X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה הגישה לבג"צ את תגובתה לתשובה המשלימה של המדינה בעניין "חוק טל", ומודה כי מדובר ב"חישוב נוקב וכואב"; לטענתה, משפחת השכול מתרחבת רק במגזר אחד של האוכלוסיה והחוק מפלה בין דם לדם; הרכב 11 השופטים אמור להתחיל לכתוב בקרוב את פסק הדין בעתירות
▪  ▪  ▪

לולא הפטור מגיוס לצה"ל שניתן למגזר החרדי, היה מספר המתגייסים גדל ב-10%. חישוב הסתברותי בסיסי מראה, כי הסיכוי הממוצע של בני המגזר הנושא בעול השירות להיפגע, היו קטנים ב-10%. כך בחרה התנועה לאיכות השלטון להציג את גולת הכותרת של התגובה שהגישה לבג"צ, להודעה המשלימה של המדינה לעתירה בעניין "חוק טל".
בתנועה מתגאים, כי מדובר בעתירה בעלת מספר העותרים הגדול ביותר שהוגשה לבג"צ אי פעם - 24,000 אזרחים. 'חוק טל' הוא החוק לדחיית שירות לתלמידי ישיבה שתורתם אומנותם, שנולד כפשרה ואמור להביא לשינוי חברתי שיאפשר גיוסם, ברצון ולא בכפיה, של חלק נכבד מבני הישיבות לצה"ל או לשירות אזרחי חלופי וכן להביא לשילובם של החרדים בשוק העבודה.
מזוז מפציר בשרון להקים מינהלת ליישום החוק
בעתירות נטען, כי "חוק טל" מפלה בין דם לדם, כי מדובר בפגיעה בשיוויון העולה לכדי פגיעה בכבוד האדם, וכי הפגיעה האמורה אינה עומדת בתנאיה של פסקת ההגבלה, המצויה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. נזכיר, כי בראשית השנה הודיע שרון על הקמת ועדת לבני, שתגבש המלצות שיחליפו את "חוק טל" הזוכה לביקורת נוקבת - כמעט מכל עבר [ראו קישור].
בחודש יולי השנה, הוציא בג"צ צו על-תנאי, המורה למדינה להגיש לו בתוך שבועיים נתונים עדכניים לגבי יישום החוק, וזה אכן נעשה. לפני כחודש וחצי פנה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אל ראש הממשלה שרון, בבקשה להתערב בקידום יישומו של החוק ובמציאת פתרון לבעיות שמעכבות את היישום. מזוז הציע לשרון להקים מינהלת שתביא ליישום החוק בתוך זמן סביר, וציין כי הקמת ועדות שיבחנו פתרונות חלופיים לחוק, אינן פוטרות את הממשלה מהחובה ליישמו במתכונתו הנוכחית [ראו קישור]. ייתכן שמזוז ביקש להשפיע בכך על 11 שופטי בג"צ, האמורים לכתוב עתה את פסק הדין.
משפחת השכול מתרחבת רק במגזר אחד של האוכלוסיה
בתגובת התנועה לאיכות השלטון נטען עוד, כי קבוצה הולכת ומצטמצמת של אזרחים נאלצת לחפות על הכלל בגופה ולהגן על המדינה בפני המסכנים את קיומה. על-מנת להמחיש את מידת הפגיעה בקבוצת האזרחים המחוייבים בגיוס ובשירות במסגרת הצבא, קיבלה התנועה מאגף כח אדם בצה"ל נתונים בדבר מספר הנפגעים במהלך שירותם הצבאי.
לטענתה, הנתונים שהתקבלו בחודשים ינואר ונובמבר השנה, מאגף השיקום בצה"ל, מעלים כי סך האזרחים שנפגעו בעת שירותם הצבאי, ברמה של 10% נכות ומעלה, הוא 26,049. מספר האזרחים שנהרגו במהלך שירותם הצבאי עד היום הוא 17,657.
על-כך אומרת התנועה, כי "מחיר שרידותה של ישראל הינו כבד ביותר. עבור הפצועים, כרוך הדבר פעמים רבות בשינוי חייהם מן הקצה אל הקצה. משפחת השכול מתרחבת מידי חודש בחודשו, אך רק במגזר אחד באוכלוסיה".
"מדובר בחישוב נוקב וכואב"
כאן מגיעה התנועה לחישוב קצת מצמרר, יש לומר. לטענתה, המגזר החרדי מונה בשנת 2005 כ-11% מכלל הפטורים לשירות, על-פי נתוני משרד הביטחון. שיעור זה דומה לחלקו של המגזר החרדי באוכלוסיה (כ-10%). "מכאן עולה, כי לו היה מספר המתגייסים לצה"ל גדל בכ-10%, לולא הפטור למגזר החרדי, הרי שחישוב הסתברותי בסיסי מראה, כי הסיכוי הממוצע של בניו של המגזר הנושא בעול להיפגע, היו קטנים בכ-10%".
בתנועה מודעים לכך ש"אכן, [מדובר ב]חישוב נוקב כואב. אך הקטנת הסיכוי להיפגע ובכלל זאת לקפח את החיים בכ-10%, הינה בעלת השפעה מוחשית ועמוקה ביותר על חייהם של בני המגזר הנושא בעול".
"פגיעה מוחשית זו", לטענת התנועה, "מנוגדת לחובת המדינה על-פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ועל-פי עיקרון השוויון. אפליה בין דם לדם, אותה יוצר ומעגן החוק, איננה סיסמא ריקה מתוכן, אלא מציאות יומיומית כואבת ומדממת".
בג"צ 6427/02 התנועה למען איכות השלטון בישראל ואח' נ' הכנסת ואח'

תאריך:  29/12/2004   |   עודכן:  29/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
סוכניות הנסיעות מכינות דילים ליעדים החדשים לתאילנד ואיי אנדמן
אורלי ממן
סגן רוה"מ הסיני הזמין חברות ישראליות להשתתף בפרויקטים לקראת האולימפיאדה בבייג'ין ב-2008 ותערוכת האקספו בשנגחאי בשנת 2010; שילובן של חברות ישראליות בפרויקטים הללו יאפשר את הכפלת הסחר עד מועד זה
אורלי ממן
ועד עובדי יחידת המחשב של בנק המזרחי הודיע על כוונתו לנקוט בצעדים ארגוניים בימים הקרובים; זאת, נוכח כוונת ההנהלה לקלוט עובדי טפחות במחשב, בלא שהדבר הוסכם עם נציגות העובדים
רנית נחום-הלוי
מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שלישית את חוק מימון טרור האוסר העברת כספים לצורך פעילות טרור; החוק קובע עוד, 10 שנות מאסר למי שמתגמל משפחות מחבלים מתאבדים; ח"כ איתן מגיש הצעת החוק: מצאנו נקודות איזון בין הצורך להצטרף למאבק הבינלאומי במימון טרור לצורך להבטיח את זכויות הפרט ורכושו
נועם שרביט
פרופ' יהודה גרדוס: הדרום נידון להיות מובלעת של עולם שלישי בתוך מדינה השייכת לעולם הראשון; הוא קובל על שמשרד הביטחון מעדיף להקים את מוזיאון צה"ל ברמת אביב ולא במדרשת שדה-בוקר, והכל בנימוקים של תקציב; הוא קורא לשר הבינוי והשיכון המיועד, ח"כ יצחק הרצוג, לשנות את המצב בו "כל הפיתוח נעשה בגוש דן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il