X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' יהודה גרדוס: הדרום נידון להיות מובלעת של עולם שלישי בתוך מדינה השייכת לעולם הראשון; הוא קובל על שמשרד הביטחון מעדיף להקים את מוזיאון צה"ל ברמת אביב ולא במדרשת שדה-בוקר, והכל בנימוקים של תקציב; הוא קורא לשר הבינוי והשיכון המיועד, ח"כ יצחק הרצוג, לשנות את המצב בו "כל הפיתוח נעשה בגוש דן"
▪  ▪  ▪
יתבקש לטפל בהעדפה הלקויה. ח"כ הרצוג

"הנגב הופך לבית קברות של דירות ריקות", כך טוען ראש המכון למורשת בן-גוריון וראש מרכז הנגב לפיתוח אזורי באוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' יהודה גרדוס. לדבריו, "המצב הולך ונעשה גרוע יותר. הדרום נידון להיות מובלעת של עולם שלישי בתוך מדינה השייכת לעולם הראשון".
פרופ' גרדוס קורא לשר הבינוי והשיכון המיועד, חבר הכנסת יצחק הרצוג, לשקול ברצינות את ההבטחה להשיב את חוקי הנגב בהם הטבות מס ומענקי שיכון.
מוזיאון צה"ל צריך להיות מוקם במדרשת שדה-בוקר
לדבריו, נושא מיקום הקמתו של מוזיאון צה"ל המיועד ממחיש את קבלת ההחלטות המעוותת, לדבריו, שמעדיפה את המרכז על-פני הפריפריה. "ועדות מקצועיות המליצו על מדרשת שדה בוקר, כאחד המקומות האידיאליים להקמת מוזיאון צה"ל", אומר גרדוס. "כולם הצביעו על היתרון שבהקמתו, על הפוטנציאל התעסוקתי, על המנוף התיירותי ובמיוחד על ההקשר התרבותי-היסטורי שבין מקים צה"ל דוד בן-גוריון, לבין המוזיאון".
ואולם, הוא מוסיף, מקבלי ההחלטות ובהם משרד הביטחון, החליטו לבחור דווקא באפשרות הכי פחות מומלצת על-ידי הוועדה - להקים את המוזיאון דווקא ברמת אביב.
אין כסף להקים בנגב, אבל יש כסף לרמת אביב?
גרדוס טוען לעזות מצח מצידו של משרד הביטחון: "עוזר מנכ"ל משרד הביטחון כתב לי, כי למשרד אין תקציב להקמת המוזיאון בנגב. וכי להקמתו ברמת אביב יש?!", הוא תוהה.
פרופ' גרדוס אומר, כי השבוע התבררה בהרחבה התמונה העגומה של הקריסה הנדל"נית בבאר שבע: 2,500 דירות חדשות עומדות ריקות, זאת בנוסף לכ-3,000 דירות יד שנייה ריקות מדיירים.
ראש המכון למורשת בן-גוריון מצביע על מי שהוא מחשיב לאחראים העיקריים ל"הפקרת הנגב" - שרי הממשלה ומקבלי ההחלטות במרכז. לדבריו, הנגב אינו מסוגל להתקיים בעידן הזה של הגלובליזציה, ללא סובסידיות והטבות מס.
"כל הפיתוח נעשה בגוש דן"
גרדוס טוען, כי תהליכי אי השוויון בין המרכז לפריפריה מתעצמים בטור גיאומטרי מידי שנה. "כל הפיתוח כיום נעשה בגוש דן. הכלכלה מנוהלת על-ידי חברות שעניינן הפקת רווחים. אין זה פלא שיש בבאר שבע כ-6,000 דירות ריקות ועוד במחירים מגוחכים. איזו סיבה יש לאנשים לבוא ולהתגורר כאן?".
נתון נוסף שהוא מעלה, על-פי נתוני השנתון הסטטיסטי לנגב, מעיד כי במהלך התקופה שבה יושם חוק הנגב, נמצא שיש הגירה פנימית חיובית. ואולם, ברגע שהופסקו ההטבות - החלה ההגירה השלילית.
על-כך הוא אומר: "אני קורא לחבר הכנסת הרצוג, המיועד לתפקיד שר השיכון, שלא לפזר הבטחות ללא כיסוי, אלא לקבל החלטה אמיצה ולהשיב לנגב את מענקי השיכון- הם יהיו גלגל ההצלה".

תאריך:  29/12/2004   |   עודכן:  29/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הקצין הבכיר שוחח היום עם הכתבים הצבאיים ודיבר על תחושה קשה בקרב המפקדים בשטח; "זהו מצב בלתי נסבל שמפקדים בכירים סופגים עלבונות באופן אישי... יש שבירה של קווים ופריצת המחסומים"; הוא הוסיף, כי נבחנת אפשרות להצמדת אבטחה לאותם הקצינים
מירב לוי
כך אמר סגן ראש ממשלת סין בפגישה עם ראש הממשלה, אריאל שרון; שרון ציין בפניו כי ברצונו לחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות ולהגדיל היקף הסחר; שרון עידכן אותו בהתפתחויות באזור
מירב לוי
המכללה מוכרת על-ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה; במכללה לומדים כ-1,200 סטודנטים
גלית יצחק
סקר: שני שליש מהישראלים נוהגים ליטול תרופות כאשר הם מצוננים, ובעיקר תרופה המגיעה בתצורת ג'ל; מרבית הציבור נוטל תרופות שאינן דורשות מרשם רופא
אורלי ממן, אלונה קורן
עלייה ביצוא ובצריכה הפרטית לנפש, בלימת הירידה בהשקעות והמשך הירידה בבנייה למגורים; בלמ"ס אופטימיים גם לגבי תחילת 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il