X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מי שמתעתד להיות הנשיא הבא של הרשות הפלשתינית ומחליפו של יאסר ערפאת ממשיך להתחבק, גם אם סימבולית, עם החמושים הפלשתינים; היום בעצרת בעזה התהדר אבו מאזן בעובדה ש"מי שירה את הירייה הראשונה, זו שהציתה את הניצוץ הראשון - יאסר ערפאת, עדיין חי ואנו נמשיך בדרכו"
▪  ▪  ▪

יום אחד בלבד לאחר שהתחכך בחמושים של זכריה זביידי בג'נין [ראו קישור], המשיך היום (ו', 31.12.04) יו"ר אש"ף, אבו מאזן, ומועמד הפת"ח בבחירות בינואר להתחבק עם פעילי 'ההתנגדות' הפלשתינית, הפעם - בעזה.
אבו מאזן הגיע למקום כדי להשתתף בעצרת יום השנה ה-40 להיווסדות תנועת הפת"ח (שמצויין ב-1 בינואר 1965 - הפיגוע הראשון של הפת"ח במוביל הארצי), כחלק מקמפיין הבחירות שלו. הוא הדליק את הלפיד המפורסם בככר המרכזית של העיר ונשא דברים.
אבו מאזן שילהב את ההמונים שהתקבצו במקום ואמר, כי "לא נוכל לשכוח את השאהידים, החל בעז א-דין אל-קסאם [האיש, ג.ב.] וכלה בשאהידים של חאן יונס". ברקע לדברים נשמעו קולות ירי וקריאות תמיכה. הקהל הרב קרא בשמו של אבו מאזן. הוא הוסיף: "מי שירה את הירייה הראשונה, זו שהציתה את הניצוץ הראשון - יאסר ערפאת, עדיין חי ואנו נמשיך בדרכו". תמונותיו של ערפאת ואבו מאזן הונפו על-ידי המפגינים, כמו גם שלטים עליהם נכתב: "אחרי הח'תיאר [הזקן, ערפאת] אבו מאזן הוא אל-ח'יאר [הבחירה]".
מוקדם יותר היום, הושמעו דבריו של אבו מאזן בכריזה במחנה הפליטים עין אל-חילווה בלבנון. אבו מאזן אמר דרך הטלפון, כי הוא מחוייב לצוואתו של יאסר ערפאת. "נמשיך בתהלוכת המאבק למען הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית ובירתה ירושלים... הנוכחות שלכם בלבנון היא זמנית עד לחזרתכם למולדת".
במצע של אבו מאזן, שהתפרסם לראשונה ב-Nfc [ראו קישור], אין כזכור קריאה להפסקת ההסתה נגד ישראל, גינוי מפורש לטרור או שימוש בצמד המילים "עסכרה אל-אינתיפאדה" [צבאיות האינתיפאדה] שהסב נזק לפופולריות של מי שמתעתד להיות הנשיא הבא של הרשות הפלשתינית.
ובהמשך לפגישת אבו מאזן-זביידי אתמול: זביידי, מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, אומר היום (ו') בראיון לעיתון הערבי-ישראלי "כול אל-ערב" היוצא בנצרת, כי אבו מאזן לא ביקש ממנו להפסיק את הפיגועים או להכריז על הודנה [הפסקת אש זמנית]. הוא ציין, כי היוזמה לפגישה באה מאבו מאזן אישית. "אנו מקיימים קשר טלפוני שוטף". בעניינה של טלי פחימה אמר באותו ראיון, כי הוא מוכן להגיש מזכר לבית המשפט באמצעות עו"ד בינ"ל במטרה להזים את ההאשמות נגדה.
"קדומי חותר תחת אבו מאזן"
עם זאת, מאחורי הקלעים כבר מתרוצצות שמועות על כך שגוברת המתיחות בדיוק בעניין זה [מסריו הפומביים של יו"ר אש"ף בדבר התנגדותו לצבאיות האינתיפאדה] בין אבו מאזן ליו"ר הפת"ח וראש המחלקה המדינית של אש"ף, פארוק קדומי, שמקום מושבו בטוניס. מקורות פלשתינים וירדנים ציטטו את האחרון, כאילו הבטיח לעשות הכל כדי להפיל את אבו מאזן ערב הבחירות ליו"ר הרשות בינואר.
לפי אותם המקורות, קדומי זועם בין היתר על אבו מאזן, על ההתנצלות הרשמית שנתן באחרונה לכווית. נמסר, כי קדומי יצר קשר עם אנשי תנזים בגדה בניסיון להניא אותם מלהצביע בבחירות. אבו מאזן, שהשמועות הגיעו גם אליו, כבר מינה את מוחמד דחלאן, מי שאמור להתמנות ליועצו הביטחוני לאחר הבחירות, לפעול אצל האמריקנים והמצרים כדי לסכל את תוכניתו של קדומי באמצעות שחרור של מרוואן ברגותי, שהתנזים נעמד דום למשמע פקודותיו. דחלאן ביקר השבוע בקהיר ודן בין היתר בסוגיית שחרורו של ברגותי.

תאריך:  31/12/2004   |   עודכן:  02/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
משטרת תאילנד: מצב הגופות אינו מאפשר זיהויין ויש חשש להתפרצות מגיפות; האומדן: 150 אלף בני אדם נהרגו במכת הצונאמי; מיליונים נותרו ללא קורת גג; אסתר לוי (57) - ההרוגה הישראלית הרביעית; עוד שישה נעדרים ישראלים
גל ברגר
הקריאות האלה, ראשונות יש לומר, נשמעות בסימפוזיון שארגן מרכז "חווה" לתרבות ולאומנויות בשכם; ויש גם נימוק: השתתפות תושבי מזרח-ירושלים בבחירות ברשות ידגיש את ערביותה של העיר; מבחינת הפלשתינים בחירות באזור כמו מזרח י-ם, מכרסמות בריבונות הישראלית ויוצרות מצב חדש בשטח
עומר שיקלר
עיתון תאילנדי מדווח כי שרותי החיזוי המטארולוגי במדינה התכנסו דקות אחדות לאחר הרעש - אך החליטו שלא לעשות דבר בנושא; "מה היה קורה אם היינו מורים על פינוי ולא היה קורה כלום?", אמר מקור לעיתון
אורלי ממן
איבד 1.5% נוספים ביומיים; זו השנה השניה שהדולר הינו אפיק השקעה מאכזב
עומר שיקלר ואיי פי
בראיון לסוכנות הידיעות AP אמר ברגותי כי הוא תומך באבו מאזן לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית - למרות שלדעתו הוא לא יוכל לעצור את האלימות; בנוגע לתנאי כליאתואמר ברגותי: "התא בו אני נמצא שורץ עכברים וחרקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il