X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המסעדנים חשודים בהפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח וזאת מתוך כוונה להשתמט מתשלום מס אמת והוצאת החזרים במרמה מרשויות המס; בין המסעדנים: בעלי רשת "יטבתה בעיר", בעלי קפה "מרמורק" ו"מאקי", בעלי רשת המסעדות הירושלמית "קורוס" ונוספים
▪  ▪  ▪

פרשה גדולה של העלמת מס וזיוף חשבוניות מאסיבי בענף המסעדנות הולכת ונחשפת בימים האחרונים. היום (ה', 30.12.04) דווח כי במשרד החקירות תל-אביב והמרכז של אגף המכס והמע"מ, מתנהלת מזה זמן מה חקירה בענף המסעדות, מועדונים ואולמות אירועים בעיקר באזור המרכז וזאת בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח כל זאת מתוך כוונה להשתמט מתשלום מס אמת והוצאת החזרים במרמה מרשויות המס.
מחומר החקירה שהצטבר עד כה ברשות החוקרים עולה, כי מדובר בתופעה רחבת היקף בשוק המסעדות וכוללת עשרות מסעדות ועסקים מהידועים בענף, אשר בסיוע של רשת משומנת היטב שמה לה למטרה להפיץ חשבוניות מס פיקטיביות המשמשות כיסוי חשבונאי עבור כוח עבודה זר.
זאת תוך שימוש בפורמטים של חשבוניות שונות של עסקים אשר חלקם היו פיקטיביים וחלקם אמיתיים. בין היתר נחקרו בעבר בחשד למעורבות בפרשה בעלי המסעדות אגאדיר ואסקובר.
זאת ועוד, ביום 28 לדצמבר נעצר ושוחרר בערובה נועם אלבוים, בעליה של רשת מסעדות נפוצה ופופולרית בירושלים, "קורוס". בבעלות אלבוים המסעדות "קורוסין", "קורוס על האש", "קורוס מסעדה חלבית". אלבוים נעצר בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסך של מאות אלפי ש"ח. הוא שוחרר בערבות עצמית של 100,000 ש"ח, ערבות מזומן או בנקאית בסך 15,000 ש"ח, ערבות צד ג' 30,000 ש"ח, הפקדת הדרכון ועיכוב היציאה מהארץ.
היום כאמור הובאו לבית המשפט בתל-אביב חמישה בעלי מסעדות נוספים מאזור המרכז. החמישה שוחררו בערבות. בין העצורים גיא אייל הבעלים והמנהל של "גיא אייל ציוד ואירועים" החשוד כי בשנים 2002-2004 קיזז חשבוניות פיקטיביות בספריו בהיקף של 630,000 ש"ח, נמסר כי החשוד נחקר והודה בחשדות המיוחסים לו.
עצורים נוספים היו רחמים פבון ושגיא קדם בעלי המסעדות "מאקי" ו"מרמורק" ברח' מרמורק בת"א, החשודים כי בין השנים 2002-2004 קיזזו חשבוניות מס פיקטיביות בספריהם בהיקף של 750,000 ש"ח. גם הם נחקרו והודו בחשדות המיוחסים להם.
גם הבעלים והמנהל של רשת "יטבתה בעיר" יונה גבריאל וולס חשוד כי במהלך השנים 2002 - 2004 קיזז חשבוניות פיקטיביות בספריו בהיקף של כ-1,100,000 ש"ח - גם וולס הודה בחשדות המיוחסים לו.
גם ניר ביטון ואיציק אנקונינה בעלי קפה מצדה בהרצליה ובתל-אביב, חשודים כי בשנים 2002 -2004 קיזזו חשבוניות פיקטיביות באותה שיטה בהיקף של כ-700,000 ש"ח. השניים הודו במעשים המיוחסים להם.
היחיד שהכחיש את הטענות כנגדו היה רן דור בעליה של חברת "חוויאג' ניהול מסעדות" ומסעדת מיתולוגיה, אשר חשוד כי קיזז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף עצום של כ-2,000,000 מיליון ש"ח. כל החשודים כאמור שוחררו בערבות.
מהנהלת רשות המסים בישראל נמסר כי אין בכוונת החוקרים להפסיק וכי מסעדנים בולטים נוספים נמצאים על הכוונת בגין חשדות למעשים דומים.

תאריך:  30/12/2004   |   עודכן:  30/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
זאת כתוצאה מעליית מחירים גבוהה במחירי היבוא לעומת עליית מחירי היצוא
גלית יצחק
כך הודיע פרופ' שלמה מעיין; בעולם המצב חמור יותר - קרוב ל-60% ממקרי האיידס הן נשים; לדבריו, אחת הסיבות המרכזיות לכך שנשים חשופות יותר להדבקות היא, שפעמים רבות הן חלשות מבחינה חברתית, כדי לסרב למין לא מוגן
הדר פרבר
הממשלה ו"צבא ההתנגדות של האל", אשר מעוניין בשלטון על-פי עשרת הדברות, צפויים לחתום מחר על ההסכם
גלית יצחק
אנשים יוצאים מנקודת הנחה כי הפעולה היא אסתטית בלבד לכן אינה כרוכה בתשומת לב יתירה; היום יותר מתמיד כדאי לקבל חוות דעת שנייה; בקשו מהרופא המייעץ מטופלים שיוכלו להמליץ עליו כדי להתרשם ממידת המקצועיות שלו
נועם שרביט
ציונה ספיבק (67) נרצחה ביום ראשון השבוע בדירתה במושבה היוונית בעיר; חברה לחיים, הצלם דוד רובינגר, גילה אותה מתבוססת בדמה; מוחמד צבראנה, בן 35 מהכפר בית אומר שליד חברון, הועסק אצלה במשך 8 שנים כגנן, עד שפוטר לאחרונה; מאז, נהג לבוא לביתה ולקבל ממנה סכומי כסף כתמיכה; ביום א' דרש ממנה 25 אלף ש"ח, אך זו סירבה והוא רצח אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il