X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיעור החברות בסכנת סגירה בדצמבר 18.3%, לעומת 18% בנובמבר; מנכ"ל דן אנד ברדסטריט - למרות מגמת הצמיחה, מאז חודש מאי אנו עדים למגמה של גידול בסיכון הענפי במשק המתבטא בפשיטות רגל וסגירת חברות
▪  ▪  ▪

ניתוח סיכון העסקים לחודש דצמבר שערכה חברת B&D דן אנד ברדסטריט ישראל מעלה, כי שיעור החברות בסיכון עסקי גבוה מאוד, דהיינו, בסכנת סגירה, עומד החודש על 18.3%, לעומת 18% בנובמבר. מדובר בעלייה של 0.3% מחודש נובמבר, שמשמעותה היא כניסתן של כ-1,000 חברות ועסקים לרשימת החברות המסוכנות.
מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, מציין כי שיעור החברות בסיכון גבוה בחודש דצמבר הוא הגרוע ביותר בשנתיים האחרונות וזאת למרות ההתאוששות במצב החברות בחציון הראשון של השנה. לדבריו, באוקטובר 2003, שיא המיתון, עמד שיעור החברות בסכנת סגירה על 18.1% ומאז חלה התאוששות במצב החברות שנמשכה בחודשים הראשונים של השנה, אך מאז חודש מאי אנו עדים למגמה של גידול בסיכון הענפי במשק המתבטא ביותר פשיטות רגל, כניסת חברות להקפאת הליכים, סגירת חברות וכיוצ"ב.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים, כי ביטוי נוסף למצב החברות במשק ניתן לראות ברמת הסיכון של ענף השירותים העיסקיים. בענף השירותים העיסקיים נכללים כל העסקים המענקים שירותים לחברות כמו חברות ייעוץ, חברות המעניקות שירותי ליסינג, חברות המשווקות ציוד משרדי וכיוצ"ב.
החודש עלה שיעור החברות בתחום הנמצאות בסכנת סגירה ב-3%, מ-16.3% בנובמבר ל-19.9% בדצמבר. המשמעות היא שמצבן המחמיר של החברות במשק משפיע ישירות על חברות השירותים העיסקיים וגורם לירידה בביקושים לשירותיהן.
סיכון על-פי ענפים
את רשימת הענפים המסוכנים במשק הישראלי ממשיך להוביל ענף המזון, הרושם עלייה כמעט בכל הפרמטרים שלו. תת-ענף המסעדות והפאבים ממשיך להיות הענף המסוכן ביותר מבין הענפים שנסקרו עם למעלה ממחצית מהחברות הנמצאות בסכנת סגירה - 59.5% לעומת 58.6% בחודש נובמבר.
אחריו בתחום המזון - מכולות ורשתות מזון עם 46% לעומת 45.5% עסקים בסכנת סגירה בנובמבר. גם ענף המאפיות רשם עלייה של חצי אחוז ברמת הסיכון מ-45.7% בנובמבר ל-46% בדצמבר. ענף ייצור המזון עלה אף הוא מ-27.9% בנובמבר ל-28.3% בדצמבר.
הענף שני, מבחינת רמת הסיכון ממשיך להיות ענף הנדל"ן. קבלני התשתיות ממשיכים לשמור על רמת סיכון גבוהה - 39.3% מהם נמצאים בסכנת סגירה, לעומת 38.5% בנובמבר. גם רמת הסיכון של קבלני השיפוצים עלתה ל-29.8% לעומת 29.5% בנובמבר. בענף שיווק תשומות לבנייה נרשמה עלייה לרמה של 26.7% לעומת 26.1% בנובמבר.
העלייה הגדולה ביותר ברמת הסיכון הגיע מכיוון השירותים העסקיים שרשמו, כאמור, עלייה של למעלה מ-3% ברמת הסיכון שלהם: מ-16.3% בנובמבר ל-19.9% בדצמבר.
ענפים נוספים הנמצאים ברמת סיכון גבוהה מהממוצע הכללי: ענף העץ והרהיטים, עם 27.4% חברות ברמת סיכון גבוהה מאוד, ענף מוצרי החשמל הביתיים עם 24.7% לעומת 24.3% בנובמבר. בענף הטקסטיל וההלבשה ממשיך שיעור החברות בסיכון גבוה מאוד לעלות, והוא עומד בדצמבר על 22%, לעומת 21.7% בנובמבר.

תאריך:  28/12/2004   |   עודכן:  28/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הכוח החדש, כפוף ישירות למועצה הפלשתינית לביטחון לאומי, כולל בשלב זה כ-1,000 שוטרים וינוהל בידי חמ"ל משותף; אנשיו ילבשו מדים שחורים וינהגו ברכבים לבנים; נודע ל-Nfc: מוחמד דחלאן יצא לירדן ולמצרים לשיחות על ההינתקות והבחירות ברשות
אורלי ממן
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן: העלאת מחירי המלט בתקופה שבה הביקושים למלט במגמת ירידה פוגעת בשוק החופשי ומפילה את כל הנטל על כתפי הקבלנים
שי גפן
המטה העולמי של חב"ד להצלת העם והארץ וארגוני הימין החוץ פרלמנטריים, החלו להשתמש בתמונות חיילי צה"ל, במאבק לסירוב פקודה בתוכנית ההינתקות; חצי מיליון גלויות מחולקות לחיילי צה"ל עם תמונת חייל נשבע על תנ"ך ומתחתיה הכיתוב: נשבעתי להגן על ארץ ישראל ולא להחריבה
אורלי ממן
כ-70 אלף עובדים מועסקים בענף הסיעוד, הן ישראלים והן זרים; אחרי 8 שנות מאבק נחתם הסכם להבטחת זכויותיהם
אורלי ממן
ההחלטה המקורית על השבתת הבנק -לאחר שהתפוצץ המו"מ מול חברת מ.י. נכסים; הבהירה שאין בכוונתה להאריך את חוקת העבודה לתקופה של 5 שנים, כפי שהוצע על-ידי נשיא ביה"ד הארצי לעבודה סטיב אדלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il