X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל קיבל את מסקנות תחקיר אלוף פיקוד הדרום בפרשת תקרית הירי בגבול בה נהרגו שלושת השוטרים המצרים בחודש שעבר; הרמטכ"ל הנחה להבהיר לכוחות בגזרה מהם המרחבים בהם אסור ירי פגזי טנקים וליישם את הלקחים מהאירוע ומאירועים קודמים; הוא מסר לעמיתו המצרי את ממצאי התחקיר
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, קיבל את מסקנות תחקיר אלוף פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, בפרשת תקרית הירי בגבול בה נהרגו שלושת השוטרים המצרים. הרמטכ"ל החליט לרשום הערות פיקודיות לשרשרת הפיקוד: מפקד החטיבת הדרומית, אלוף משנה אבי פלד, מפקד גדוד 13 של גולני, סגן אלוף רפי מילוא, מפקד הפלוגה הגזרתי ומפקד הטנק שירה את הפגז.
התקרית המביכה התרחשה, כזכור, בחודש שעבר (18.11.04): בעקבות טעות בזיהוי נפתחה אש לעבר שלושת השוטרים המצרים - מוחמד עבד אל-פתאח, בן 22, האני סובחי א-נגאר, בן 21, ועאמר אבו באכר עאמר, בן 22, והם נהרגו במקום. מתחקיר ראשוני בפרשה עלה אז, כי אחד הגורמים העיקריים לתקרית היה "קצר בתקשורת" בין הכוחות החדשים שהגיעו לשטח לבין כוחות השריון בגזרה.
הכשל העיקרי שזוהה הוא בתיאום בין עמדת התצפית לטנק שירה - התצפית זיהתה חוליית מחבלים, ואילו הטנק צידד לעבר השוטרים המצרים. בעקבות התקרית גברה המתיחות בין ישראל למצרים עד כדי ביטול הביקור של שר החוץ המצרי ושר המודיעין בישראל אך מאז יושבו ההדורים.
מסקנות התחקיר הוצגו לרמטכ"ל על-ידי אלוף פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, עוד בתחילת החודש (2.12.04) אך היום לראשונה הן מתפרסמות ברבים. בין היתר הנחה הרמטכ"ל להבהיר לכוחות בגזרה מהם המרחבים בהם אסור ירי פגזי טנקים.
הממצאים הועברו אמש לראשונה על-ידי שר הביטחון, שאול מופז, לשר ההגנה המצרי, חוסיין טנטאווי. מופז הבטיח לשר המצרי להעביר אליו את הממצאים בכתב ובצורה מסודרת בתוך כמה הימים. כמו כן, השניים סיכמו על הקמה מהירה של מנגנון תיאום משותף משני צידיו של ציר פילדלפי במטרה למנוע הישנות מקרים מעין אלה.
הרמטכ"ל שוחח היום בטלפון עם עמיתו המצרי והעבירו לו אישית את עיקרי ממצאי התחקיר. הוא שב והביע בפני הרמטכ"ל המצרי את צערו על התוצאה הקשה של האירוע וביקש להעביר שוב את תנחומיו למשפחות השוטרים המצרים. בסיכום התחקיר, אומר הרמטכ"ל כי מדובר באירוע חמור וקורא ללמוד את הפערים המקצועיים המשמעותיים העולים ממנו. "מדובר בכשלון מקצועי של הכוח הצבאי באופן הפעלת טנקים בלחימה במרחב זה וכישלון במנגנוני הבקרה אשר היו אמורים למנוע את הטעות", נמסר בתחקיר. לדברי הרמטכ"ל, לקחים מאירועים קודמים בגזרה לא יושמו במקרה זה.

תאריך:  27/12/2004   |   עודכן:  28/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
צינור הגז צפוי לסייע לכלכלה של אזור המערב העני, אותו מנסה בייג'ין לקדם בשנים האחרונות; צינור הגז צפוי להעביר בסופו של דבר כ-17 מיליארד מ"ק של גז בשנה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
על-פי הודעתו ישוחרר בסופו של דבר 1,500 מהגרים אשר נעצרו בשל הפרת חוקי ההגירה
מירב לוי
טיול בשמורת הטבע נחל נערות, שמורת חי בר כרמל, נחל תנינים, ביקור אצל הקורמורנים באתר חפציבה, סיור במערת הנטיפים, תצפיות משמורת הטבע גמלא ועוד
הדר פרבר
עם פתיחת תערוכה חדשה יהיה הביתן לאמנות פתוח ללא תשלום למשך כל שנת 2005
גל ברגר
נשיא מצרים, חוסני מובארק, שיגר אתמול את שליחו המיוחד - הגנרל עומר סולימאן, לפגישה עם יורש העצר הסעודי, הנסיך עבדאללה, בריאד, במאמץ לפשר בין לוב לסעודיה; סולימאן העביר לנסיך הסעודי איגרת אישית מהנשיא מובארק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il