הציבורית ועקב דרישה מפורשת של מועצת יש"ע ואישי ציבור נוספים המזוהים עימם; הסבירו: המטרה היתה לזעזע את הציבוריות, מתנצלים בפני מי שנפגע מהקמפיין
▪  ▪  ▪

אנשי מטה המאבק בגוש קטיף החליטו היום (ה', 23.12.04) להפסיק לאלתר את קמפיין "הטלאי הכתום", בעקבות הביקורת הציבורית ודרישתה החד-משמעית של מועצת יש"ע, לחדול מהשימוש בטלאי ומענידתו על הבגד. השימוש בטלאי הכתום עורר השבוע סערה ציבורית של ממש, בעיקר בקרב ניצולי שואה, שטענו כי מדובר בשימוש לא נאות בזכר השואה.
במאמצים לשכנע את עונדי הטלאי להפסיק בכך, נטלו חלק בין היתר נשיא המדינה, משה קצב, ויו"ר המפד"ל, אפי איתם, שביקש את עונדי הטלאי שביקרו אתמול בלשכתו בכנסת, חלקם ניצולי שואה בעצמם, להוריד את הטלאי מבגדיהם. גם משרד החינוך הצטרף "למאבק", כאשר אסר לענוד את הטלאי בתחום בתי הספר בגוש.
מתנצלים בפני מי שנפגע מהקמפיין
בהודעה שפרסם היום מטה המאבק נאמר, כי אמש, יום צום עשרה בטבת, עלו לירושלים כעשרה מתושבי גוש קטיף "אשר ניצלו מכבשן האש בשואת יהדות אירופה", כשהם עונדים את הטלאי עם מגן הדוד הכתום. "הם שעברו את התופת, את הגירושים, את היתמות והשכול, לא מוכנים הפעם לשתוק, ולא מוכנים לראות את הדור השני, השלישי ואף הרביעי מופקר מבחינה ביטחונית ללא תגובה הולמת, כאשר חרב הגירוש מביתם מונפת דווקא על-ידי אחיהם היהודים".
"ברור, כי אנו מתנצלים בפני כל ניצול שואה אשר מרגיש פגוע כתוצאה ממפגן זה, למרות העידוד שקבלנו דווקא מניצולי שואה על מהלך זה. ברוב המקרים, הדבר תלוי מנקודת המבט של הניצול עצמו".
גם תומכי הימין מבקשים להפסיק השימוש בטלאי
אל המגנים הצטרפו גם חבר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד), ששלח מכתב חריף אל ראש המועצה האזורית חוף עזה, אבנר שמעוני, בו דרש להפסיק את המחאה בה נוקטים תושבי הגוש ואת השימוש "המזוויע שעשו בשואה". גם יו"ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי, ניצול שואה בעצמו, ביקש מתושבי הגוש להוציא את השואה אל מחוץ לויכוח הפוליטי.
ייתכן שגם היעדר תמיכה סוחפת לקמפיין בקרב אנשי הגוש עצמם, סייע אף הוא להפסקת הקמפיין. כך למשל, באתר האינטרנט של הגוש "קטיף.נט" בוצע משאל הבודק האם הקמפיין "מסייע לנו או מזיק לנו". כ-44% מהמשתתפים במשאל השיבו כי הקמפיין מזיק לאינטרסים של אנשי גוש קטיף, וזהו בהחלט מספר לא מבוטל.
לדברי התושבים שיזמו את הקמפיין הבעייתי, הם רצו לזעזע את הציבוריות הישראלית ולהמחיש לחברה הישראלית מהם תחושותיהם בתקופה האחרונה, כאשר מחד גיסא נוחתות על בתיהם מאות ואלפי פצצות ומאידך גיסא הולכות ונשלמות ההכנות לקראת "גירושם" מבתיהם, תוך החרבה עד היסוד של כל מה שנבנה בגוש לרבות בתי כנסת, עסקים, בתי קברות וכדומה.
בתוך כך, אזרח ישראלי בן 54 נפצע הבוקר באורח קל מרסיסי פצצת מרגמה, לאחר שהפלשתינים שיגרו מטח של 14 פצצות לעבר המושב נצר חזני שבגוש קטיף. צה"ל יצא הלילה ממחנה הפליטים בחאן יונס, והמחבלים שבו להפגיז את ישובי הגוש [ראו ידיעה נפרדת].

תאריך:  23/12/2004   |   עודכן:  23/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האודישנים יתקיימו בחודש ינואר והעונה תחל במרס
יפעת גדות
הנחיות חדשות: "טלפון עם מצלמה אסור שישמש לצילום אנשים ללא ידיעתם או הסכמתם"; מוטורולה ונוקיה טרם פרסמו הנחיות או כללים ברורים
אורלי ממן
זאת כחלק ממדיניות האוצר לפתיחת מונופולים לתחרות; התקנות החדשות יאפשרו למגזר הפרטי להקים תחנות כוח
אורלי ממן
אולמרט: מדובר בהסכם הסחר המתקדם והרחב ביותר עם מדינה ערבית; החל מ-2005 יירדו המכסים על יצוא ישראלי בכשליש ואילו המכס על יבוא ירדני יירד במחצית; פטור מוחלט בסחר בין הצדדים יושג בשנת 2010
נועם שרביט
רואה החשבון של מאפיית הכפריה מדלית אל-כרמל מצא, כי אחוז ניצול חומרי הגלם שלה נמוך מאוד; המאפיה טוענת: חוקר פרטי ששכרנו גילה שעובד שהכין בצק ללחמים נהג לגנוב באופן שיטתי חומרי גלם ולמכור אותם למאפיה מתחרה בכפר טמרה; העובד הוא רופא שהועסק זמנית עד לקבלת רישיון לעיסוק ברפואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il