X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגישה ערר לבית הדין להגבליים עסקיים; מבקשת לבטל את התנאים שקבע הממונה; טוענת: מכלול התנאים יגרום לצמצום או הפסקת פעילות טיסות השכר של אל-על ומהווה התנגדות למיזוג בין ארקיע לאל-על
▪  ▪  ▪

חברת אל-על הגישה (יום ד', 5.1.04)) ערר לבית הדין להגבלים עסקיים על התנאים שקבע הממונה במסגרת החלטת המיזוג כנפיים - אל-על. במקביל הגישה אל-על בקשה לעכב את כניסתם לתוקף של התנאים.
בערר טוענת אל-על כי מכלול התנאים שהטיל הממונה על מיזוג כנפיים - אל-על יגרום לצמצום או הפסקת פעילות טיסות השכר של אל-על, ומהווה למעשה התנגדות למיזוג בין ארקיע ובין אל-על, מבלי שהממונה פירט והסביר, כנדרש בחוק, את הנימוקים והתשתית להתנגדותו, ומבלי שיש לה טעם המעוגן בדיני התחרות.
הערר הוגש באמצעות ד"ר דוד תדמור ועו"ד גבע חביב וטל ארד ממשרד כספי ושות'. הוא נתמך בחוות דעת כלכלית שהכין מנחם פרלמן, לשעבר הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים וכיום שותף בכיר במשרד סוארי.
לטענת אל-על אין כל פגיעה בתחרות: חלקה של ארקיע בתעופה לישראל וממנה הוא כ-5% בלבד, ואין למיזוג בינה ובין אל-על שום השפעה של ממש על התחרות. אל-על טוענת, כי בניגוד לתנאים שקבע הממונה, ארקיע אינה מתחרה משמעותית של אל-על. עיקר התחרות מגיעה מכיוון חברות התעופה הסדירות הגדולות, ובהן קונטיננטל, לופטהנזה, בריטיש אירוויז, אליטליה, סוויס ואיר פראנס. מדובר בחברות סדירות שהמחזור הכולל שלהן עשרות מיליארדים של דולרים, ושמספר המטוסים שלהן 1,600 ויותר; לאל-על מחזור של כמיליארד דולר, וכ-30 מטוסים בלבד.
לחברות הזרות יתרון לגודל, בריתות בינן לבין עצמן, וגם מיקום אסטרטגי המאפשר להן להתחרות באל על גם בתנאים של היצף כלכלי. על גם חשופה לתחרות מצד עשרות חברות שכר זרות.
עוד טוענת אל-על, כי התנאים שקבע הממונה סותרים את הוראות דיני החברות, מנוגדים להוראות דיני ההגבלים העסקיים, מנוגדים למדיניות הממשלה, מהווים חריגה מסמכות הממונה, ובחלקם גם אינם נובעים מהמיזוג כלל ועיקר. לדוגמא, הממונה דורש מכנפיים, כבעלת השליטה באל-על, לגרום לחברה להפסיק לטוס טיסות שכר. לטענת אל-על מנוגד התנאי להוראות דיני החברות, משום שהוא דורש מבעלי השליטה, ומדירקטורים, לפעול בניגוד לטובת החברה; הוא אינו קשור למיזוג ואינו נובע ממנו; הוא מנוגד למדיניות הממשלה; ומהווה חריגה מסמכותו של הממונה.
מהערר מסתבר כי הממונה עדיין לא פרסם שום נימוקים לתנאים שקבע, למרות שחלפו כחמישה חודשים מאז החלטת המיזוג, ולמרות שהדיון באישור המיזוג אצל הממונה ארך בעצמו חודשים ארוכים.
עוד עולה מהערר, כי הממונה לא אפשר לאל-על להישמע בפניו, לפני שקבע את התנאים למיזוג, למרות שחלק מהתנאים שקבע הממונה מכוונים במישרין לאל-על, וחלקם האחר עלול להשפיע לרעה על עסקיה של אל-על.
לטענת אל-על הופרה בכך זכותה לשימוע, וגם מטעם זה בטלים התנאים שקבע הממונה למיזוג. אל-על מצביעה על פגמים נוספים בהחלטת הממונה, היורדים לשורש הדברים, ומצדיקים לטענתה את ביטול התנאים שנקבעו למיזוג.

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  05/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך עולה מדירוג השיקים החוזרים של BDI על-פי יישובים בארץ; במקום האחרון היישוב שפרעם שהסיכוי ששיק יחזור בו גדול פי 61 מאשר בקיסריה; מהנתונים עולה כי גם דימונה, באקה אל-גרביה, עכו ואופקים נמצאות בין הערים הבעייתיות
ענבל אביב
ראש הממשלה אריאל שרון אמר בפגישה עם קצינים וחיילים בפיקוד מרכז, כי מי שקורא לפגוע בצה"ל ובכוחות הביטחון עושה את הפשע החמור ביותר נגד החברה הישראלית; בפגישה נכחו גם החיילים
מהגדוד שהשתתף בפינוי המאחז ליד יצהר; הנשיא קצב: להוציא את הצבא מהויכוח הפוליטי
הדר פרבר
המועצה לשימור אתרים: אישור החוק הוא צעד חשוב ומבורך. כעת יש לפעול במלוא המרץ להשלמת החקיקה
מיכאל דבורין
החברה הודיעה היום כי תיישם ותתחזק פתרון לתשתית מיחשוב פיננסי בחברת התרופות החמישית בגודלה בהודו Wockhardt Pharmaceuticals; בנס מציינים כי מתוך 10 חברות הפרמצבטיקה המובילות בעולם, 6 שיתפו פעולה עם החברה בעבר או בהווה
אורלי ממן
צופים מדדים נמוכים בשלושת החודשים הקרובים: דצמבר וינואר 0.3%-, פברואר 0.0%; "הסתברות של 50% שהריבית תרד בשיעור נוסף של 0.2% לרמה של 3.5% בסוף ינואר 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il