X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר את הדברים בכנס בבר-אילן בנושא יצירת שיתוף פעולה בין פסיכולוגים מקצועיים ורבנים; הוסיף: בעידן זה, בו הציבור הדתי מתמודד עם משברים חברתיים קשים, עליו להיות מודע לאפשרות הפניה לפסיכולוג ויתרונותיה
▪  ▪  ▪
הרב לאו, ניתן לגשר על חילוקי הדעות

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים בירושלים ורב הישוב בית-אל קרא לציבור הדתי להשתמש בשירותיו המקצועיים של הפסיכולוג. לדבריו, "לפסיכולוג תפקיד שונה משל רב ויש חשיבות גדולה להיעזרות בו במידת הצורך". הרב אבינר אמר את הדברים בכנס באוניברסיטת בר-אילן בנושא יצירת מסגרת לשיתוף פעולה בין פסיכולוגים מקצועיים ורבנים.
עוד אמר הרב אבינר, כי "אמנם האמון הניתן בפסיכולוג נמוך בקרב הקהילה הרבנית, אך יש לפתוח את השערים בין שני המקצועות ולשתף פעולה. "הרב אבינר הדגיש כי בעידן זה, בו הציבור הדתי מתמודד עם משברים חברתיים קשים, עליו להיות מודע לאפשרות הפניה לפסיכולוג ויתרונותיה.
ההחלטה על ארגון הכנס התגבשה בעקבות מגמה הולכת ומתחזקת של פניית הציבור הדתי והחרדי לגורמים פסיכולוגיים מקצועיים, במקביל להיוועצות עם רבנים. לקראת הכנס התאגדו שלושה גופים העוסקים בתחום: המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, ארגון רבני "צהר" ו"מכון שילה" המספק שירותי יעוץ לציבור הדתי.
בכנס השתתף גם הרב ישראל מאיר לאו, שברך על הניסיון ליצור מכנה משותף, וציין את חיוניות השימוש באנשי פסיכולוגיה מקצועיים, גם בציבור הדתי. "עלינו להשאיר את מקצוע הפסיכולוגיה לאנשי המקצוע. טבעי שייוצרו חילוקי דעות בין הפסיכולוג לרב, אך אפשר למנוע אותם".
פרופ' משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, אמר כי "האחריות היא כבדה משום שרבים בציבור הדתי זקוקים לשיתוף הפעולה הזה בכדי לחיות חיים נורמלים. אוניברסיטת בר-אילן נמצאת מאז היווסדה, לפני יובל שנים, בצומת שבין המסורת היהודית למדע. האוניברסיטה רואה שליחות בהכשרת פסיכולוגים מקצועיים דתיים וחילונים בהכרת המסורת היהודית, שיוכלו לסייע ביתר קלות לציבור הדתי".
בכנס דנו בהתמודדותו של הרב עם פניות בעלות אופי פסיכולוגי; התמודדותו של הפסיכולוג החילוני והדתי עם מטופלים דתיים הנשמעים לרבנים; מקרים בהם רב ומטפל פסיכולוגי שיתפו פעולה למען הצלחת הטיפול; גבולות העזרה שהרב יכול להציע לאדם במצוקה; חופש הפעולה של פסיכולוג בטיפול באדם דתי ללא עזרת הרב, וכו'.
המסקנה העיקרית שעלתה מין המפגש הייתה כי יש להעשיר בידע את אוכלוסיית הפסיכולוגים המטפלים באנשים דתיים אודות יחסו של האדם הדתי כלפי הרב, סוגיות הלכתיות בעייתיות ואורח החיים הדתי. בדומה, על הרבנים לקבל מידע על הבעיות המצריכות פניה לייעוץ מקצועי, החורגות מגבולות תפקידים ההלכתי.
משתתפים נוספים בכנס: הרב יעקב אריאל (רב העיר ר"ג); פרופ' אלי וקיל, ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן; הרב רפי פוירשטיין (סגן נשיא מכון פויירשטיין וחבר הנהלת צהר); ד"ר צבי מוזס, פסיכולוג קליני, מנהל "מכון שילה"; מיכל פרנץ ממכון שילה; ועוד.

תאריך:  03/01/2005   |   עודכן:  03/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הסכסוך נסוב סביב טענתה של התובעת "טכנולוגיות לשמור הסביבה בע"מ" כי "טבע נכסים" ביטלה הסכם שהיה לה עמה ועקב כך נגרם לה נזק בהיקף של מיליוני שקלים; השופט בדימוס אלוני שניהל את הליך הבוררות המורכב שנמשך 6 שנים קבע שביטול ההסכם היה כדין
מיכאל דבורין
הפורום יתקיים ביום ג', 11.1.05, וישתתפו בו עיתונאים בולטים, אנשי אקדמיה ונציגי הרשות השנייה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
שר החוץ הטורקי אמר כי שני הצדדים פנו אליו שינצל את קשריו עמם וישמש מתווך לחידוש תהליך השלום
אלונה קורן
היום יחל המו"מ בין ההסתדרות לוועד עובדי דיסקונט מול משרד האוצר
מירב לוי
בחינת המיצ"ב בעוד כחודשיים תכלול לראשונה יחידה בתחום המורשת, הציונות והדמוקרטיה; כל פרק כולל 33-34 מושגים בתחום; יו"ר המזכירות הפדגוגית דחה האשמות כי לא התקיימו מספיק דיונים סביב פרק הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il