X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנרצח: ולדימיר רובין, בן 66 מקריית גת; המשטרה פתחה בחקירה ומתמקדת ברקע הלאומני-חבלני; נשקו האישי של רובין לא נמצא; במהלך החודש האחרון אירעו באזור זה עוד שתי רציחות על-רקע לאומני; במערכת הביטחון בודקים את מהימנות נטילת האחריות; העקבות מוליכים לכפר הפלשתיני אידנא שליד חברון
▪  ▪  ▪

גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, נטלו אחריות לרצח ולדימיר רובין, בן 66 מקריית גת, ששימש שומר בגן הלאומי בבית גוברין ונרצח הלילה בירייה בראשו. גופתו של רובין נמצאה הבוקר (א', 2.01.05) על-ידי עובדת המקום, כאשר הגיעה לעבודתה.
לצוות מד"א אשר הגיע למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. רובין עבד בחברת "השומרים" - חברה קבלנית של רשות הגנים. משטרת לכיש פתחה בחקירה הרצח ומסרה, כי בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות את הרקע לרצח. ועדיין, במשטרה מעריכים כמעט בוודאות כי הרקע הוא לאומני, משום שמהזירה לא נגנב דבר למעט נשקו האישי של רובין. עם זאת, במערכת הביטחון בוחנים את מהימנות הודעת נטילת האחריות של חללי אל-אקצא.
העקבות מובילים לכפר אידנא הסמוך
כוחות גדולים של משמר הגבול הוזעקו למקום ופתחו בסריקות אחר הרוצח או הרוצחים. במקום נמצאו עקבות המובילים לכפר הפלשתיני אידנא הסמוך, מערבית לחברון. במערכת הביטחון מעריכים, כי מדובר באותה חוליית טרור שרצחה כבר שני ישראלים בפחות משבועיים.
מפקד משטרת מרחב לכיש, ניצב-משנה אפי מור, אמר כי "שלושת המקרים שהיו במשולש של נחושה, שקף והמקרה הזה, הדפוס הוא מאוד דומה. זה מדאיג".
תושבי האזור האשימו במצב את הבנייה האיטית של גדר ההפרדה בדרום. ראש המועצה האזורית יואב, רני טרינין, אמר כי "אין ספק שיש קשר בין האירועים. אנחנו, כנבחרי הציבור, מזה כשנה וחצי מתריעים שאם לא יאיצו את בניית הגדר באזור שלנו - זה יקרה. לצערנו, אשר יגורנו - בא".
בשבוע האחרון, הותקן במבנה האבטחה לחצן מצוקה, אולם ולדימיר רובין לא הספיק להפעיל אותו. ברשות שמורות הטבע והגנים אמרו היום, כי יגבירו את האבטחה במקום.
רצח שלישי באזור בתוך פחות משבועיים
במהלך החודש האחרון אירעו באזור בית גוברין שני מקרי רצח נוספים על-רקע לאומני. לפני כעשרה ימים נרצחה באכזריות אריאלה פחימה, אם לארבעה, בדקירות במושב נחושה שליד בית גוברין, דרומית לבית שמש. גופתה של פחימה נמצאה על-ידי ילדיה בעת שחזרו מבית הספר, כאשר גרונה משוסף והיא דקורה בכל חלקי גופה [ראו קישור].
יום לאחר מכן נרצח בירייה באזור דרום הר-חברון, זייד מוחמד א-כמלאת (28), בדואי תושב רהט, שעבד כמאבטח מטעם חברה אזרחית במסגרת עבודות בניית גדר ההפרדה הנערכות במקום. גם כאן התמקדה החקירה במניע הלאומני [ראו קישור].

תאריך:  02/01/2005   |   עודכן:  02/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
גרסה ייחודית של המנון "התקווה" למקהלות תושמע מחר בהכרזת "זמרי פילהרמוניה" כמקהלה הישראלית החדשה
אורלי ממן
הגידול בביטוחים המשלימים ובהשתתפויות בתשלומי הבריאות פגע בשוויוניות; כמעט רבע מהזקוקים לתרופות במרשם רופא ויתרו על התרופות; שירותי הרווחה האישיים מתאפיינים באי-שוויון בהיקף וברמת השירותים הניתנים ביישובים שונים
מירב לוי
ישראייר תפעיל סדרה של 20 טיסות ישירות בקו פריז-אילת במסגרת תיירות החורף בישראל
אורלי ממן
ארקל פועלת בתחום תעשיית מוצרי הפלסטיק המשלבים פתרונות חדשנים ויצירתיים בתחום הצריכה העולמי; המהלך זה מהווה צעד אסטרטגי בהרחבת תחומי הפעילות של פקר
גלית יצחק
יו"ר האופוזיציה מוביל את דירוג חברי הכנסת, עם 489 השמעות הטלוויזיה וברדיו; אחריו בדירוג חבר סיעתו, אופיר פז-פינס, עם 343 השמעות; בין חברות הכנסת בלטו השנה דליה איציק עם 245 השמעות, זהבה גלאון (141), גילה גמליאל (90) וקולט אביטל (56); הדירוג אינו כולל את חברי הממשלה או מי שכיהן בה בשנה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il