X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעצרה של פעילת השמאל הקיצוני הוארך ב-3 ימים נוספים, נוכח הצהרת תובע שהוגשה; השופטת: ייתכן והארכת המעצר הקודמת היתה מיותרת; פחימה חשודה בסיוע לאויב בזמן מלחמה, מסירת מידע לאויב, מגע עם סוכן חוץ והחזקת נשק שלא ברשות ולא בסמכות
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום באשדוד האריך (יום ה', 23.12.04) ב-3 ימים נוספים את מעצרה של פעילת השמאל הקיצוני טלי פחימה, והורה לפרקליטות להגיש עד אז כתב אישום נגדה, אחרת לא יוארך שוב המעצר.
פחימה חשודה בעבירות ביטחון חמורות: סיוע לאויב בזמן מלחמה (עבירה שהעונש המירבי עליה הוא מאסר עולם), מסירת מידע לאויב, מגע עם סוכן חוץ והחזקת נשק שלא ברשות. הרקע לעבירות אלה הוא קשריה של פחימה עם ראש גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, המחבל זכריה זביידי, הנחשב לאחד מבכירי המבוקשים בגדה [ראו ידיעות קודמות].
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של פחימה ב-5 ימים, כאשר לבקשה צורפה הצהרת תובע, לפיה הפרקליטות מגבשת כתב אישום נגדה, אולם היא זקוקה ל-5 ימים אלה כדי להשלימו. השופטת רובין לביא החליטה שלא להיענות לבקשה במלואה.
למרות שלא הוצג בפניה כל חומר החקירה, שלטענת המשטרה הוא "חומר רב", נציג המשטרה "לא טרח להביאו לבית המשפט". עם זאת, בתום עיון בחומר הראיות ובהחלטה על הארכת המעצר הקודמת, קבעה השופטת כי "קיימת בהחלט תשתית ראייתית לכאורית שדי בה להגשת כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים".
הסניגורית: איך תרגמה ידיעות לאויב? היא לא יודעת ערבית
בדיון היום התברר, כי מאז יום ראשון השבוע לא נחקרה עוד פחימה, למעט שעתיים ביום ג'. נציג המשטרה, רס"ב עזרא אישראן, ציין כי "אין זה אומר שלא נעשו פעולות חקירה שאני לא יכול לעמוד על טיבן".
פרקליטתה של פחימה, עו"ד סמדר בן-נתן, אמרה בדיון כי "אף שהצהרת התובע מפרטת סעיפים הנראים חמורים, הרי שהמעשים העומדים מאחוריהם הרבה פחות משמעותיים. אחד הדברים שמייחסים לה והעלו בפניה בחקירה, [הוא] שעזרה לתרגם מסמכים מסמכים בעברית שצה"ל שכח במחנה הפליטים בג'נין וזה בסעיף של מסירת ידיעה לאויב, בעוד שהיא לא יודעת ערבית, לא מבינה ולא יכולה לתרגם מסמכים, ובעוד כל אדם שלישי במחנה הפליטים שם ישב בכלא בישראל ויודע קרוא וכתוב בעברית".
האם הארכת המעצר הקודמת היתה מוצדקת?
השופטת רובין לביא התייחסה בהחלטתה להחלטתו של השופט דורון חסדאי מבית משפט השלום באשקלון, שהאריך לפני כשבוע את מעצרה של פחימה ב-7 ימים בלבד, למרות 10 ימים שדרשה המשטרה. "השופט חסדאי לא נעתר למלוא הבקשה ובדיעבד צדק השופט, שהרי פעולות החקירה מבחינת המשטרה, הסתיימו כפי הנראה כבר ביום א'".
עם זאת, היא הוסיפה, "לא מדובר בשיקול שעליי לשקול בשלב זה. לכל היותר, מדובר במעצר שלא היה מוצדק ועומדת בפני פחימה הזכות לפנות בהליך המתאים. בשלב זה, עליי לברר אם יש בסיס לכאורי להצהרת התובע".
מהמעצר המינהלי בחזרה למעצר ה"פלילי"
פחימה נעצרה בחודש אוגוסט האחרון בגין חשדות שונות לעבירות ביטחון. מאחר שהפרקליטות חששה לחשוף מקורות מידע, היה לה קושי לגבש כתב אישום נגדה, ולפיכך בתחילת חודש ספטמבר, הוציא שר הביטחון צו מעצר מינהלי נגדה, לתקופה של 4 חודשים, בעקבות המלצתו של אלוף פיקוד העורף, יאיר נוה.
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, אישר את המעצר המינהלי, כשקבע כי מהחומר החסוי עולה שפחימה נחושה בדעתה לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות ולא ניתן להסתפק במעצר-בית בעניינה. בית המשפט העליון דחה את ערעורה של פחימה על ההחלטה.
ואולם, במהלך המעצר המינהלי נאספו במערכת הביטחון ראיות חדשות הקושרות את פחימה לעבירות חמורות יותר, בנושאים אחרים. לכן, ביקשה המשטרה בתחילת חודש דצמבר להחזיר את פחימה להליך "פלילי" ומאז האריכו בתי המשפט את מעצרה מפעם לפעם.
מ' 515/04 מדינת ישראל נ' טלי פחימה

תאריך:  23/12/2004   |   עודכן:  24/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
שאלה זאת תידון בכנס החברתי הראשון בהשתתפות יו"ר האופוזיציה שמעון פרס ונשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין
הדר פרבר
ארקדי דוכין יכתוב את המוסיקה ושיר הנושא לסרט "ילדי SSSR" של JCS במסגרת פרויקט חיים בסרט
מירב לוי
על-פי הצפי - עד סוף שנת 2020 תגדל אוכלוסיה זו ב-187 אלף אנשים; מספר הלידות הממוצע לנשים נוצריות - 2.3 לידות בשנת 2003; 50% מהנוצרים השתייכו לכוח העבודה האזרחי
יפעת גדות
פותחת שתי כיתות מחשבים, ביבנה ובדימונה; כיתת מחשבים נוספת נפתחה באולפן עולים בנתניה; נשיא קבוצת אלון: "קבוצת אלון רואה בתרומה לילדים ולנוער כלי מרכזי לצמצום פערים, ומנסה לסייע בצמצום פערים אלה על-ידי פתיחה של כיתות מחשבים באזורים בהם נדרשת תרומה זו"
רנית נחום-הלוי
לטענת ליברמן, אם ישראל תתרכז במציאת תחליף לנפט היא תפתור שתי בעיות בעת ועונה אחת: כלכלית ומדינית; לאור זאת הוא קורא להקצות מדי שנה 250 מיליון דולר למחקרים לצורך מציאת תחליף לנפט; את הדברים הוא אמר בכנס מפלגתי פנימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il