X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבור חלק מהילדים אסון הצונאמי לא הסתיים כשגלי הים שככו; ילדים נאנסים במחנות הפליטים; שעות לאחר שהושלכה על-ידי הגלים לחוף ונשארה יתומה וללא קורת גג נאנסה נערה על-ידי שישה גברים
▪  ▪  ▪

נערה שהצליחה להמלט מהמוות ונשארה יתומה וללא קורת גג לאחר אסון הצונאמי נאלצה להמודד עם ייסורים נוספים השבוע: אונס קבוצתי. זהו אחד ממספר מקרים של התעללות מינית בילדים שנחקר כעת באזור האסון, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP (יום א', 2.1.05).
מכל הטרגדיות האנושיות המתגלות לאחר האסון הנורא ביותר מזה עשורים, התעללות מינית בילדים הפגיעים במחנות הפליטים היא אחת המזעזעות ביותר. אך לדברי מומחים היא אינה נדירה בזמנים של עימותים וטראומות.
"כאשר קיימים עקירה וכאוס, האפשרות של סוג התנהגות כזו היא גבוהה", אומר הרנדרה דה סילבה, ראש הרשות הלאומית להגנת הילד.
כשקרוב למיליון בני אדם איבדו את בתיהם, הדאגה המיידית בסרי לנקה היא לדאוג למשאיות, ותובלה של מזון, מי שתייה ואספקה רפואית מהמדינות התורמות. אך בעיות פסיכולוגיות ובעיות התנהגויות עומדות להפוך ללא ספק לבעיות חשובות יותר כשהרשויות מצליחות להשתלט על מעט מהבעיות האחרות".
לדברי דה סילבה, הסוכנות הממשלתית כבר חוקרת מספר תלונות של התעללות מינית במרכזים בהם אלפי אוהלים של אלפי ניצולים. עד כה, מספר האנשים החשודים בהתעללות מינית בודדו והורחקו, אך גורמים רשמיים מודאגים מכך שהטראומה של האסון, בנוסף למגורים הצפופים במרכזי הפליטים תביא למקרים רבים נוספים.
"בכאוס שאחרי העקירה וההלם ניתן לראות עלייה בהתעללות ובאלימות כלפי נשים וילדים, אומר טד צ'איבן, ראש סוכנות הילד של האו"ם בקולומבו. לדבריו, יוניצף מממנת פעולות לזיהוי ואיתור התעללות מינית ומספקת הגנה נוספת.
פשעים מיניים הם חלק מהיבטיה של המלחמה האתנית בת ה-20 שנה בסרי לנקה. נשים פעילות אמרו כי יש בידן דיווחים תדירים על חיילים ציילוניים שאנסו נשים טמיליות, למרות שמעטים מהם הועמדו לדין. המורדים הטמיליים נלחמים על עצמאותם במחוזות בצפון ובמזרח וטוענים להפליה של הרוב הציילוני השולט בממשלה.
דה סילבה מסר פרטים מעטים על המקרה של האונס הקבוצתי שנעשה בנערה בת ה-17 ואירע באזור גאלה בחוף הדרומי, ולא במרכז הפליטים. שעות לאחר שהושלכה על-ידי הגלים לחוף ונשארה יתומה וללא קורת גג נאנסה הנערה על-ידי שישה גברים.
מאז יום שישי, דווח על שני מקרים נוספים של חשד בהתעללות מינית בילדים, כולל אחד של גבר שניסה להטריד מינית את נכדתו, מסר דה סילבה. כל המקרים עליהם דווח אירעו בדרום, אמר לאחר סיור שערך באזור. צוות ממשרדו יבקר בקרוב באזורים נוספים.
מרכז רווחה המנוהל על-ידי כנסיה ליד קולומבו, הבירה, שילב מבצעי סיוע גם הוא ביום שישי לאחר שהכומר שמע על המקרים. עובד סיוע מהכנסיה אמר כי הפליטים הועברו למרכז ממשלתי.
קרוב ל-30,000 בני אדם נהרגו כשהצונאמי התרסק לאי לפני שבוע, ביום ראשון. מספר הילדים הוא כשליש מהמתים והעקורים.
"אלו כולם ילדים פגיעים, והאופורטוניסטיים מנצלים ילדים אלו שנשארו ללא הוריהם במחנות הפתוחים", אמר דה סילבה. לדבריו, הילדים שסבלו מהתעללות מינית נלקחו והם תחת הגנתם של רשויות הרווחה לילד.

תאריך:  02/01/2005   |   עודכן:  02/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
"לא נשכח את אלה המבוקשים על-ידי ישראל. הם הגיבורים הנלחמים למען החופש... האסירים בבתי הכלא של הכיבוש הם לא פושעים או רוצחים, אלא לוחמי חופש" - כך אמר אבו מאזן להמונים שקיבלו את פניו ברפיח; בלחץ ההמון הוא נאלץ לצאת מהאולם דרך החלון; דיווח: אבו מאזן נפצע באחת מאצבעות ידו וטופל בחדר צדדי על-ידי רופא
גל ברגר
לאחר ההתחממות ביחסי ישראל-מצרים הגיע תורה של ירדן; שר החוץ הירדני משמיע היום עמדה מרוככת בעניין האסירים הירדנים הכלואים בישראל: "אנו מצפים לשחרורם למעט כמה מהם ששחרורם יידחה"; עד כה התעקשה ירדן על שחרור כל האסירים הירדנים; ישראל מצדה התנגדה לשחרר ארבעה מהם - 'עם דם על הידיים'
מחלקה ראשונה
האירוע יתקיים ב-7 בינואר; בין המשתתפים: יפה ירקוני, שלמה וישינסקי ועוד; את הערב יחה דן אלמגור
מחלקה ראשונה
בית המשפט החליט כי 88 מיליון הדולר יעברו לבנו של הבעל לשעבר של נערת הפלייבוי; "הרווח" הנקי של ניקול סמית מנישואיה הביזאריים לישיש - 7 מיליון דולר.
מיכאל דבורין
הגיאולוג יבגני דולגינוב מזהיר כי לאור תזוזת הלוחות הטקטוניים מדינות נוספות הנמצאות בסמיכות לקו המשווה בדרום אמריקה ובאפריקה עלולות להיפגע בקרוב מגלי הצונאמי הקטלניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il