X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוענים מהנדסי האגודה לתרבות הדיור, בנתון המתייחס לרעידות בעוצמה של 6 בסולם ריכטר ומעלה; לטענתם, בין הבתים שנמצאים בסכנה ניתן למנות בתים הבנויים על עמודי בטון בקומת עמודים פתוחה וללא מקלט; המחקר טוען: הסיכון הגדול ביותר הוא באזורי החוף, שם בד"כ בנו קבלנים פרטיים בלי השגחת הרשויות וגם הלחות פוגעת בשלד הבניין
▪  ▪  ▪

40% מהבתים המשותפים בישראל עלולים לקרוס או להיפגע במקרה של רעידת אדמה. כך נטען במחקר שנערך לאחרונה על-ידי מהנדסי האגודה לתרבות הדיור ופורסם היום (א', 26.12.04).
על-פי המחקר, הבתים שנמצאים בסכנה עיקרית במקרה של רעידת אדמה בעוצמה של מעל 6 בסולם ריכטר, הם בתים אשר בנויים על עמודי בטון בקומת עמודים פתוחה וללא מקלט. לדברי מהנדסי האגודה לתרבות הדיור, בתים אלה נבנו בשנות ה-60', טרם פורסם התקן לרעידות אדמה.
מהנדס האגודה, מנחם גדעון, אמר כי "בזמן רעידת אדמה, בתים אלה לא יעמדו בכוחות האופקיים שיופעלו על הבית והקריסה צפויה בקומת העמודים הפתוחה".
לדבריו, בבתים הישנים אשר ניבנו לפני החלת התקן לרעידות אדמה, ניתן לראות כבר עתה סדקים מדאיגים. כמו כן, בבתים משותפים אשר נבנו בשיטת הכלונסאות, ניתן לראות כי הבניינים נמצאים במצב של שקיעה ובעת רעידת אדמה ישקעו בתים אלה עוד יותר וכתוצאה מכך יביאו לקריסת החלקים העליונים בבניינים.
עוד עולה מהמחקר, כי באזורי החוף ישנו סיכון גבוה יותר, מאחר שהבנייה באזורים אלה נעשתה ברובה על-ידי קבלנים פרטיים, ללא הקפדת והשגחת הרשויות. גם הלחות הטבעית אשר קיימת בקרבת החוף מחריפה את המצב, בכך שהיא פוגעת בשלד הבניין ומחלישה אותו.
באגודה לתרבות הדיור אומרים, כי מידי יום מתקבלות אצלם אלפי פניות של דיירים מבוהלים, המבקשים לבדוק את עמידות דירותיהם בפני רעידות אדמה.
לדברי מנכ"ל האגודה, ראובן צדוק, מדובר ב"עובדות מדאיגות המצריכות התייחסות רצינית לנושא". הוא הוסיף, כי "התוצאות האכזריות של רעידות האדמה שפקדו אתמול את דרום מזרח אסיה ואסונות שהיינו עדים להם בעבר, צריכות להדליק אצלנו נורה אדומה. מניעת אסון כתוצאה מרעידת אדמה הינה פרויקט לאומי המחייב היערכות מיוחדת של הממשלה".

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
במופע החדש שירים שנכתבו על מקומות בארץ והסיפורים שמאחורי השירים
מירב לוי
הסטודנטים נאלצים עתה לשלם את המחיר עבור מציאת החומר החסר ולעמוד בתורים ארוכים לצילומים
אלונה קורן
זאת, בעקבות עיצומי משרדי ההנהלה ומרכז הסליקה הבנקאית של דיסקונט; בחברת החשמל מציינים כי תשלומים בהסדר הוראת קבע בדיסקונט - מועברים כסדרם
רנית נחום-הלוי
המתיישבים טוענים: יו"ר הוועדה מוכן לסיים הדיונים מהר גם אם הדבר יבוא על חשבון זכויות אדם; הממשלה מנסה למנוע הפגנה דמוקרטית בשטחי הפינוי; זכויות ילדים? - יעצרו עם יתר המפנים; אורית סטרוק: מתייחסים אלינו כאל בהמות
גלית יצחק
החיסון יכול להוות פריצת דרך בעולם בטיפול במחלת האיידס; מדובר בחיסון המשפר את יכולת העמידה של מערכת החיסון הפנימית שאינה משתקמת ב-50% מחולי האיידס לאחר טיפול בקוקטייל התרופות וחיסון הוירוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il