X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל נחשבת ליצואנית היהלומים המלוטשים הגדולה בעולם, ומייצאת כ-40% מהצריכה העולמית של היהלומים המלוטשים; יצוא היהלומים מהווה כ-20% מכלל היצוא הישראלי
▪  ▪  ▪

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, והנהלת בורסת היהלומים הישראלית הודיעו (ד', 29.12.04) על הסכם ראשון מסוגו בענף היהלומים, במסגרתו תאפשר בססח ביטוח אשראי גם ליצואנים ישראלים בתחום היהלומים.
ההסכם מסיים מהלך שהחל לפני כשנה, ובמסגרתו הציגו שמואל שניצר - יו"ר נשיאות הבורסה ליהלומים ומנכ"ל הבורסה - יאיר כהן, בפני הנהלת בססח, את הצורך של יצואני היהלומים בביטוח אשראי.
במהלך השנה בחנה בססח את התמורות שחלו בענף וגיבשה, בגיבוי מבטחי המשנה המובילים בעולם, מתכונת של ביטוח אשראי בתחום זה, "תוך הקפדה על נורמות גבוהות של שקיפות ותיעוד".
נשיא בורסת היהלומים, שמואל שניצר, אמר כי עד כה ביטחו היהלומנים את משלוחי היהלומים, אך לא התקיים ביטוח סיכוני האשראי של הלקוחות בחו"ל.
"מכאן שלמעשה היתה חשיפה של היהלומנים לאי עמידה של הלקוחות בתשלומים עבור הסחורה אותה קיבלו. "כעת, משהחליטה בססח להשתלב בביטוח הענף, תתאפשר ליהלומנים נגישות גבוהה יותר לסוג ביטוח זה, שיפחית את רמות הסיכון הכרוך בעסקאותיהם", הוסיף שניצר.
יו"ר בססח, רון ויסברג, הדגיש כי המתכונת הראשונה מסוגה לביטוח אשראי בענף היהלומים גובשה לאחר לימוד מעמיק שערכה בססח בשנה האחרונה.
"ביטוח האשראי יתאפשר ליצואנים בתחום היהלומים המלוטשים, שיעמדו, כחלק ממתכונת הביטוח, באמות מידה גבוהות של שקיפות ותיעוד", אמר.
לדבריו, בדרך זו ניתן יהיה לבטח אשראי של יצואנים בתחום היהלומים, והמבוטחים יזכו במגוון התועלות של ביטוח אשראי, ובכלל זה: הגנה על נכס מאזני משמעותי ו'מינוף' ביטוח האשראי להגדלת המימון במסגרת התכנית המשותפת לבססח ולבנקים".
יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה ליהלומים, ציין כי לנוכח ביטוח האשראי צפויים הבנקים המממנים את ענף היהלומים הישראלי, להגדיל את היקף האשראי לענף ו/או להקטין את עלות האשראי.
ישראל נחשבת ליצואנית היהלומים המלוטשים הגדולה בעולם, ומייצאת כ-40% מהצריכה העולמית של היהלומים המלוטשים. סך היקף יצוא היהלומים מישראל בשנת 2004 יעמוד על למעלה מ-9.5 מיליארד דולר, כאשר היקף יצוא היהלומים המלוטשים השנה יעמוד על כ-6.5 מיליארד דולר בשנה.
ארצות היעד העיקריות של היצוא הישראלי הן: ארה"ב, הונג קונג, יפן ובלגיה. בסך הכל, יצוא היהלומים מהווה כ-20% מכלל היצוא הישראלי.
בסס"ח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, הינה מבטח האשראי הגדול בישראל. בסס"ח מבטחת אשראי בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 4 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי.
בסס"ח מבטחת אשראי ב-114 מדינות ולה כ-500 חברות ישראליות מבוטחות. לחברה שיתופי פעולה עם מבטחי המשנה המובילים בעולם ובראשם Swiss Re השוויצרית, שהנה מבטח המשנה המוביל בעולם בתחום ביטוח האשראי. לאחרונה דורגה החברה Aa3 ע"י מידרוג.

תאריך:  30/12/2004   |   עודכן:  30/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כוחות גבעתי, שריון והנדסה נכנסו הלילה מעט לאחר חצות למחנה הפליטים חאן יונס במסגרת מבצע "ברזל סגול" לצמצום ירי הפצמ"רים והקסאמים לעבר ישובי גוש קטיף ומוצבי צה"ל בסביבה; בשלושה מקרים נורו טילי נ"ט לעבר הכוחות; חוסלו 5 מחבלים מהחמאס
אלונה קורן
אולמרט: בתוך מספר חודשים ייהנה הציבור בישראל משירותי תקשורת מתקדמים במחירים תחרותיים
אלונה קורן
החברה מפתחת מערכות מעקב אלחוטיות באמצעות וידיאו לשוק האבטחה
עומר שיקלר
ערוץ 2 חושף: הכניסה לבסיס הקריה פרוצה; בבסיס הקריה נמצאות הלשכות של שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקדות נוספות
עומר שיקלר ואיי.פי.
תחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה מדווחת, כי מדובר במכונית תופת שהתפוצצה בסמוך למשרד הפנים; על-פי דיווח ראשוני, במקום מספר נפגעים; מכוניות משטרה והצלה הגיעו למקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il