X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החיסון יכול להוות פריצת דרך בעולם בטיפול במחלת האיידס; מדובר בחיסון המשפר את יכולת העמידה של מערכת החיסון הפנימית שאינה משתקמת ב-50% מחולי האיידס לאחר טיפול בקוקטייל התרופות וחיסון הוירוס
▪  ▪  ▪

חוקרים מבית החולים הדסה פיתחו חיסון, המשפר את יכולת העמידה של מערכת החיסון הפנימית של גוף האדם, אשר אינה משתקמת ב-50% מהחולים לאחר טיפול בקוקטייל התרופות וחיסון הוירוס.
עם החוקרים שפיתחו חיסון זה נמנים: ד"ר רבקה אבולעפיה-לפיד ועוזרת המחקר, יעל קרו-צור מן המרכז לחקר הביולוגיה של האדם המנוהל על-ידי פרופ' הנרי אטלן וקשור למחלקה לביופיזיקה ורפואה גרעינית בבית החולים האוניברסיטאי הדסה עין-כרם, ופרופ' צבי בנטוויץ ופרופ' ירון כהן ממכון וייצמן.
החוקרים התבססו על הנחה אותה פרסם פרופ' אטלן לפני כ-10 שנים, לפיה מלבד העובדה שנגיף ה-HIV גורם למחלת האיידס על-ידי חדירתו לתאי דם מסוג CD4 וחיסולם, הרי שמערכת החיסון בגוף מתחילה לחסל בעצמה תאים אלה.
מכיוון שאצל אחוז ניכר מחולי האיידס מערכת החיסון הפנימית בגוף איננה חוזרת לאיתנה גם לאחר שנגיף האיידס הודבר כתוצאה מנטילת קוקטייל התרופות, ההנחה היא שזאת תוצאה מתהליך אוטואימוני נגד תאי ה-CD4. אם כך, המטרה היא לרפא את הגוף על-ידי עצירת התהליך האוטואימוני - ללא קשר לטיפול בנגיף.
בשלב הראשון של המחקר, איתרו החוקרים את התאים האוטואימונים (CD8) הגורמים להרס המערכת החיסונית. תאים אלה 'הורגים' תאים מסוג CD4, ובכך גורמים להרס המערכת החיסונית. התהליך הזה נמשך בגוף החולה למרות שנגיף האיידס טופל.
עד-כה טופלו בשיטה זו שבעה חולים אשר קיבלו 3-4 זריקות כל אחד במהלך של עד 6 חודשים. אצל חמישה מהם עלה מספר תאי CD4 ביותר מ-50%.
המחקר אשר ממצאיו פורסמו בגליון האחרון של כתב העת היוקרתי Journal of Clinical Virology, נערך בשנים 1998-2002 והמעקב אחר החולים שהשתתפו בניסוי נמשך עד שנתיים לאחר מכן, תחת פיקוח הדוק של ועדת הלסינקי בהדסה.
ד"ר רבקה אבולעפיה-לפיד, מסרה: "המטרה העומדת לנגד עינינו היא הבראת מערכת החיסון בגוף כצעד משלים לטיפול התרופתי בנגיף. התהליך האוטואימוני בגוף ממשיך להתקיים גם לאחר שהנגיף מטופל על-ידי קוקטייל התרופות. החיסון שאנו מפתחים נועד לעצור גם את התהליך ההרסני הזה".
החוקרים ממשיכים בפיתוח החיסון, בין השאר, הודות למענק שקיבלו מחברת "הדסית" וכן ממענק מהמרכז לחקר מחלות מתהוות.

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
באתר נחשפו שרידי מבנים, אזור התעשיה, אחוזת קבר מפוארת ובית הקברות ששימש את תושבי המקום, 11 בורות אשפה, קערות וצלחות מעוטרות שהובאו מיוון, שלוש מאות מטבעות, כלי אפור ועוד
גלית יצחק
בין ההמצאות: פיתוח חוסם עורקים חדשני, פיתוח ארגונית מיוחדת לעיוורים ופיתוח ציפוי מיקרוני לצינורות לחימום מים מיידי; חברות קוריאניות רבות התעניינו באפשרויות שיתוף פעולה עם 8 החברות הישראליות
מירב לוי
ממשרד החוץ נמסר כי לא דווח על ישראלים שנפגשו ברעש האדמה; סמנכ"לית קבוצת דיזנהויז: לא ידובר על נזקים רציניים לתשתית התיירות
מיכאל דבורין
שופטת בית המשפט העליון בדימוס אמרה את הדברים הבוטים במסגרת הרצאה שנתנה במכללת נתניה; הדברים נאמרו בתגובה לדבריו של ריבלין לאחרונה כי "בית המשפט העליון שומט את הלגיטימיות הציבורית מתחת לרגלי הכנסת"; ריבלין ל-NFC: "איש לא קבע כי ניתן ליצור חוקה יש מאין"
מחלקה ראשונה
מטרת המיזם הקמת בית פתוח לאמנות צעירה על בסיס קהילתי וללא מטרות רווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il