X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בכל צפייה מועלים 3 מחזות קצרים שקבלו את הכינוי החביב 'מקצרון'
▪  ▪  ▪

גם השנה, חגגו בתיאטרון 'צוותא' את 'פסטיבל תיאטרון קצר' שמפיק השחקן שלום שמואלוב. הפסטיבל נותן במה לכוחות צעירים בתיאטרון שאומרים את מה שיש להם בחצי שעה. לפיכך יצא שבכל צפייה מועלים בעצם 3 מחזות קצרים שקבלו את הכינוי החביב: מקצרון.
הפסטיבל, גולת הכותרת בהפקות של תיאטרון 'צוותא', הוא מפעל יפה שסובל לדעתי משתי בעיות עקריות: הוא מתרחש בחודש דצמבר, חודש גשום במיוחד. אני אישית אוהבת בחודשי החורף להתכרבל מול התנור. הרבה יותר כיף לצאת בערב קיצי או אביבי, מאשר להכריח את עצמך לצאת בלילה גשום. בגלל המגבלה הזאת הגעתי רק לערב הפתיחה ולמרות שמאוד רציתי לראות את יתר ההצגות, לא טרחתי להגיע כי יום שישי ומוצאי שבת היו גשומים.
בעיה שנייה: הפסטיבל קצר מדי. הוא מתרחש במשך ארבעה ימים, בקושי. כלומר, אם הפסדת אז הפסדת. אין לך צ'אנס נוסף לראות 'מקצרונים' נוספים, ואני בטוחה שהם כוללים כמה הצגות טובות.
בכל מקרה, בערב הפתיחה צפיתי ב: 'יודלה', 'שטחים ופרידות' ו'גבור מעמד הפועלים'.
את 'יודלה' כתב יוסי אריאל וביימה חגית רכבי. המחזה מספר על תלמיד ישיבה המתאהב בצעירה חילונית ועל הקונפליקט והקשיים בקיומו של קשר כזה. ספור יפה שמהווה רק שלד למחזה ארוך יותר. נראה לי שבתוך חצי שעה קשה לתמצת את הקונפליקט. כדאי ליוסי אריאל לבנות מחזה ארוך שמכיל את היסודות של הספור הקצר.
'שטחים ופרידות' שכתב אלדד כוהן וביימה ליחי בקרמן הוא הטוב שבין השלושה. זוהי פארודיה פרועה על מתנחלים, ערבים ויחסי הורים וילדים. אהבתי את הספור, המשחק, הבימוי והתפאורה. למרות מגבלות הזמן (חצי שעה) המחזה היה הרמטי, מהודק, קצבי וקולח.
המחזה השלישי והמסיים, 'גיבור מעמד הפועלים' היה הפתעת הערב. כתב אותו השחקן הצעיר, אוהד קנולר, שזכור לנו מהסרט 'יוסי וג'אגר'. ביימה נועה רבן.
קנולר, כתב מחזה ציני וסרקסטי עם אמירה חברתית נוקבת. הוא מתאר את ראובן, פועל פשוט שנשחק בין גלגלי הביורוקרטיה, צורכי השוק, גלובליזציה, תעשיינים קשוחים ועורכי דין חמדניים.
מתוך התוכנייה: "ראובן הוא גיבור. הוא גיבור למרות שמעולם לא נלחם בדרקון, או שיחרר נסיכה, או אפילו חילץ חבר תחת אש. אבל הוא תמיד מגיע בזמן לעבודה, אף פעם לא יוצא לפני סוף היום, ומשתדל לא להיות חולה בכלל, אם אפשר. ראובן הוא גיבור, למרות שמעולם לא יצא למלחמה. עד עכשיו".
טוב שמשה איבגי, שחקן הקולנוע מספר אחד שלנו, מצא לנכון לגלם את ראובן. רוב המחזה איבגי שותק. אבל הנוכחות האילמת שלו מטרידה. לצדו משחקים מיכאל כורש, דינה בליי, יובל כהן ואייל רוזלס. ביחד הם נותנים קונצרט נפלא.

תאריך:  27/12/2004   |   עודכן:  03/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
איסלמים קיצונים פרסמו קלטת וידאו ובה תמונות של הפיצוץ אשר גרם למותם של 22 איש בבסיס הצבאי האמריקני במוסול
אורלי ממן
שוויו של המכרז לשלוש שנים עומד על כ-60 מיליון ש"ח; הקונספט - ייבוא עצמאי וישיר המאפשר הורדת מחירים כוללת, תוך הצעת מגוון רחב של אפשרויות ומחיר ללקוח
יפעת גדות, הדר פרבר
מומחה גאולוגי אמריקני: רוב האנשים יכלו להינצל; צונאמי גדולים נדירים ביותר באוקינוס ההודי ולכן אנשים לא חשבו מעולם להמלט מהאי לאחר שחשו ברעידות המשניות של הרעש; "גורם מאינדונזיה: "אין לנו כסף למכשור כזה"
נועם שרביט
בימ"ש השלום דן בבקשת המשטרה להוציא צו גילוי מסמכים נגד חברת החשמל, במסגרת חקירת התחשמלותה למוות של הילדה נדיה דימיטרוב בבת ים, בחודש פברואר השנה; דימיטרוב טיפסה על עמוד מתח גבוה, התחשמלה ומתה; חברת החשמל טוענת לחיסיון עו"ד-לקוח על המסמכים המבוקשים
גל ברגר
הממשל ישגר את המשלחת הבכירה לדמשק לפני ה-7 בינואר - מועד ביקורו המתוכנן של הסנאטור ג'ון קרי בסוריה; העיתון הסורי הרשמי "תשרין" קורא היום לארה"ב להמציא ראיות לטענותיה, כאילו סוריה מסייעת לחמושים העירקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il