X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגידול בביטוחים המשלימים ובהשתתפויות בתשלומי הבריאות פגע בשוויוניות; כמעט רבע מהזקוקים לתרופות במרשם רופא ויתרו על התרופות; שירותי הרווחה האישיים מתאפיינים באי-שוויון בהיקף וברמת השירותים הניתנים ביישובים שונים
▪  ▪  ▪

"הפערים החברתיים גדלו בשנים האחרונות בכל תחומי השירותים
- החינוך, הבריאות והרווחה - בעקבות צמצום חלקה של הממשלה במימון השירותים והעברת נטל המימון של השירותים אל המשפחות", כך קובע מחקר מרכז טאוב למדיניות חברתית.
הדוח קובע כי השחיקה בתקציבי המדינה לשירותי הבריאות והרחבת מסגרות הבריאות הפרטיות, הביאו לשינוי חד בהרכב המימון של מערכת הבריאות. ההוצאה הפרטית על שירותי רפואה מסך ההוצאה הלאומית לבריאות, עלתה מ-26% ב-1995 ל-31% ב-2003.
השינויים בדפוסי המימון הביאו להרעה מסוימת בשביעות הרצון של האוכלוסיה ממערכת הבריאות, אך חמור מכך, מזהיר מרכז טאוב, השינויים במימון עשויים לגרום להרעה בבריאות האוכלוסיות החלשות. כ-50% משני החמישונים התחתונים אינם מבוטחים בביטוח פרטי לעומת 20% בשני החמישונים העליונים.
לדעת חוקרי מרכז טאוב, הגידול בביטוחים המשלימים ובהשתתפויות בתשלומי הבריאות פגע בשוויוניות. גם התשלומים וגם פרמיות הביטוח הם רגרסביים. חובת התשלום על שימוש בשירותי הבריאות מביאה לוויתור על טיפול רפואי בעיקר בקרב קבוצות חלשות - כמעט רבע מהזקוקים לתרופות במרשם רופא ויתרו על התרופות ו-50%, שאין להם ביטוח בריאות משלים, מוותרים עליו בגלל קשיים כלכליים.
עוד מתריעים חוקרי מרכז טאוב מפני הפגיעה בציבור בתחום בריאות הנפש, כתוצאה מכך שטרם הושלמה החלת הרפורמות. מסתבר כי הרפורמה בשירותי בריאות הנפש, המיועדת לצמצם את הטיפול האשפוזי ולהדגיש את הטיפול הקהילתי מתקדמת בעצלתיים, למרות שהושגו הישגים חשובים בעניין, כמו ירידה במספר החולים ובאחוז החולים הנשארים באשפוז מעל שנה.
בתחום אחר - שירותי הרווחה האישיים - מדגישים חוקרי המרכז, כי שירותי הרווחה האישיים מתאפיינים באי-שוויון בהיקף וברמת השירותים הניתנים ביישובים שונים, עקב הבדלים ברמות ההשתתפות התקציבית הממשלתית והמקומית והיקפים שונים של פעילות של ארגונים שונים (ציבוריים, וולונטריים ופרטיים-עסקיים).
עדויות רבות מצביעות על ירידה כלל-ארצית בהשתתפות של הרשות המקומית והיא ניכרת במיוחד ביישובים החלשים מבחינה כלכלית וחברתית (יישובים ערביים ויישובים יהודיים הממוקמים בעיקר בפריפריה). מחלקות רווחה רבות מדווחות על ירידה בתקציבים העומדים לרשותן, המאלצת אותן לצמצם בשירותים המסופקים לאוכלוסיות שונות.

תאריך:  02/01/2005   |   עודכן:  02/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ישראייר תפעיל סדרה של 20 טיסות ישירות בקו פריז-אילת במסגרת תיירות החורף בישראל
אורלי ממן
ארקל פועלת בתחום תעשיית מוצרי הפלסטיק המשלבים פתרונות חדשנים ויצירתיים בתחום הצריכה העולמי; המהלך זה מהווה צעד אסטרטגי בהרחבת תחומי הפעילות של פקר
גלית יצחק
יו"ר האופוזיציה מוביל את דירוג חברי הכנסת, עם 489 השמעות הטלוויזיה וברדיו; אחריו בדירוג חבר סיעתו, אופיר פז-פינס, עם 343 השמעות; בין חברות הכנסת בלטו השנה דליה איציק עם 245 השמעות, זהבה גלאון (141), גילה גמליאל (90) וקולט אביטל (56); הדירוג אינו כולל את חברי הממשלה או מי שכיהן בה בשנה האחרונה
אורלי ממן
החברה תסגור אתר ישן בצין ותעבור לייצור במתקנים מיעוטי אנרגיה: תבצע בשל כך הפרשה חד פעמית של 25 מיליון דולר בדוחות הרבעון הרביעי
אורלי ממן
יחליף את כוכי בן גרא הפורש אחרי 42 שנות פעילות; יכנס לתפקידו בחודש מארס 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il