X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר ירון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; חברי הכנסת שריד, והבה, אלדד ואריאל עזבו בזעם את הישיבה בוועדה לאחר שגורמי הביטחון התחמקו מלענות לשאלותיהם בקבלת מידע על משבר האמון עם הפנטגון
▪  ▪  ▪
סנה, נותן גיבוי

לאחר שארה"ב יצאה נגד מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, והאשימה אותו כי קיים עסקאות עם סין, בניגוד לדיווח שניתן להם, עובר הדיון לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.
אולם, גם חברי הכנסת לא מקלים על ירון ומחליטים הבוקר כמעט לפוצץ את הדיון לאחר שלטענתם, לא השיב להם ירון על שאלותיהם, בנושא זה. חברי הכנסת הם: אורי אריאל, אריה אלדד, מגלי והבה ויוסי שריד אשר יצאו בזעם מהדיון בוועדה.
לטענת חברי הכנסת, נציגי משרד הביטחון התחמקו מלענות לשאלותיהם ולא שיתפו פעולה בבקשת מידע על התערבות ארה"ב בעסקה. חברי הכנסת דרשו מיו"ר הוועדה, ח"כ יובל שטייניץ להפסיק את הדיון ומשלא נענו נטשו את הישיבה.
ח"כ יוסי שריד אמר, "למנכ"ל משרד הביטחון עמוס ירון לא היה שום כוונה לשתף את חברי הוועדה בפרטי משבר האמון עם הפנטגון. במקרה זה חובת הראיה היא על מר ירון שלא הקדיח את התבשיל. הרי במשבר הזה מעורבים אמריקנים הידועים כידידים הכי נאמנים של ישראל, אם ידידים כאלה אינם מאמינים לכם, מי יתן בכם אמון?".
על אף מחאה גורפת זו, יממה אחת בלבד לאחר פרסום "דוח רובינשטיין", המדגיש את סמכות הוועדה בפיקוח על גורמי הביטחון, מגנה ח"כ אהוד יתום את תגובת חברי הכנסת, אך מנגד מאותת ליו"ר הוועדה, כי יתכן והדיון לא היה אמור להתקיים, זאת לאור דיון מקיף וממצה שניתן קודם לכן לחלק מחברי הכנסת בוועדת המשנה למודיעין. לדברי ח"כ יתום, "אני מגנה בתוקף את התנהגות חברי הכנסת המתקיפים פקידי ממשל המנועים מלענות על שאלות מסוג זה".
ח"כ אפרים סנה מהעבודה מצטרף לדברי חברו לוועדה ומעניק גיבוי לירון ולעסקת המזל"טים עם סין. לדבריו, "על ישראל לשמור על דיוניה בעסקאות מסוג זה. אנחנו מדינה ריבונית ויש לנו תעשיה ביטחונית שבזכותה אנו מתקיימים היום. לא הפרנו שום חוק וישראל נהגה במידת האמינות המירבית, אין בכלל מה לפקפק בכך. כמי שקיבל את כל ההסברים אני נותן גיבוי מלא לירון. ייתכן ויו"ר הוועדה [ח"כ שטייניץ], טעה שקיים את הדיון הנוכחי".
ירון: קיים משבר בין הפנטגון למערכת הביטחון
בדיון שהתקיים בוועדה, ציין ירון כי אכן קיים משבר בין הפנטגון למערכת הביטחון. "צריך לפתור במהירות ואנו מנסים לתת תשובות שמדינת ישראל לא עברה על שום חוק אמריקני ולא כירסמה בשום מחויבות".
"מפרשת הפלקון התחייבנו שלא נפגע בשום אינטרס אמריקני ואנחנו עומדים עך כך ב-100% לכן צריך לעשות הכל בכדי לשכנע אותם שאנו לא פוגעים בשום אינטרס אמריקני, לא בחוק, לא באינטרס ולא במדיניות האמריקנים".
"עד שנת 2000 לאחר ביטול הפלקון, היו לנו יחסים אינטנסיבים ושיתוף פעולה ביטחוני עם סין. פרשת הפלקון סיימה את הפרק הזה. פירטתי בוועדת המשנה את כל מה שגרם למשבר הזה, ואין צורך להסביר זאת שוב למליאת הוועדה".
"אנחנו עושים כל שביכולתנו להבהיר שהמשבר צריך להיפטר במהירות. במישור זה פועלים שר הביטחון, וראש הממשלה, הדבר חייב להיפטר כדי שלא יזיק למערכת היחסים עם האמריקנים וגם לא עם הסינים. אנחנו נמצאים באמצע הדיונים, היו הרבה פרסומים בחלקם הגדול לא נכונים".
בתגובתו לחברי הכנסת אמר, "אתם מעמידים אותי במצב בלתי אפשרי. מה אתם רוצים ממני? אני לא יודע לתת כאן סקירה שתזיק ותשכנע אתכם, כי אני אתחייב לחשוף את הפרטים והפרטים הם הבעיה, אני לא יכול לשכנע אתכם במילים כלליות. הסוגיה רגישה ממדרגה עליונה. אתם מעמידים אותי במצב בלתי אפשרי, מה בעצם אתם מבקשים ממני? הנושא הזה הוא בשיא הרגישות, אני לא יכול לתת פרטים שעשויים לדלוף ולגרום נזק למדינה".

תאריך:  29/12/2004   |   עודכן:  29/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בארכיון שקופ-פרנקל-הינדס-אילן ניתן למצוא יומנים, פנקסים ועבודות שנכתבו על אורי אילן ז"ל מאז מותו
אורלי ממן
עלתה 37.5% מאז הקריסה לאחר הודעת כישלון תרופת הדקסנבינול; נסחרה אתמול במחיר של 1.4 דולר
אורלי ממן
מימוש האופציות והזרמת הכסף הינן שלב נוסף בגיוס כולל בהיקף של 300 מיליון ש"ח של פלאפון ממשקיעים מוסדיים
אורלי ממן
מנהלת מרכז ההשקעות עורכת היום דיון מרתוני בעקבות אישור תוספת תקציבית בסך של 164.5 מיליוני ש"ח לתקציב 2004
גלית יצחק
28% מחולי טרשת נפוצה הם עולים חדשים שהגיעו לארץ בשנים האחרונות ממדינות ברית המועצות לשעבר; 22% מהחולים הם ילידי ישראל; 30% מהחולים הם תושבי אזור המרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il