X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מלך החניונים" נעצר בחשד שהטריד מינית ועשה מעשים מגונים בלפחות חמש מזכירות שהעסיק בחברת "רם חן" חניונים, ושוחרר ל-15 ימי מעצר-בית; אחת העובדות אף טוענת כי ביצע בה מעשה סדום; עובדת אחרת טוענת, כי בידיה הקלטה של המעשים; גרוס הכחיש חלק מהמעשים ושתק ביחס לחלק אחר
▪  ▪  ▪

חוקרי משטרת מרחב ירקון עצרו (יום ב', 3.1.05) את איש העסקים ראובן גרוס, בחשד שבשנים האחרונות הטריד מינית ועשה מעשים מגונים בלפחות חמש מזכירות שהעסיק בחברת "רם חן" חניונים. גרוס נעצר במשרדו שברחוב החשמונאים בתל אביב ובית משפט השלום שיחרר אותו למעצר-בית בן 15 ימים.
השופטת מיכל ברק-נבו הורתה, בהסכמת הצדדים, כי גרוס ישהה במעצר-בית מלא בביתו שבהרצליה, וכי נאסר עליו ליצור קשר כלשהו עם כל אדם, מלבד אשתו ובתו או מי מבני הבית הקבועים. פרקליטו של גרוס הלין בפני השופטת על שכלי התקשורת פרסמו את שמו של גרוס עוד לפני הדיון, מאחר שסבר שהיה מקום להוציא צו איסור פרסום על שמו, אולם כעת הדבר אינו רלוונטי כבר.
בתום הדיון בבית המשפט, אליו הגיעו גם אשתו ובתו, אמר גרוס: "הכל קשקוש בלבוש. עברנו את יאח"ה, נעבור גם את זה". עם זאת, ב'קול ישראל' דווח, כי הוא הכחיש בחקירתו חלק מהמעשים וביחס לאחרים שמר על זכות השתיקה. הוא חשוד בעבירות של הטרדה מינית בעבודה, בעילת אישה מעל גיל 18 תוך ניצול יחסי מרות, מעשה סדום בבן 18 תוך ניצול מרות ביחסי העבודה ובמעשה מגונה בבגיר תוך ניצולו.
גרוס (58) מכונה "מלך החניונים" והוא החשוד המרכזי בפרשה אחרת, שזכתה לכינוי "שוחד החניונים". על-פי החשד, גרוס שיחד בכירים בעיריית תל אביב ובחברה העירונית "אחוזות החוף", בתמורה לסיוע שקיבל מהם לזכות במכרזים שפרסמה החברה להפעלת החניונים העירוניים.
המתלוננות: הוא לא איים ולא הפעיל כוח
על-פי החשדות החדשים, ביצע גרוס ביותר מחמש עובדות שלו מעשים מגונים והטרידן מינית. אחת העובדות אף טוענת, כי ביצע בה מעשה סדום, תוך ניצול מרותו. במשטרה סבורים, כי העבירות בוצעו במשרדיו ובעסקיו של גרוס.
החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהגישו נגדו העובדות בחודש האחרון. תחילה, התלוננה אחת העובדות, ובעקבות זאת הגישו גם היתר תלונות נגד גרוס. לטענתן, במשך כמה חודשים, הוא נהג להטרידן מינית, להציע להן הצעות שונות ולעשות בהן מעשים מגונים. אחת המתלוננות אף הגיעה למשטרה עם קלטת בה הקליטה לכאורה את ההטרדות המיניות. עם זאת, המתלוננות לא טענו שגרוס איים עליהן או הפעיל כלפיהן כוח, ואף לא טענו שקיים עימן יחסי מין.
שוחד החניונים: האזנות סתר במשך שנתיים
לפני כמה חודשים פרסמנו, כי במסגרת חקירת פרשת שוחד החניונים, ביצעה המשטרה האזנות סתר במשך כשנתיים ל"מלך החניונים", במהלכן תיעדה אלפי שיחות שערך עם מאות אנשים.
במהלך האזנות הסתר שבוצעו לגרוס, "נתפסו" שיחות המבססות את החשד הן כלפי גרוס והן כלפי גורמים עימם שוחח, רובם ככולם אישי ציבור שונים. חלק מתמלילי השיחות הוצגו בפני חלק מאישי הציבור שכבר נחקרו במשטרה, שמצאו כמובן הסבר תמים לאותן שיחות.
נזכיר, כי חוץ מגרוס נעצרו ו/או נחקרו בפרשה לפחות 12 בני אדם נוספים, ובהם בתו מאיה ובעלה יאיר הורוביץ; ראש עיריית רמת גן, צבי בר; המשנה למנכ"ל עיריית תל אביב, שלום אלקיים; מנכ"ל חברת "אחוזות החוף", יעקב (יענק'לה) מאיר; הדירקטורים בחברה, דני קורן ויגאל חיים; חבר מועצת עיריית תל אביב, המכהן גם כדירקטור בחברה, ישעיהו (שייקה) דרורי; מנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית תל אביב, שוטה חובלשווילי; יו"ר סניף מרצ-יחד בתל אביב, ישראל כהן; חבר הכנסת לשעבר מטעם 'צומת' והליכוד, דורון שמואלי; אייל גיבור, הקשור לאחת החברות של ראובן גרוס.
כן נחקרו ראשי הערים רון חולדאי מתל אביב, צבי בר מרמת גן ויונה יהב מחיפה.
מ' 10025/05 מדינת ישראל נ' ראובן גרוס

תאריך:  03/01/2005   |   עודכן:  03/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החשודים, בני 18 ו-19 נהגו להגיע לאזור צפון ת"א, לאתר קטינים ובאמצעות אלות לאיים ולשדוד מהם את מכשירי הסלולר שברשותם; השניים הודו בלמעלה מ-18 מקרי שוד
עומר שיקלר
מרחב השפלה של המשטרה הפעיל סוכן סמוי אשר פעל בקרב סוחרי הסמים של העיר לוד; הסוכן תיעד עסקות סמים שנערכו והצליח להביא למעצרם של הסוחרים
רנית נחום-הלוי
יו"ר שינוי, ח"כ יוסף לפיד, הודיע בישיבת הסיעה השבועית על הקמת ממשלת צללים ועל איוש משרות הממשלה החדשה; בכך מכריז לפיד על עצמו, באופן חד-צדדי, כיו"ר האופוזיציה הבא - בטרם קיבל לידיו סמכויות
אורלי ממן
כמו כן יוקפאו יתר העמלות למשך שנה, יישום העיסקה - בעוד ארבעה חודשים; הפיקוח על הבנקים-המזרחי, הבינלאומי ולאומי הזולים ביותר עבור לקוחות בעלי חשבון עו"ש פרטי בעלי היקף פעילות נמוך
גלית יצחק
רופאי המחלקה האורטופדית מבית החולים סורוקה מגיעים פעם בשבוע למרפאה בכיסופים כדי לטפל בהתנדבות בחיילים הסובלים מפגיעות אורטופדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il