X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין להגבלים עסקיים קיבל את המלצת הממונה על הגבלים עסקיים דרור שטרום והעניק לאקו"ם היתר זמני להמשך פעילותה, בכפוף לתנאים אשר גובשו בהסכמה שהושגה בין הצדדים
▪  ▪  ▪

בית הדין להגבלים עסקיים קיבל את המלצת הממונה על הגבלים עסקיים והעניק לאקו"ם היתר זמני להמשך פעילותה, בכפוף לתנאים אשר גובשו בהסכמה בין הצדדים (ה', 30.12.04).
במסגרת התנאים נקבע, בין היתר, כי על-מנת להגביל את כוחה של אקו"ם כלפי המשתמשים, לא תוכל אקו"ם לקבל צווי מניעה כנגד משתמשים מסוימים, דוגמת פאבים, מועדונים, גני אירועים, מלונות ובתי קפה, או לקבל פיצויים, במקרה בו ישלמו משתמשים אלה 80% מגובה דמי הרשיון אותם שילמו בעבר.
מהממונה על ההגבלים העסקיים נמסר, כי החלטת בית הדין באה בעקבות קביעת הממונה כי פעולתה של אקו"ם כרוכה בהסדרים כובלים המעניקים לאקו"ם מעמד מונופוליסטי. הממונה קבע כי מאחר ובעלי זכויות היוצרים ברוב היצירות בישראל הם חברים באקו"ם, מאגר היצירות שברשותה מקנה לה כוח כלפי משתמשים עסקיים ואחרים ומונע קיומה של חלופה לרכישת רשיון לשימוש ביצירות.
בית הדין ציין כי פעילותה של אקו"ם מהווה כלי חיוני לאכיפת זכויות יוצרים, להוזלת עלויות השימוש בזכויות ולהקלת השימוש בהן. עם זאת, בית הדין התייחס לחשש מפני ניצול לרעה של של אקו"ם את כוחה נגד ציבור המשתמשים ונגד חבריו, למשל, באמצעות קביעה ותאום משותף של גובה דמי הרשיון, סוגי הרשיונות ותנאי השימוש הקבועים בהם, חיוב בעלי הזכויות להעביר בלעדית את זכויותיהם אל התאגיד, מגבלות על חברות בתאגיד, חלוקת רווחי התאגיד.
במסגרת התנאים נאסר על אקו"ם לנהל באופן בלעדי את זכויות היוצרים ביצירות חבריה ובניהול הרפרטואר של אגודות זכויות יוצרים זרות. תנאי זה נועד לאפשר עסקאות פרטניות בין המשתמשים ובין כל אחת מהאגודות הזרות או כל אחד מבעלי זכויות היוצרים, שלא באמצעות אקו"ם.
בית הדין הסביר בהחלטתו, כי התנאים מאפשרים למשתמשים כוח מיקוח רב יותר בעניין מחיר הרשיון, ומקטינים את כוחה של אקו"ם להכתיב מחיר חד צדדי. על-פי התנאים, למשל, במקרה של מחלוקת בדבר גובה דמי הרשיון, ייקבעו אלה באמצעות מנגנון חיצוני, תוך מתן אפשרות להמשך פעילות המשתמש בתקופת הביניים, אם שולמו דמי שימוש זמניים.
כאמור, התנאים אף מגבילים את יכולתה של אקו"ם להשתמש בסעדים משפטיים דוגמת צווי מניעה ופיצויים סטטוטוריים, ומפחיתים בכך את הלחץ על המשתמש במהלך המשא ומתן על גובה דמי הרשיון.
בכל הנוגע ל"משתמשים גדולים", דוגמת גופים משדרים, חברות סלולר וחברות תקליטים מסחריות, אשר בידם כוח נגדי מול אקו"ם (הנובע מגודלם ומהיקף השימוש שלהם), נקבע כי אקו"ם לא תוכל לקבל בבית המשפט צווי מניעה ופיצויים כספיים (ללא הוכחת נזק) אם המשתמשים ישלמו את הסכום אותו שילמו לאקו"ם בתקופת הרשיון שקדמה למתן ההיתר הזמני על-ידי בית הדין. בנוסף לכך קובעים התנאים, כי על אקו"ם יהיה להוכיח את את סבירות דמי הרשיון הנדרשים מהמשתמש. את הממונה ייצג בהליך זה עו"ד דוד קינן.

תאריך:  30/12/2004   |   עודכן:  30/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הפחתה של 40% בעמלות הנגבות מחברי הבורסה במסחר באגרות חוב קונצרניות; עמלת המסחר בנגזרים ירדה ל-40 אגורות
מיכאל דבורין
המסעדנים חשודים בהפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח וזאת מתוך כוונה להשתמט מתשלום מס אמת והוצאת החזרים במרמה מרשויות המס; בין המסעדנים: בעלי רשת "יטבתה בעיר", בעלי קפה "מרמורק" ו"מאקי", בעלי רשת המסעדות הירושלמית "קורוס" ונוספים
אלונה קורן
זאת כתוצאה מעליית מחירים גבוהה במחירי היבוא לעומת עליית מחירי היצוא
גלית יצחק
כך הודיע פרופ' שלמה מעיין; בעולם המצב חמור יותר - קרוב ל-60% ממקרי האיידס הן נשים; לדבריו, אחת הסיבות המרכזיות לכך שנשים חשופות יותר להדבקות היא, שפעמים רבות הן חלשות מבחינה חברתית, כדי לסרב למין לא מוגן
הדר פרבר
הממשלה ו"צבא ההתנגדות של האל", אשר מעוניין בשלטון על-פי עשרת הדברות, צפויים לחתום מחר על ההסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il