X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מהצבעה שהתקיימה בוועדה החוקה להכנת החוק לקריאה שניה ושלישית; מפילי החוק: ח"כ גדעון סער וח"כ עזמי בשארה; משמעות ההצבעה היא עיכוב נוסף בחקיקה; חברי כנסת באופוזיציה קוראים לפטר את ח"כ סער מתפקידו כיו"ר הקואליציה
▪  ▪  ▪
ח"כ סער, הפתיע

בשארה, נמנע

ח"כ וילן, סער המציא הגלגל - וישלם

בתום ההצבעה בוועדת החוקה של הכנסת לאישור סעיפי חוק פינוי-פיצוי להכנתם לקריאה שניה ושלישית, התלבטו חברי הכנסת, מי גנב את ההצגה: יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, או ח"כ עזמי בשארה.
לאחר חודשיים של דיונים, במהלכם התקיימו כעשר ישיבות, דחתה (יום ג', 28.12.04) ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל איתן, את סעיפי חוק פינוי-פיצוי.
חברי הכנסת שהכריעו את ההצבעה היו חברי הכנסת סער ובשארה, כאמור. ח"כ בשארה נמנע בהצבעה וח"כ סער הצביע נגד. תוצאות ההצבעה היו שמונה תומכים מול שמונה מתנגדים [עימם נמנה גם ח"כ גלעד ארדן] וכך לא אושרו סעיפי החוק.
דקות ספורות קודם לאישור החוק, שולח מזכיר הממשלה, ישראל מיימון פתק לח"כ אופיר פינס, בו הוא רושם: "ח"כ אברהם רביץ [יהדות התורה] עומד להצביע נגד, שכנע את בשארה להצביע בעד". ככל הנראה לא היה לח"כ פינס הזמן הדרוש לשכנע את ח"כ בשארה.
בלשכת ח"כ בשארה מסבירים, "הצבעת בשארה ביטאה את עמדת בל"ד וכל המפלגות הערביות במליאה, אבל מה שלא היה צפוי הוא שחברי הכנסת בליכוד, כולל יו"ר הקואליציה, יצביעו נגד החוק. הצבעתנו, כמו תמיד היתה עקבית".
השלב הבא
תוצאות ההצבעה היכו בתדהמה את שני הצדדים: מתנגדי ותומכי סעיפי החוק. משמעות הדבר: עיכוב נוסף של אישור חוק פינוי-פיצוי שהגישה הממשלה. בשלב זה יעברו יתר סעיפי החוק, כ-149 במספר, לאישור והכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכספים.
בהמשך יובאו, בשנית, ששת הסעיפים להצבעה בוועדת החוקה. בשלב ראשון ידרש יו"ר הוועדה, ח"כ איתן, לערוך הצבעה בעד או נגד הצבעה חוזרת. אם יצביעו חברי הכנסת בעד, יובאו הסעיפים להצבעה. במקרה אחר, אם יצביעו נגד, משמעות הדבר כי "הספר הכחול" [הצעת הממשלה ללא הסתייגויות] יובא לאישור מליאת הכנסת. נציין כי מבחינת המתיישבים, אישור החוק כפי שהוא מנוסח בספר הכחול, הוא קריטי יותר עבורם, ולכן ידרשו הם להשיג הסכמה ואישור הסעיפים בוועדת החוקה.
חברי הכנסת מהאופוזיציה: לפטר את ח"כ סער
בתום ההצבעה טפחו המתנחלים על שכמו של ח"כ סער ש"ברח" מיד מאולם ההרצאות, שם התקיימה ההצבעה. הסתלקותו המיידית מהאזור היתה כמעט מובנת זאת לאור קריאות של חברי כנסת מהאופוזיציה לפטר את ח"כ סער מתפקידו כיו"ר הקואליציה.
ח"כ יולי תמיר מהעבודה אמרה: "סער יודע לבנות רוב כאשר הוא רוצה. המהלך שעשה היום ח"כ סער הוא איתות לגבי העתיד, ולכן אם ראש הממשלה רציני, עליו להכריע: או יישום תוכנית ההינתקות או ח"כ סער. רק כך יוכל ראש הממשלה להשיג רוב".
גם ח"כ אבשלום וילן מיח"ד כעס על המהלך של ח"כ סער, ואמר: "זו חובה של ראש הממשלה לפטר את סער מתפקידו כיו"ר הקואליציה. כאשר לא היה רוב בתקציב בוועדת הכספים רץ אץ לו ח"כ סער והחליף את חברי הכנסת בוועדה. הוא זה שהמציא את הגלגל, והוא ישלם. אם ראש הממשלה רציני, עליו להחליף את סער".
השינויים שאישרה ועדת החוקה:
קודם להצבעה על סעיפי החוק, על-פי הצעת הוועדה, הצביעו חברי הוועדה על הסתייגויות שהעלו חברי הכנסת, רובם מתיישבים ומתנגדי הפינוי. שינויים אלה הם משמעותיים מאד, כך למשל צמצמה הוועדה את העונש שיוטל על מתנחלים שלא יתפנו מרצון, משלוש שנות מאסר [הצעת הממשלה המקורית] ל-6 חודשים בלבד. דינו של ישראלי הנכנס לשטח שהוכרז כשטח מפונה ושוהה בו ללא היתר יהיה שנתיים מאסר, ולא 3 שנים כפי שדרשה הממשלה.
ועדת החוקה קבעה עוד, כי הממשלה תתחייב להכריז על מועד הפינוי חמישה חודשים קודם לכן [הממשלה לא קבעה מועד לכך]. עוד הדפה הוועדה את החלטת הממשלה, על-פיה שטח מפונה יוכרז כשטח סגור חודש לפני הכרזת השטח כסגור, עם הארכה ל-15 יום נוספים, באישור ועדת חוץ וביטחון. [הממשלה לא ציינה מועד וביקשה להשאיר סוגייה זו פתוחה].

תאריך:  28/12/2004   |   עודכן:  28/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
שיעור החברות בסכנת סגירה בדצמבר 18.3%, לעומת 18% בנובמבר; מנכ"ל דן אנד ברדסטריט - למרות מגמת הצמיחה, מאז חודש מאי אנו עדים למגמה של גידול בסיכון הענפי במשק המתבטא בפשיטות רגל וסגירת חברות
גל ברגר
הכוח החדש, כפוף ישירות למועצה הפלשתינית לביטחון לאומי, כולל בשלב זה כ-1,000 שוטרים וינוהל בידי חמ"ל משותף; אנשיו ילבשו מדים שחורים וינהגו ברכבים לבנים; נודע ל-Nfc: מוחמד דחלאן יצא לירדן ולמצרים לשיחות על ההינתקות והבחירות ברשות
אורלי ממן
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן: העלאת מחירי המלט בתקופה שבה הביקושים למלט במגמת ירידה פוגעת בשוק החופשי ומפילה את כל הנטל על כתפי הקבלנים
שי גפן
המטה העולמי של חב"ד להצלת העם והארץ וארגוני הימין החוץ פרלמנטריים, החלו להשתמש בתמונות חיילי צה"ל, במאבק לסירוב פקודה בתוכנית ההינתקות; חצי מיליון גלויות מחולקות לחיילי צה"ל עם תמונת חייל נשבע על תנ"ך ומתחתיה הכיתוב: נשבעתי להגן על ארץ ישראל ולא להחריבה
אורלי ממן
כ-70 אלף עובדים מועסקים בענף הסיעוד, הן ישראלים והן זרים; אחרי 8 שנות מאבק נחתם הסכם להבטחת זכויותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il