X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרת ביקורו: הגברת שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות; השבוע החלו פקיסטן והודו בדיונים רשמיים בנושא חבל קשמיר
▪  ▪  ▪

שר החוץ האירני, קמאל חראזי, יגיע מחר (ב', 27.12.04) לפקיסטן לביקור שיימשך יומיים, במטרה לדון עם עמיתו בנושא סחר ושיתוף פעולה כלכלי, כך עולה מדבריו של גורם רשמי היום.
דובר מטעם משרד החוץ האירני, מסעוד חאן, אמר כי השר צפוי לפגוש את נשיא פקיסטן, פרבז מושראף ואת עמיתו הפקיסטני, קורשיד קסורי. קראזי צפוי גם להיפגש עם ראש הממשלה שאוקט עזיז.
"שתי המדינות להוטות להרחיב עוד את היחסים הבילטרליים שלהן, במיוחד הסחר והכלכלה", אמר בהצהרה אמש.
אירן ופקיסטן נקטו במספר צעדים לאחרונה כדי לנסות ולשפר את היחסים ביניהן, למרות המחלוקות בנושא אינטרסים מנוגדים באפגניסטן.
פקיסטן היא המדינה השישית בעולם בגודל אוכלוסייתה, והמדינה המוסלמית השנייה בגודלה. מדובר במדינה ענייה, צפופת אוכלוסין, אשר הסובלת מסכסוכים פנימיים ומהיעדר השקעות חוץ. גם המלחמה עם הודו, בנוגע לריבונות על קשמיר, גובה מחיר כלכלי כבד. כידוע, מדובר במדינה בעלת יכולת גרעינית.
אירן, ממפיקות הנפט הגדולות בעולם, מדינה מוסלמית המהווה איום גרעיני אשר נדון לאחרונה באו"ם, במסגרת הסכמים בין אירן לבין האיחוד האירופי להפסקת פעילות הגרעין במדינה.
פקיסטן-הודו
השבוע החלו פקיסטן והודו בדיונים רשמיים בנושא חבל קשמיר, בתקווה לפתור את המחלוקת בין שתי המדינות הגרעיניות במטרה מרכזית אחת - למנוע מלחמה.
אנליסט, בכיר לשעבר בצבא הפקיסטני, אמר כי "שני הצדדים רואים את הצורך לשמור על תהליך השלום". שרים בכירים בהודו ובפקיסטן צפויים להתחיל בדיונים אשר יימשכו יומיים באיסלמבד החל ממחר (ב'), במסגרתן ידונו בהתקדמות השיחות אשר החלו בחודש פברואר, לאחר ששתי המדינות הכריזו על הפסקת-אש בנובמבר 2003.
בשני סבבי השיחות, בכירים דנו בנושאים שונים, ממחלוקות בנושא הגבולות ועד שיתוף הפעולה הכלכלי ומניעת מלחמת גרעין.
לאחרונה הפחיתה הודו את מספר הכוחות בקשמיר, בעוד שפקיסטן, בת-ברית של ארה"ב במלחמה בטרור, הפנתה את תשומת הלב במלחמה במורדים האיסלמים בגבול האפגני ועשתה מאמצים למנוע מהם לחצות את הגבול כדי להילחם בכוחות הביטחון ההודים.
נשיא פקיסטן דוחק בשתי המדינות להתקדם לעבר השלום וסיום המחלוקת על קשמיר. שני הצדדים טוענים לריבונות על האזור והודו דוחה את טענותיה של פקיסטן למשאל על על עתידה של קשמיר.

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בריטניה - בת-בריתה של המעצמה האמריקנית, עלולה להיות הנפגעת הגדולה ביותר לאור העובדה שהיא נתמכת בטכנולוגיה הצבאית האמריקנית וספקית גדולה ביותר בתחום העסקי
הדר פרבר
השניים הם על-פי החשד מניהיגי תאים מקומיים של הארגון אשר פועלים בפרובינציית ענבר המערבית בעירק, בערים רמדי ופלוג'ה, בהן פועלים כוחות המארינס
יפעת גדות ואיי.פי.
רעידת האדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר, היא הגדולה ביותר ב-40 השנים האחרונות; גלים עצומים שפגעו בחופי סרי לנקה גרמו למותם של לפחות 4,150 בני אדם, מאות נעדרים; לפחות 2,000 הרוגים גם בהודו; משלחת רופאים מהדסה יצאה לסרי לנקה
נועם שרביט
פעילת השמאל בת ה-28 נאשמת בעבירות של סיוע לאויב במלחמה (עבירה שהעונש המירבי עליה הוא מאסר עולם), מסירת ידיעה לאויב ("סיכנה את שלומם של החיילים"), מגע עם סוכן חוץ, החזקת נשק בלא רשות, תמיכה בארגון טרור והפרת הוראה חוקית; מעצרה הוארך ב-30 יום; הפרקליטות: עדיין לא ניתן להאשימה בסיוע לפיגועים, בשל החשש לחשוף מקורות
נועם שרביט
שרה אנג'ל, מנהלת ביה"ס לוריא בירושלים, ודוד בוחבוט, סגן מנהל מחלקת החינוך בעיריה, זוכו מאחריותם ובוטל העונש שנגזר עליהם; נדחה ערעורו של ריצ'רד דומי, שהיה מנהל אגף בדק בית בעיריה, לאחר שנקבע כי היה "ראש קטן" ונדבק לדרישות התקן; דומי נותר המורשע היחיד בפרשה; השופטים: האחריות מצויה בדרגים הגבוהים של המערכת - בעיריה ובמשרד החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il