X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יעלון התייצב אתמול לצד תוכנית ההינתקות: "לא היינו נמצאים בנקודה בה אנו נמצאים היום - הזדמנות מדינית, אילו עוצמת הטרור היתה דומה לתקופה ההיא"; לדבריו, ההתלהטות בחברה ובצבא היא שהולידה את רצף הפרסומים האחרונים בצה"ל בעניין השחיקה במוסר הלחימה
▪  ▪  ▪

"ניצחנו 2"? הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, אומר, כי הטרור אינו נושף בעורפנו כמו לפני שנתיים. "בזכות העובדה הזו אנו עומדים כיום בפני הזדמנות מדינית - בנקודה שלא היינו נמצאים בה, אילו עוצמת הטרור היתה דומה לתקופה ההיא".
בסיכום כנס סגל הפיקוד הכללי, אמר עם זאת יעלון, כי "הטרור עדיין כאן, הוא משנה צורה ואופן פעולה וכל עוד קיים איום טרור על אזרחי מדינת ישראל - אנו נילחם". הכנס התקיים אתמול (א', 2.1.04) במעמד שר הביטחון, שאול מופז, ובהשתתפות כלל קציני צה"ל מדרגת אלוף משנה ומעלה.
הקצינים קיבלו סקירות בנושא סיכום שנת 2004 ודגשים לתוכנית העבודה 2005, שבמרכזה תוכנית ההינתקות. את הכנס סיכם שר הביטחון שפירט את האתגרים בפניהם תעמוד מערכת הביטחון בשנה הקרובה.
"ההתלהטות בחברה ובצבא הולידה הפרסומים"
הרמטכ"ל הוסיף, כי האתגר העיקרי הניצב בפני צה"ל בשנת 2005 הוא מימוש ההינתקות. "זהו מהלך הנוגע בעצבים החשופים של אידיאולוגיה, אמונה ודרך חיים. זאת מעבר לקושי האנושי של עזיבת בית. עם כל הקושי, אנו חייבים להיות נחושים. אם לא נצליח ליישב את החלטות הדרג המדיני - יש כאן סכנה לנו, כעם וכחברה".
את מקור הפרסומים האחרונים בעניין מוסר הלחימה של צה"ל ייחס הרמטכ"ל ל"התלהטות הגוברת בחברה ובצבא". "הצטברות האירועים... אינה מעידה על מגמה של שחיקה במוסר הלחימה... יש גם המשתמשים בפרסומים אלה כמניפולציות לצרכים שונים. איננו צריכים להתעלם מהטענות המופנות כלפינו ועלינו לבדוק את עצמנו". בעניין תופעת הסרבנות אמר, כי "כל מי שחרד לגורלה של ישראל כמדינה דמוקרטית ועצמאית, אל לו להעלות על דל שפתיו את המילה סרבנות".
מארגון "שוברים שתיקה" נמסר בתגובה, כי "אנו נדהמים לראות את הזיגזג של הרמטכ"ל מדי שבוע. רק לפני מספר שבועות הודיע הרמטכ"ל כי על הצבא לבצע בדיקה יסודית לאור הגילויים האחרונים ואף קרא לחיילים לשבור שתיקה. אנו עדים שוב לתופעת ההתעלמות מן המציאות וחוסר המוכנות של המערכת להביט במראה ולהכיר במצב בשטח. אנו שוב קוראים לרמטכ"ל ולחברה כולה להקשיב טוב ללוחמים ולהביט במראה של כולנו".

תאריך:  03/01/2005   |   עודכן:  03/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ספירת מלאי - לא התקיימה בזמן... וחפצים בשווי של אלפי לירות שטרלינג נגנבו לפני כשני עשורים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בעבר היו הפוליטיקאים אשר גרמו לאנשים להיכנס לבלוגים והיום - הצונאמי
יפעת גדות
תנועת העיניים האיטית הופכת איטית מדי בזמן שתיית אלכוהול, והגוף משתמש במערכת תנועת העיניים המהירה כדי להבחין באובייקטים, מה שגורם לתנועת עיניים קופצנית; קבלת החלטה מהירה, המתבססת על מידע תפיסתי פגום, עלולה להיות גורם קריטי לתאונות דרכים רבות הנובעות משתיית אלכוהול
גל ברגר
העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח על מחלוקת שפרצה בין האישים בשתי סוגיות: הוועידה בלונדון ותיק הפנים ברשות הפלשתינית; בשבת אמר אבו עלא כי על הפלשתינים להניח את הנשק רק אם ייכון תהליך שלום אמיתי; אבו מאזן מצדו טען יותר מפעם אחת כי הוא מתנגד ל"צבאיות האינתיפאדה" בלא תנאים מוקדמים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מתגברות ההתקפות בעירק ככל שמתקרב מועד הבחירות ב-30 בינואר; הצבא האמריקני שלח חיילים נוספים למוסול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il