X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפי התיקון, יוחלף ההסדר להגנה על עמית בקופת גמל שלא הופקדו בגינו הכספים באותה קופה - בהסדר אחר הגורע מזכויות העמיתים
▪  ▪  ▪

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החדשה, שלמה שני, דורש מהאוצר לבטל את התיקון המוצע בחוק הגנת השכר. לפי התיקון, יוחלף ההסדר, המעוגן בחוק, להגנה על עמית בקופת גמל שלא הופקדו בגינו הכספים באותה קופה, בהסדר אחר - הגורע מזכויות העמיתים.
שני אומר כי על-פי ההסדר המוצע ע"י האוצר, במקרה שבו מעסיק אינו מעביר לקופת גמל דמי גמולים שהוא חייב להעבירם, בין אם מדובר בדמי גמולים המשולמים ע"י המעביד ובין אם כספים המנוכים ממשכורתו של העובד - מתנערת הקרן מאחריותה כלפי העובד.
"ביצוע התיקון יגרום להסרת הגנה על העובד המוענקת לו בחוק הגנת השכר במתכונתו הנוכחית", אומר שני. לדבריו, במסגרת פסיקה שניתנה על בסיס סעיף 19 א' לחוק הגנת השכר, הטילו בתי הדין לעבודה חובה על המעסיקים וגם אחריות על הקרנות לשלם לעובדים את מלוא הזכויות למרות מחדלו של המעסיק.
במכתב ששיגר שני לקובי הבר, ראש אגף התקציבים באוצר, מתריע שני כי אם יתקבל התיקון המוצע, יווצר מצב שבו העובד נותר להתמודד לבדו מול המעסיק, לשם הבטחת זכויותיו.
"כידוע לך", כותב שני להבר, "עובדים התובעים את מעסיקיהם מוצאים את עצמם ברוב המקרים מחוץ למקום העבודה. כך שמשמעות השינוי המתוכנן הינה פגיעה חד-משמעית בזכויות העובדים".
שני מסביר במכתב כי אין בין התיקון המוצע למדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2005, אותה מסדיר חוק ההסדרים, ולא כלום. הוא הוסיף שבית המשפט העליון, מבקר המדינה והיועצים המשפטיים של הממשלה והכנסת, התריעו כבר על השימוש הבעייתי והחפוז בחוק ההסדרים, המונע דיון מעמיק וממצה בסוגיות שונות, ופוגע ביכולתם של מקבלי החוק לגבש עמדה מבוססת לגבי כל אחד מהנושאים המופיעים בהצעת החוק.
"תיקון חוק הגנת השכר, אם יתקבל - יטיל צל כבד על כשירותו ותקינותו של חוק ההסדרים. התיקון יביא לביטולו כהרף עין, ללא כל דיון של ממש, של הסדר חקיקתי, בחוק מגן שהיה קיים במשך עשרות שנים ואשר הציל, ממש כך, את עשרות אלפי עובדי הרשויות המקומיות, אשר מעסיקיהם לא העבירו את דמי הגמולים לקופות הגמל השונות", כותב שני.
"ההסתדרות תהיה מוכנה להתייצב בכל דיון שיקבע על-ידכם, אולם אין בהשתתפותנו ביטול הדרישה לביטול התיקונים במסגרת הצעת החוק", מסכם שני.
יו"ר הסתדרות עובדי בניין ועץ, סמי כהן, אומר כי "כמי שליווה ומלווה את נושא זה, וכמי שטיפל בעשרות אלפי תביעות שהוגשו ע"י קרן ביטוח פועלי הבניין נגד מעסיקים של עובדי בניין, ניצלו עשרות אלפי משפחות מאובדן זכויותיהן, הן בזכויות השוטפות והן בזכויות המצטברות".

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
זאת, במטרה להגביר את השקיפות והמידע הניתן לציבור; חברות ביטוח, קרנות פנסיה או קופות גמל שאין להן אתר - יחויבו להקים אתר שיכלול את כל המידע הנדרש
יואב יצחק
ארנון מוזס הודיע על כך ביום ה' (23.12.04) לדירקטוריון ידיעות אחרונות בע"מ; מוזס הוא בעל הסמכות הבלעדית למנות את עורך העיתון; יואל אסתרון ימונה לסגן עורך
אלונה קורן
הסיבה: דוח בכר יכניס את הבנקים לתחומי הפנסיה, הביטוח והחיסכון ארוך הטווח
הדר פרבר, גל ברגר
"הארגון הערבי נגד אפליה גזענית" (ADD) יכנס בחודש הבא במצרים ועידה ערבית שתנסה בין היתר לגבש קוד אתי של העיתונות הערבית; המטרה: "לייבש את אותם מעיינות עליהם מסתמכים הארגונים הציוניים"; ראש המכון ל-Nfc: "לכך קיווינו - זהו ראשיתו של שינוי"
הדר פרבר
בשיתוף עם רשת האופנה Kenvelo, תערוך תחנת המוזיקה 3 שלבי איתור הפנים החדשות של הערוץ בחמש מדינות ובהן ישראל; המנחה החדשה תוכרז במסיבה, בה ישתתפו טובי התקליטנים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il