X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחינת המיצ"ב בעוד כחודשיים תכלול לראשונה יחידה בתחום המורשת, הציונות והדמוקרטיה; כל פרק כולל 33-34 מושגים בתחום; יו"ר המזכירות הפדגוגית דחה האשמות כי לא התקיימו מספיק דיונים סביב פרק הדמוקרטיה
▪  ▪  ▪

במשרד החינוך מתכוננים לקראת בחינת המיצ"ב שתתקיים בעוד כחודשיים (21.3.05), ובמסגרתה ייבחנו לראשונה תלמידי כיתות ח' על מושגים בתחום המורשת, הציונות והדמוקרטיה.
בשבוע שעבר יזם המטה ליישום דוחות שנהר וקרמניצר כנס ארצי למנהלי חטיבות הביניים ומנהלי בתי ספר יסודים בהם כיתות א'-ח'. הכנס עסק ביישום תוכנית הליבה של "מאה המושגים". בכנס הציגו בתי ספר את תוכניות הלימוד המיושמות בבית ספרם במסגרת שעת "מורשת תרבות ישראל" ותוכניות הלימודים בבית הספר בכלל.
בהכנת תוכנית "100 המושגים" השתתפו אנשי מקצוע ממשרד החינוך ומחוצה לו. בין חברי הוועדה היו מפקחים מרכזים (מפמ"רים של כל תחום לימוד), מדריכים מחוץ למשרד אשר עוסקים בתחום הדמוקרטיה ויועצים מדעיים מתוך האוניברסיטה, ממחלקות מדעי הרוח והחברה - פרופ' אביגדור שנאן, האוניברסיטה העברית, פרופ' יואב גלבר, אוניברסיטת חיפה, פרופ' יעקב עירם, אוניברסיטת בר אילן ועוד. כמו-כן, כללה הוועדה נציגים מתוך המגזר הערבי והדרוזי בהם: פרופ' איסמעיל אבו סעד וד"ר סאלח שכיב, אוניברסיטת בר אילן.
עובדת הוועדה כללה איסוף מונחים משלושת התחומים (מורשת, ציונות ודמוקרטיה), דיון בכל אחד מהם ולבסוף סיכום של חלק מהם בתוך 100 המושגים הסופיים. כל פרק כולל 33-34 מושגים.
כך למשל הגדירה הוועדה את תפקידי בית המשפט הגבוה לצדק (בג"צ): אחד מתפקידיו של בית המשפט העליון הוא לשמש כבג"ץ. לבג"ץ תפקיד מיוחד במשטר הדמוקרטי - לבקר את רשויות השלטון ולדאוג כי פעולותיהן לא יפגעו במערכת הערכים הבסיסית שעליה מושתתת הדמוקרטיה במדינה. בג"ץ דן בעניינים שיש ספק בחוקיותם, ובכלל זה גם בחוקים של הכנסת. אזרחים החשים כי נפגעו זכויותיהם, או כי נגרם עוול לאחרים על-ידי המדינה או על-ידי שלוחותיה, פונים לבג"ץ בבקשה לעשות עימם צדק. פנייה לבג"ץ נקראת עתירה.
יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, פרופ' יעקב כץ, דחה את הטענות כאילו לא התקיימו מספיק דיונים סביב המונחים הנוגעים לפרק הדמוקרטיה. פרופ' כץ הבהיר, כי "דיוני הוועדה נמשכו למעלה משנה, והתייחסו בו זמנית לשלושת התחומים, ולכן לא ברור מקורם של הטענות המופרכות".

תאריך:  03/01/2005   |   עודכן:  03/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הפיצוץ אירע אמש בשעות הלילה בשוק Severny בגרוזני; ככל הנראה נפצעו שוטרים וחיילים רוסים ואזרח
רנית נחום-הלוי
סכום זה יינתן לבעלי נחלות ששטח ביתם מגיע ל-250 מ"ר ושכר בני הזוג יחדיו הוא 6,000 ש"ח; כך עולה מסקירה שהציג ראש מינהלת ההינתקות, יונתן בשיא בוועדת הכספים של הכנסת; המתנחלים: אפילו דירה בירוחם לא נוכל לקנות; ועדת הכספים קיבלה את הצעת ח"כ קרא להביא מומחה שיעריך את אומדן הפיצויים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
חיילים בחיל הרגלים של הגדוד השני של המשמר הלאומי של ניו יורק הגיעו הביתה; היחידה ביצעה פעילות אבטחה, פשיטות ומבצעי הגנה נוספים
גלית יצחק
השבעה, בגילאי 14-15, חשודים כי ביצעו מעשים מגונים, מעשי סדום ואף קיימו יחסי מין עם קטינה בת 15 והשביעו אותה שלא תספר
יפעת גדות
הממצאים האחרונים בנושא יתרונותיו של השוקולד הם של מדען איטלקי, שדיווח כי גילה קשר בין אכילת שוקולד וסיפוק מיני; נשים שאוהבות שוקולד, לדבריו, נהנות מחיי מין טובים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il