X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך דורשת התנועה במכתב חריף ששיגרה בין היתר לראש הממשלה, שר האוצר והיועץ המשפטי לממשלה; לטענתה, יצחקי טיפל אישית בהפרטת אל-על ולפי החוק אין עובד ציבור יכול לקבל זכות כלשהי מאדם אשר נזקק להחלטתו בתחום סמכותו כעובד ציבור במשך שנה לכל הפחות
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון דורשת למנוע את מינויו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אביגדור יצחקי, לתפקיד דירקטור בחברת אל-על. דבר המינוי התפרסם בעיתונות לאחרונה, ומהפרסום עולה כי יצחקי, אשר עד לפני כחצי שנה כיהן עדיין כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עתיד להתמנות בתחילת חודש ינואר לדירקטור ויו"ר ועדת הביקורת בחברת "אל-על" המחודשת.
על-פי הפרסומים, אומרים בתנועה, יצחקי סבור שהסכם עבודתו במשרד ראש הממשלה מחייב אותו לתקופת צינון של חצי שנה בלבד ולפיכך במעשהו אין כל פסול. אולם התנועה טוענת, כי סעיף 4(ג) לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), "אוסר בצורה מפורשת, שאינה משתמעת לשתי פנים, את מינויו של יצחקי לתפקיד דירקטור בחברת אל-על, לפני תומה של תקופת צינון בת שנה".
יצחקי נטל חלק בהפרטת אל-על
"החוק קובע", לדברי התנועה, "כי עובד ציבור לא יקבל זכות כלשהי מאדם אשר נזקק להחלטתו בתחום סמכותו כעובד ציבור זאת במשך תקופה שלא תפחת משנה".
יצחקי, כך מזכירה התנועה, נטל חלק משמעותי במסגרת תפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בהפרטת אל-על, וזאת מתוקף אחריותו על רשות החברות הממשלתיות אשר היתה כפופה למשרד ראש הממשלה, ולפיכך, לטענתה, אין כל ספק כי החוק חל במקרהו.
לטענת התנועה, "עובד ציבור אשר יודע כי עם פרישתו יוכל לקבל טובת הנאה מאדם אשר נזקק להחלטתו המינהלית, עלול לפעול בצורה אשר תקדם את ענייניו האישיים העתידיים". בנוסף, לטענתה, ישנו החשש למראית עין ציבורית. "מצב בו הציבור עלול לחשוב למראית עין, כי איש ציבור זוכה להטבה לאחר פרישתו בשל החלטותיו בזמן כהונתו, מהווה פגיעה חמורה בתפקידו של איש הציבור כנאמן הציבור".
6 חודשי מאסר או קנס לעובר על החוק
לדעת התנועה, אם אכן סבור יצחקי כי נתקיימו בעניינו נסיבות מקלות המצדיקות את קיצור "תקופת הצינון" הקבועה בחוק, עליו לפנות לוועדה ולבקש את אישורה דבר אשר לפחות על-פי הפרסומים לא נעשה לכאורה עד עתה. התנועה מדגישה, כי החוק קובע סנקציה משמעותית של 6 חודשי מאסר או קנס כספי. עובדה זו מחזקת, לטענתה, את המשמעות שנתן המחוקק לקיומו התקין של חוק זה.
לפיכך, דורשת התנועה מיצחקי לשוב ולשקול את מינויו בשלב זה. חברי דירקטוריון אל-על ו-ועדת הביקורת שלה, אשר מתפקידה למנוע מינויים בעיתיים כגון זה, נדרשים לפעול לאלתר עצירת המינוי. התנועה מסיימת באיום מרומז, לפיו במידה ויבחר יצחקי להתעלם מקביעת החוק, היא תדרוש כי יופעלו נגדו לאלתר הסנקציות הקבועות בחוק.

תאריך:  30/12/2004   |   עודכן:  30/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
היחידה בבחינת מותאמת לתוכנית 100 המושגים שהופצה ע"י משרד החינוך; מטרתה - לימוד מוגי יסוד במורשת ובתרבות והרחבת הידע על אישים ואירועים במדינה; לקראת הבחינה ייערך כנס ארצי להטמעת התוכנית בבתי הספר
גל ברגר וסוכנות איי.פי
בית המשפט לביטחון המדינה בסוריה הטיל גזר דין מוות על שניים מהמעורבים בסדרת הפיגועים ברובע אל-מזה בדמשק מלפני שמונה חודשים; ההחלטה אינה ברת ערעור אך טעונה אישור של הנשיא אסד או שר הפנים הסורי
אורלי ממן
בשבוע הבא יבוטל מס הבולים על חוזי משכנתאות, הלוואות, משיכות יתר והסכמי שכירות; מס הבולים המוטל על עסקות אחרות יבוטל במהלך מדורג, שיימשך 3 שנים; ב-1 בינואר 2008 יבוטל מס הבולים באופן מוחלט
אורלי ממן
הבורסה תחל לפרסם ב-1 בפברואר את מדד "ת"א-מעלה" לאחריות חברתית; המדד יכלול מניות של 20 החברות שיובילו בדירוג המלכ"ר "מעלה" הדוגל בהנהגת שינוי חברתי
גל ברגר וסוכנות איי.פי
מחר בחצות יוסר הלוט מעל פסלו של יאסר ערפאת בעיירה קטנה בברזיל; הקהילה היהודית בברזיל מוחה: "זהו עלבון, חייו של האיש מוכתמים בדם ובשחיתות"; הקהילה הפלשתינית: "אנו מרוצים"; ראש העיר מסביר: "הצעד נועד להפגין סולידריות עם הסוגייה הפלשתינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il