X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה בגיבוי מלא למח"טים של צה"ל: ""אין שום מגבלה של הדרג המדיני בנושא המלחמה בטרור. זו המשימה העיקרית שלכם"; הקצינים דיברו על כך שהלוחמים בשטח חשים, כי ישנם מקרים בהם מתייחסים אליהם בציניות, תוך שימוש במניפולציות
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש היום (ד', 29.12.04) עם פורום מפקדי החטיבות של צה"ל. בדיון נכחו שר הביטחון, שאול מופז, הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, אלופי פיקוד המרכז והדרום, מפקדי אוגדות ומפקדי החטיבות.
בפתח הדיון אמר ראש הממשלה, כי זימן את הדיון על-מנת לשמוע את דברי המפקדים בשטח. הוא ביקש את התייחסותם לנושא ירי המרגמות, לתוכנית ההינתקות, לנושא הסרבנות ולפינוי המאחזים. ראש הממשלה אמר, כי תוכנית ההינתקות אושרה בממשלה ובכנסת והיא תבוצע על-פי לוחות הזמנים שאושרו.
ראש הממשלה הדגיש בפני הקצינים כי התנאי לכל תהליך מדיני הוא הפסקת הטרור: "אין שום מגבלה של הדרג המדיני בנושא המלחמה בטרור. זו המשימה העיקרית שלכם".
"הפלשתינים הם אלו שצריכים לטפל בטרור, אבל כל עוד הם לא מחסלים את תשתיות הטרור, צה"ל יעשה זאת. לא תהיה שום מגבלה עליכם כל עוד הפלשתינים לא יחסלו את הטרור והדבר הובהר לכל מנהיגי העולם עמם דיברתי. בנושא המלחמה בטרור ישראל לא תעשה שום ויתור".
ראש הממשלה ביקש מהקצינים, "כמח"ט לשעבר", להביע את דעתם גם אם היא שונה. "לא להירתע. לנסות לשכנע".
הקצינים דיברו על פעילותם במלחמה נגד הטרור ועל המאמצים להילחם בתופעת הפצמ"רים וירי הקסאם. הם הוסיפו, כי ישנה אכזבה בקרב הלוחמים מהיחס אותו הם מקבלים לעיתים בתקשורת. הם הסבירו שלצד הלחימה הבלתי פוסקת, חשים הלוחמים כי ישנם מקרים בהם מתייחסים אליהם בציניות, תוך שימוש במניפולציות.
רוב הקצינים ציינו, כי הם אינם חשים כי ישנה תופעה גדלה של סרבנות או אי הבנת המשימה המוטלת לפתחו של צה"ל.
בנושא המאחזים, הקצינים הסבירו את הבעיות המשפטיות בהן הם נתקלים וציינו, כי כל מאחז שאושר על-ידי הגורמים המשפטיים, פונה.
הקצינים דיברו על הצורך להגביר את ההידברות עם התושבים שאמורים להיות מפונים במסגרת תוכנית ההינתקות ועם רבנים הקוראים לסרב פקודה. הם הוסיפו, כי ישנה השלמה הולכת וגדלה של התושבים כי ההינתקות אכן תבוצע, ותופעת ההדחקה בקרב המתיישבים הולכת ונעלמת. בנושא הזה הוסיפו חלק מהקצינים, כי ישנה קבוצה גדלה והולכת שמעוניינת להתפנות וממתינה לכאלה "שיובילו את הדרך", אולם לצד זאת, ישנה קבוצה המתכוננת במלוא הרצינות לקרבות מול הכוחות המפנים, רבים מהם אינם תושבי המקום.
הקצינים ביקשו כי תיעשנה פעולות נחושות בכל הנוגע להשלטת חוק וסדר כדי שהמצב לא ידרדר. עוד העלו הקצינים את חשיבות השלמת גדר הביטחון ואת נושא התיאום עם הפלשתינים ברמת המפקדים בשטח.
ראש הממשלה הודה לקצינים על פעילותם ועל דבריהם. הוא ציין, כי מדובר בקבוצה מרשימה של קצינים וכי "מדינת ישראל יכולה להיות גאה שעל ביטחונה מופקדת קבוצה כזו של אנשים". ראש הממשלה הביע את ביטחונו, שכמו בעבר, צה"ל יבצע בהצלחה את המשימות המורכבות שלפניו.
בנושא הסרבנות, ראש הממשלה אמר, כי הדבר מחייב פעילות הסברה יומיומית כדי שהציבור יבין את הסכנות של התופעה ליציבות השלטון במדינה דמוקרטית. ראש הממשלה הוסיף, כי יש להילחם בתופעת הסרבנות במלוא הכוח בכל הכלים העומדים לרשותה של החברה בישראל.
ראש הממשלה ביקש מהקצינים לא להרפות מנושא המלחמה בטרור, כיוון שללא חיסול תשתיותיו לא תוכל ישראל להתקדם בנושא המדיני.
ראש הממשלה הדגיש את חשיבות הפעילות הרצופה כנגד הטרור עד לביצוע ההינתקות ולאחריה.
ראש הממשלה ביקש מהרמטכ"ל ומאלוף פיקוד הדרום להאיץ את המאמצים למציאת פיתרון לבעיית המנהרות: "אל תנוחו על השמרים. תמשיכו לחפש, להמציא ולהביא פתרונות טובים ויצירתיים במלחמה נגד הטרור וכנגד תופעת המנהרות".
ראש הממשלה סיכם את הדיון ואמר, כי ישראל עמדה בפני מצבים קשים הרבה יותר בעבר והצליחה בהם ולכן צריך להסתכל קדימה באופטימיות.

תאריך:  29/12/2004   |   עודכן:  29/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הלילה בוצע ירי לעבר משרדי מפלגת "העם" באל-בירה בשעה שבמקום היה מזכ"ל המפלגה והמועמד בבחירות ליו"ר הרשות בינואר; אבו מאזן ממשיך במסע הבחירות שלו ועד כה ביקר בכמה ערים בגדה, שם זכה לקבלת פנים חמה
אלונה קורן
הדולר זינק ב-0.78% לרמה של 4.375 שקלים
גל ברגר
יום עמוס התרחשויות באיו"ש ובעזה: 5 פצמ"רים וקסאמים נורו לעבר שדרות וגוש קטיף; מבוקש בכיר בחמאס סירב להסגיר עצמו אך אותר על-ידי כלב גישוש ונעצר; בג'נין התפרעו ארבעה פלשתינים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה; הבוקר נפצעו שני חיילים בפיגוע ירי בשומרון
עומר שיקלר
המורדים סיפקו לשוטרים 'טיפ' על הימצאות מבוקשים במבנה במערב בגדד, כאשר השוטרים נכנסו לבניין - פוצצו אותו
מירב לוי
המטלות תינתנה באתר האינטרנט של בתי הספר; במקביל, צוות המורים יענה לשאלות שתופננה אליו באמצעות "קבוצות דיון" (פורומים)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il