X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בריטניה הקפיאה את נכסי "התנועה האיסלמית לרפורמה" בראשות ד"ר סעד אל-פקיה; אל-פקיה הוא זה שמימן טלפון לווייני לבן לאדן - ששימש אותו בתכנון הפיגועים בשגרירויות טנזניה וקניה, ובאחרונה ניסה לארגן הפגנה גדולה נגד המשטר המלוכני בסעודיה, אך ללא הצלחה
▪  ▪  ▪

בריטניה הקפיאה בסוף השבוע את נכסי "התנועה האיסלמית לרפורמה" (MIRA, "אל-איסלאח"), בראשות ד"ר סעד אל-פקיה, בחשד שקיימה קשרים עם ארגון אל-קאעידה. פקיה (47), אופוזיציונר סעודי גולה המתגורר בלונדון, והתנועה בראשה הוא עומד, הצליחו להתחמק מידי השלטונות הבריטיים קרוב ל-10 שנים. הוא כמובן מכחיש ("הארגון מעולם לא היה מעורב בפעילות אלימה"), אך הטבעת סביבו מתהדקת.
יום לפני שנמסרה ההודעה בדבר הקפאת הנכסים על-ידי שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, הואשם אל-פקיה על-ידי האו"ם בקשר לארגון הטרור הבינ"ל אל-קאעידה והוחלט לנקוט בסנקציות נגדו (בדגש על מגבלות תנועה). כמה ימים קודם לכן, נשמעה האשמה דומה גם מכיוונה של וושינגטון. שר האוצר הבריטי הורה לבנקים ולגופים הפיננסיים בבריטניה להקפיא לאלתר את כל הקרנות שברשות ארגון "אל-איסלאח", או קרנות הפועלות מטעמו.
מהאו"ם נמסר בשבוע שעבר, כי בשלהי שנות ה-90' חלק אל-פקיה משרד משותף ח'אלד אל-פוואז, ששימש כשלוחה של בן-לאדן בלונדון. אל-פקיה מימן את הטלפון הלווייני ששימש את בן-לאדן, עת עסק בתכנון הפיגועים בשגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה ב-1998. גורמים בלונדון העוקבים אחר פעילותו של אל-פקיה ויתר האופוזיציונרים הסעודים, מסרו ל-Nfc כי שמו של אל-פקיה עלה גם בהקשר למזימה הלובית לקשור קשר נגד יורש העצר הסעודי, הנסיך עבדאללה (ההתפתחות האחרונה בפרשה היתה גירושו של השגריר הלובי מסעודיה בשבוע שעבר).
חברים לנשק
לאורך השנים, ד"ר אל-פקיה, שמצא מקלט בלונדון, היה נתון תחת מעקב של המודיעין הסעודי. ב-1994 הוא נכלא בעקבות פעילותו לקידום הרפורמות בסעודיה ואז גלה לבריטניה, שם חבר לד"ר מוחמד אל-מסערי, ראש התנועה האופוזיציונרית הסעודית המובילה דאז - CDLR (כיום התנועה האיסלמית לחידוש).
סרט שהציב האחרון באתר האינטרנט שלו בחודש שעבר, בו נראים חמושים עירקים הורגים בחיילים בריטים, הקפיץ את היושבים בלונדון ועורר סערה גדולה. אל-פקיה מצדו, פרש בנובמבר 2003 את משנתו בכל הנוגע למשטר המלוכני הסעודי וניבא את התמוטטותו באם לא יבוצעו רפורמות במדינה. באותו ראיון אף התריע, כי אפשר שבית המלוכה עצמו ייפגע בפיגוע טרור.
הידיים ידי אל-פקיה, הקול - קולו של בן-לאדן
באחרונה הוא ארגן הפגנות בריאד ובג'דה נגד משפחת המלוכה הסעודית (מה שהוצג על-ידי תנועתו כ"יום ההפגנות הגדול" ואף כראשיתה של המהפיכה; הנוכחות בהפגנות היתה מועטה), בעקבותיהן החליטה ארה"ב לפתוח נגדו בחקירה בחשד לקשריו עם ארגונים פונדמנטליסטיים ובראשם - ארגונו של אוסאמה בן-לאדן. במשך השנים התנהלו נגדו ונגד חברו אל-מסערי חקירות על-ידי הבריטים, אך עד כה לא הניבו הללו תוצאות ממשיות.
על-אף שלפי המתפרסם באתר האינטרנט של אל-פקיה, מטרת התנועה בראשה הוא עומד היא "לקדם את חופש הביטוי וההתארגנות בסעודיה ולשנות את שלטון המשטרה החשאית", רוב החומר באתר מדבר על המשטר באותה הלשון בה משתמש בן-לאדן.

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  27/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
בעקבות פניות ליו"ר הכנסת בנושא, תתקיים מחר ישיבה מיוחדת בלשכת היו"ר בהשתתפות חברי הכנסת הערבים וחברי ועדת האתיקה של הכנסת; ח"כ אלדד: לא אגיב, אחרת אפסול עצמי מלדון בעניינם
נועם שרביט
המשרד הוותיק בגני התערוכה סיים את תפקידו, ויועתק כמה ק"מ בלבד מזרחה, לקניון "דיזיין סנטר" שליד קניון איילון; במשרד התחבורה מבטיחים: אולם ההמתנה יהיה גדול יותר, ממוזג יותר, יהיו מעליות לנכים, עשרות דלפקי שירות ומערכות מחשב מתקדמות, והעיקר - החנייה חינם
נועם שרביט
בכינוס של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), שדן ברפורמה בשוק ההון, אמרה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי היא מעריכה שהעתירות לבג"צ נגד הרפורמה יידחו; לדבריה, רפורמת בכר היא מידתית, שכן אין בה הפקעה, אלא רק חובת מכירה; פרופ' אבי בן-בסט: אין עוד מדינה במערב שיש בה שילוב כה מסוכן של ריכוזיות, פוטנציאל לניגודי עניינים והיעדר תחרות משוכללת
אלונה קורן
התאחדות מגדלי הבקר מבקרת בחריפות את החלטת האוצר לשלב הגבלים עסקיים לחקלאות בחוק ההסדרים
אלונה קורן
לפי התיקון, יוחלף ההסדר להגנה על עמית בקופת גמל שלא הופקדו בגינו הכספים באותה קופה - בהסדר אחר הגורע מזכויות העמיתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il